Pagina 1 van 1

Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 21 jul 2019, 09:46
door Jeroen
Een tijdje geleden heb ik wat vragen gesteld over p/n en vervangen van de raamrubbers aan de buitenzijde van de portieren. Die van mij waren hier en daar slecht. Binnen een paar dagen had ik alle informatie die ik nodig had, waarvoor nogmaals dank. Bij deze wat fotootjes en beschrijvingen over dit klusje.

De originele W123 raamsnor is niet meer leverbaar. Maar die van de W126 zijn identiek, alleen iets te lang, dus die moet je even inkorten. Raamsnorr 126 725 0365, ik heb ze besteld bij Autodoc. Daarnaast heb je mogelijk wat klemmetjes nodig. A1239880378, gekocht bij Merco.

Buitenspiegel loshalen en vervolgens de sierlijst eraf tikken/wrikken. Ik heb van dat speciale plastic/nylon gereedschap om interieurdelen los te halen. Ging perfect. Wat vervolgens veel tijd kost is om alles heel schoon te maken. Zit natuurlijk 36 jaar troep onder die sierlijst. De klemmetjes blijven meest zitten op de deurframe en die moet je er ook af wurmen. Hebben weerhaakjes, dus voorzichtig aan. Bijna onmogelijk om ze er zonder lakbeschadiging af te krijgen. Kleine krasjes wegens de weerhaakjes. Dus allemaal even bijgewerkt met een lakstift. Daarna nog maar even alles in de was gezet.

Om de snor te monteren moet je de klemmetjes op de snor zetten en vervolgens de hele snor in een keer met klemmetjes op zijn plek drukken. Daarna de sierlijst erop. Klopje met rubber hamer en of met blokje hout en alles zat weer op zijn plekt!

Ik heb alle vier gedaan. Een van de snorren zag er aan de buitenkant nog prima uit, maar na demontage bleek ook bij deze de inwendige aantasting al aanwezig.

Ik heb uiteindelijk alle oude klemmetjes, na grondig schoonmaken, opnieuw gebruikt.

P6190002.jpg
yours truly
P6190002.jpg (1.17 MiB)


P6070003.jpg
Zo begon het allemaal. Dit was het bestuurdersportier en het rubber was in slechtere staat dan alle andere
P6070003.jpg (1.05 MiB)


P6190005.jpg
Geeft een idee hoe slecht het rubber daadwerkelijk is
P6190005.jpg (1.34 MiB)


P6190006.jpg
Hier kun je de klemmetjes goed zien
P6190006.jpg (1.44 MiB)


P6190007.jpg
Moet nog worden schoongemaakt
P6190007.jpg (1.41 MiB)


P6190010.jpg
Klemmetjes oud en nieuw
P6190010.jpg (1.45 MiB)


P6190023.jpg
Als nieuw!
P6190023.jpg (1.4 MiB)


P6190013.jpg
Rubbers op maat zagen
P6190013.jpg (1.39 MiB)


P6190016.jpg
Rubber met klemmetje
P6190016.jpg (1.18 MiB)


W123 kan weer 36 jaar vooruit!

Jeroen

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 21 jul 2019, 20:13
door Maikel
Goed werk! 'Mooi weer zo hè
Gr
Maikel

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 21 jul 2019, 20:19
door Maikel
Wat is het nr op autodoc?

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 21 jul 2019, 20:54
door Bouckaert
mooi weer dat word punten scoren :handgestures-thumbup: was het nog gelukt met de gordel?

mvg bas

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 22 jul 2019, 08:54
door Jeroen
Maikel schreef:Wat is het nr op autodoc?


02.53.103 ongeveer Euro 12-14

Jeroen

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 22 jul 2019, 08:56
door Jeroen
Bouckaert schreef:mooi weer dat word punten scoren :handgestures-thumbup: was het nog gelukt met de gordel?

mvg bas


Nog niet, dit weekend ga ik ermee aan de slag. Stoel moet er voor uit, of in ider geval losgemaakt zodat ik er bij kan.
Jeroen

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 22 jul 2019, 19:44
door Don
Mooi dankbaar klusje, en mooie ruimte heb je.
Laatst heb ik ze ook vervangen en dat scheelde toch weer een beetje windgeruis.

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 22 jul 2019, 19:58
door Maikel
Jeroen schreef:
Maikel schreef:Wat is het nr op autodoc?


02.53.103 ongeveer Euro 12-14

Jeroen



Bedankt! Dat scheelt nogal met origineel Mb :shock:

Re: Vervangen raamsnorren

BerichtGeplaatst: 15 sep 2020, 17:59
door Marl0us
Hoi Jeroen, dankjewel voor de uitgebreide uitleg.

Ik kwam roest tegen op het plaatje waar de spiegel aan vast zit. Zit aan 1 kant. Rubber seal spiegel is vergaan.

Nu op zoek naar nieuwe rubber en roestborstelen.. hebben jullie nog tips om het ijzer ergens te sealen? Of beter nieuw onderdeel..?