techniek en waarde 300TDT turbo
Geplaatst: 03 dec 2007, 11:42
Hoi allen,
Ik heb laatst dus een 200T gekocht en ben daar nog steeds erg blij mee (al rijd ik er nog niet mee).
Nu wil mijn pa ook een T-serie (natuurlijk) en ik heb al iets voor hem op het oog.
Nu is dat wel een 300TD turbodiesel.
Het schijnt de meest gezochte serie te zijn, maar zelf heb ik altijd de mening gehad hoe simpeler hoe beter...
Ik heb er zelf eigenlijk nooit mee gereden, hoe gaat dat nu? Zit er een flink turbo gat in? Gaat zo'n turbo nu reuze lang mee of moet je toch echt opletten bij het warm rijden en warm uitzetten?
De wagen die ik wil kopen heeft geloof ik zon 250000km gereden. De achterklep is helemaal rot maar verder schijnt hij wel hard en ongelast te zijn (kleine plek in de hoek van een achterdeur), deuren helemaal roestvrij, mooi gaaf interieur (groen), trekhaak, schuifdak.
De automaat schijnt iets te aarzelen bij het overschakelen van de 3 naar de 4... ernstig?? (zijn alle automaatbakken hetzelfde?)
Er zit een nieuw origineel spatbord op de wagen, maar deze is nog zwart...
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n wagen?
Mijn pa wil er zijn 280 carburateur uit 1977 voor weg doen, ik wil hem niet verkeerd adviseren.... (een 240TD of 300TD zou me liever zijn eigenlijk...) <br><br>Post edited by: Weizengelb, at: 2007/12/03 10:42
Ik heb laatst dus een 200T gekocht en ben daar nog steeds erg blij mee (al rijd ik er nog niet mee).
Nu wil mijn pa ook een T-serie (natuurlijk) en ik heb al iets voor hem op het oog.
Nu is dat wel een 300TD turbodiesel.
Het schijnt de meest gezochte serie te zijn, maar zelf heb ik altijd de mening gehad hoe simpeler hoe beter...
Ik heb er zelf eigenlijk nooit mee gereden, hoe gaat dat nu? Zit er een flink turbo gat in? Gaat zo'n turbo nu reuze lang mee of moet je toch echt opletten bij het warm rijden en warm uitzetten?
De wagen die ik wil kopen heeft geloof ik zon 250000km gereden. De achterklep is helemaal rot maar verder schijnt hij wel hard en ongelast te zijn (kleine plek in de hoek van een achterdeur), deuren helemaal roestvrij, mooi gaaf interieur (groen), trekhaak, schuifdak.
De automaat schijnt iets te aarzelen bij het overschakelen van de 3 naar de 4... ernstig?? (zijn alle automaatbakken hetzelfde?)
Er zit een nieuw origineel spatbord op de wagen, maar deze is nog zwart...
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n wagen?
Mijn pa wil er zijn 280 carburateur uit 1977 voor weg doen, ik wil hem niet verkeerd adviseren.... (een 240TD of 300TD zou me liever zijn eigenlijk...) <br><br>Post edited by: Weizengelb, at: 2007/12/03 10:42