Pagina 3 van 3
Re: W123 vraag over het stuur
Geplaatst:
12 apr 2016, 06:37
door Tjeutn
pfff echt kom. een conische bout is bedoeld om zich over het volledige vlak te klemmen en zichzelf vast te zetten. niet op maar een randje!
de moeren zijn ook geborgde moeren van mb.
je kan jouw methode van vastzetten van het stuur met monteren van een wiel met gewone m12 bouten ipv wielbouten ziet misschien goed eerst maar zal loskomen!
Re: W123 vraag over het stuur
Geplaatst:
12 apr 2016, 08:52
door Bart200D
@ Heren Moderators: dit topic mag dicht.
Re: W123 vraag over het stuur
Geplaatst:
12 apr 2016, 22:31
door 300TD W123
Hallo,
Topic gesloten, daarna weer heropend door mij, dit omdat er mijn inziens en ik er door anderen op geattendeerd ben dat de toegepaste oplossing niet zeker voor 100% veilig is.
Ik zeg dus niet dat het onveilig is, maar er is ook geen zekerheid omtrent de veiligheid/juiste bevestiging.
Zolang er geen duidelijkheid is over de veiligheid laat ik dit topic open.
Groet Mark
Re: W123 vraag over het stuur
Geplaatst:
13 apr 2016, 20:36
door Hans230CE
Verstandige beslissing Markus, maar dit ter zijde,
Bart
- ik heb een bevriend handelaar/MB specialist eens gevraagd over je ombouw van stuur type 1 op een stuurkolom type 2.
Reactie, kan NIET, is gevaarlijk want er moet worden gemanipuleerd, het past niet.
ERGO ; door dat er moet worden gemanipuleerd is het een onveilige ombouw! !!!
Waarom heb je geen foto's geplaatst Bart? Waarom denk je dat er een verschil is tussen een kolom type 1 en 2???? Waarom worden er verschillende verloopstukken voor after-markets geleverd???
Type 1 zit vast met een "bout", type 2 met een conische "vijs", die 2 bevestigingen zijn niet te vergelijken
Bart, durf je je ombouw openlijk te tonen voor keuring in een officieel keuringsstation????
Bekijk het zo, dat jij door je ombouw straks een keer rechtdoor rijdt terwijl je wilde draaien, PECH, hopelijk volgt er niemand je voorbeeld!!