Hoi,
Vooralsnog is de kachelkraan dicht. Over een tijdje, als ik het genoeg vertrouw, zal ik mijn originele kachelkraan dan ook als reserve reviseren met de resterende X-ringen.
De 240D loopt verder echt prima. Vlot en betrouwbaar
Ook de 3,92 achteras van de 220D stoort geheel niet. Wel zit er sinds enige tijd een "knak" in wanneer je achteruit rijdt en/of weer voorruit en alleen bij flink wegrijden. Misschien toch iets bij de kroonwielen inhet Differentieel? In elk geval was dat de reden dat ik toch maar alvast het 3,69 Diff van de 240 in orde maak. Ik twijfel wel nog of ik ook de voorste Keerring ga vernieuwen want daarvoor moet de flens los en die zit met een bepaald moment vast (met een knijpbus erachter die dan ook vernieuwd zou moeten worden). Ik denk eigenlijk dat als ik de flens en de moer weer precies hetzelfde vastdraai, misschien 1-2 mm vaster, dat het dan ook wel goed moet zijn...
Enfin, het wagentje loopt prima nu. Ik zou eens aan de originele 220D OM615 Motor kunnen beginnen. Maar een revisie loont niet echt financieel, maar voor de hobby zou het leuk zijn. Ik heb al veel onderdelen klaar liggen incl. een gereviseerde cylinderkop. Ikz ou dan alleen nieuwe cylinderbussen hoeven te kopen en in laten persen en honen. En wellicht een paar nieuwe lagerschalen. Even zien maar.

- IMG_9329.jpg (817.74 KiB)
Groeten Math