Bedankt John!
Ondertussen heb ik de andere nokkenas erop zitten. Ik moest de lagersteunen ook vervangen want die van de 200D waren een ondermaat en iets kleiner. Ik moest dus nog 6 kopbouten losmaken. Ik heb de 4 bouten van de beugels van de kleppendeksel er eerst weer ingezet met een revet eronder. De nokkenas met veel olie in de lagers steeds met de hand rondgedraaid.

- Ander setje steunen
- IMG_9570.jpg (96.39 KiB)

- 4 bouten terug met revet
- IMG_9571.jpg (166.35 KiB)

- IMG_9577.jpg (169.35 KiB)
Ondertussen natuurlijk ook de klepsteelafdichtingen vernieuwd. Ik heb toch nog 3 setjes liggen van toen er wat fout ging de vorige keer met de OM621. De kleppen hadden erg weinig speling in de geleiders

Bij de OM621 vorige keer was dat duidelijk meer. Deze klepsteelafdichtingen zagen er trouwens helemaal niet zo oud of slecht uit, maar toch maar nieuw natuurlijk.

- oude klepsteelafdichting
- IMG_9559.jpg (723.48 KiB)

- nieuwe van Febi-Bilstein
- IMG_9561.jpg (639.11 KiB)
En vandaag maar aan de verstuivers begonnen. Ik heb nog een nieuwe set verstuivernozzles DNOSD220 maar die bewaar ik nog maar even. Ik heb de verstuivers zo getest en ze vernevelden redelijk goed, alleen allemaal bij wat te lager druk, zon 100 bar. De slechtste die bij langzaam pompen een scheef straaltje gaf, heb ik al uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Even met een houten tandestoker de nozzel opening schoongemaakt en met een 0,3 mm dikker vulringetje de verstuiver weer in elkaar gezet. De druk is nu rond de 115-120 bar.

- oude verstuivers testen
- IMG_9761.jpg (131.07 KiB)

- de wijzer beweegt dus moeilijk te fotograferen, maar bij het spuiten moet hij op de 115-120 bar staan.
- IMG_9769.JPG (55.62 KiB)
Groeten Math