Dat klinkt dan vrij simpel inderdaad! In dat geval heb ik alles liggen. Ik plaats in ieder geval een Backfireklep. Dus het wezenlijke verschil (als ik het zo goed zeg) is bij k-jetronic = benzinepomp stilleggen . bij KE-jetronic = KE-Stop relais voor deceleratie signaal.
Ik kwam een stukje tegen hierover op Internet.
K-Jetronic:
normaliter word er een vacuum gestuurde verdamper in de auto gebouwd, en de pomp moet stil gezet worden. Echter zit nu in het inlaattraject de luchtwegen van de k-jet in de weg.
Nu heb je nog wel het probleem van backfire, echter kost deze oplossing enkele een extra slang. (ook hier geld, de verdamper moet het ondersteunen).
OMVL heeft zo'n verdamper die niet duur is, en momenteel heel vaak ingebouwd word, en hij kan zowel balans regeling als een plunjer aansturen.
ke-jetronic.
Hier word ook een vacuum gestuurde verdamper gebruikt, echter mag de benzine pomp nu niet stil gezet worden. Op een ke-jetronic zit een stekker, die ook in deceleratie een signaal stuurt om het inspuiten volledig te stoppen. dat signaal moet gebruikt worden om brandstof af te knijpen tijdens het rijden van LPG. Een zogenaamd LPG ke-jetronic stop relais. Dit is nodig omdat de onsteking bij een ke-jet electronisch geregeld word, en bij een k-jetronic vacuum gestuurd.