Een tijdje geleden heb ik wat vragen gesteld over p/n en vervangen van de raamrubbers aan de buitenzijde van de portieren. Die van mij waren hier en daar slecht. Binnen een paar dagen had ik alle informatie die ik nodig had, waarvoor nogmaals dank. Bij deze wat fotootjes en beschrijvingen over dit klusje.
De originele W123 raamsnor is niet meer leverbaar. Maar die van de W126 zijn identiek, alleen iets te lang, dus die moet je even inkorten. Raamsnorr 126 725 0365, ik heb ze besteld bij Autodoc. Daarnaast heb je mogelijk wat klemmetjes nodig. A1239880378, gekocht bij Merco.
Buitenspiegel loshalen en vervolgens de sierlijst eraf tikken/wrikken. Ik heb van dat speciale plastic/nylon gereedschap om interieurdelen los te halen. Ging perfect. Wat vervolgens veel tijd kost is om alles heel schoon te maken. Zit natuurlijk 36 jaar troep onder die sierlijst. De klemmetjes blijven meest zitten op de deurframe en die moet je er ook af wurmen. Hebben weerhaakjes, dus voorzichtig aan. Bijna onmogelijk om ze er zonder lakbeschadiging af te krijgen. Kleine krasjes wegens de weerhaakjes. Dus allemaal even bijgewerkt met een lakstift. Daarna nog maar even alles in de was gezet.
Om de snor te monteren moet je de klemmetjes op de snor zetten en vervolgens de hele snor in een keer met klemmetjes op zijn plek drukken. Daarna de sierlijst erop. Klopje met rubber hamer en of met blokje hout en alles zat weer op zijn plekt!
Ik heb alle vier gedaan. Een van de snorren zag er aan de buitenkant nog prima uit, maar na demontage bleek ook bij deze de inwendige aantasting al aanwezig.
Ik heb uiteindelijk alle oude klemmetjes, na grondig schoonmaken, opnieuw gebruikt.
W123 kan weer 36 jaar vooruit!
Jeroen