Pagina 1 van 1
"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
16 mei 2007, 11:25
door Bemerbenz
Op LPG stel ik, de uitlaatkleppen (M110) op 0.25. Nu lees ik regelmatig dat het beter is ze wat "ruimer" te stellen. Welke voelermaat wordt dan gebruikt ?
Antwoord:"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
16 mei 2007, 12:05
door Wiebren240D
Hallo Bemerbenz
ik zet ze altijd goed zo het hoort als je de kleppen ruimer zet dan hoor je die tik vind ik persoonlijk niet mooi een moter hoort mooi stil te loopen.
en een keer extra het klep deksel eraf hindert toch ook niks het is maar hobby of niet?
groeten Wiebren ut Snits
Antwoord:"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
16 mei 2007, 17:05
door Rob Holewijn
Bemerbenz, dat is ruim genoeg, zet ze ruimer en het zaakje gaat tikken.
Antwoord:
Geplaatst:
17 mei 2007, 11:50
door Bemerbenz
Antwoord:"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
17 mei 2007, 12:55
door bluemoon me
beste BremerBenz.
De kleppen van mijn TE heb ik op 15 inlaat en 30 uitlaat gezet. Dat heeft als voordeel dat de klepzittingen minder vlug inslijten ,en als tweede voordeel dat je kleppen niet snel zullen verbranden indien ze te nauw staan. Nadeel is natuurlijk dat de motr niet meer zo stil loopt en wat tikt.
Daarnaast met het kleppenstellen. Een dikkere voelermaat grotere klepspeling ,en dunnere voelermaat weiniger klepspeling.
gr Bram ut Limburg.
Antwoord:"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
17 mei 2007, 22:39
door superW123
ik heb de uitlaat kleppen op 0.30 staan, is een 280, maar klinkt als een diesel.
snel weer terug naar 0.25.
Antwoord:"Ruimer" kleppen stellen
Geplaatst:
17 mei 2007, 23:21
door Wiebren240D
Hallo Allemaal
ik zeg gewoon de standart maat aan houden is heus wel over na gedacht bij MB wat het beste is maar ik zeg als ik zo een GAS auto tegen en dan hoor je die lelijke tik boven in de moter vraag deze persoon dan eens wat is de top snelheid de meesten die ik heb gesproken zeggen nog nooit uit geprobeert en dan zeg ik waarom niet komt het antwoord het is toch een oude auto moet je met respect behandelen rij er nooit harder mee dan 120 hoog uit 140 en dat doen de meesten denk ik maar zo een M110 moter kan wel wat hebben hoor.
is wel bij de injectie uitvoering meen ik iets van 185 PK en dat mag heus wel gebruik worden hoor straks nog meer vraag naar die mee sleepers die tussen de klep en de nokkenas zitten die moeten die tik wel op vangen denk er maar om.
maar is het nu zoveel werk even klep stellen bij een M110 moter is denk ik binnen een half uurtje gedaan of zijn we bang van een paar vieze vingers
groeten van Wiebren ut Snits