Witte_W123: 200D 1982
Geplaatst: 06 jul 2012, 21:41
Zo heren,
ik ga hier maar eens een logboek bijhouden, ik heb hem nog maar net en ik begin al dingen te vergeten!
Eerst maar eens wat algemene feitjes:
Mijn Witte is een 200D uit 1982, met de standaard witte 737 kleur en een blauw interieur waarvan iemand op dit forum me ongetwijfeld een code kan geven. De volgende opties zijn aanwezig: open dak, chroom wielkastranden, middenarmsteun, een trekhaak en dat was het wel dacht ik.
Ik heb de auto gekocht van een kameraad die hem had verkregen via legale maar enigszins louche aandoende transacties, zodat er zo goed als niets over het verleden van de auto bekend is. Er zat een factuur bij van een Blaupunkt autoradio welke in 1982 gemonteerd zou zijn en een rapport van een roetmeting van 2004 beide betreffende een voertuig met hetzelfde kenteken en dus van dezelfde eigenaar. In Duitsland is namelijk volgens ingewijden het kenteken persoonlijk. Hoewel het in theorie dus ook om 2 verschillende voertuigen kan gaan lijkt het vooralsnog aannemelijk dat het voertuig in kwestie in ieder geval vanaf de aanschaf tot ergens in 2004 van een en dezelfde eigenaar zal zijn geweest (omwille van de privacy heb ik geen exacte data weergegeven ). Verder zitten er zeer uitgebreid niet ingevulde en niet afgestempelde onderhoudsboekjes bij, zodat ook daar geen enkele informatie uit te putten is. Met een km stand van rond de 125.000 zijn gefronsde wenkbrauwen dan ook zonder meer gepast. Maar even naar de motor kijken dus. Hmmm... bijna te schoon om waar te zijn. Pijlstok? Schone, ietwat zwarte olie, netjes op peil. Olievuldop eraf? Schoon. Motor starten dan maar. Hé, niets! Geen kick. Accu maar eens nameten: 5,4 Volt, da's nie genoeg! Accu 'tje wisselen, nogmaals starten. Hoor ik daar een naaimachientje? Jazeker, al heeft een naaimachien niet echt een dieselsound, maar dit zit er toch niet ver naast!
Wordt vervolgd...
ik ga hier maar eens een logboek bijhouden, ik heb hem nog maar net en ik begin al dingen te vergeten!
Eerst maar eens wat algemene feitjes:
Mijn Witte is een 200D uit 1982, met de standaard witte 737 kleur en een blauw interieur waarvan iemand op dit forum me ongetwijfeld een code kan geven. De volgende opties zijn aanwezig: open dak, chroom wielkastranden, middenarmsteun, een trekhaak en dat was het wel dacht ik.
Ik heb de auto gekocht van een kameraad die hem had verkregen via legale maar enigszins louche aandoende transacties, zodat er zo goed als niets over het verleden van de auto bekend is. Er zat een factuur bij van een Blaupunkt autoradio welke in 1982 gemonteerd zou zijn en een rapport van een roetmeting van 2004 beide betreffende een voertuig met hetzelfde kenteken en dus van dezelfde eigenaar. In Duitsland is namelijk volgens ingewijden het kenteken persoonlijk. Hoewel het in theorie dus ook om 2 verschillende voertuigen kan gaan lijkt het vooralsnog aannemelijk dat het voertuig in kwestie in ieder geval vanaf de aanschaf tot ergens in 2004 van een en dezelfde eigenaar zal zijn geweest (omwille van de privacy heb ik geen exacte data weergegeven ). Verder zitten er zeer uitgebreid niet ingevulde en niet afgestempelde onderhoudsboekjes bij, zodat ook daar geen enkele informatie uit te putten is. Met een km stand van rond de 125.000 zijn gefronsde wenkbrauwen dan ook zonder meer gepast. Maar even naar de motor kijken dus. Hmmm... bijna te schoon om waar te zijn. Pijlstok? Schone, ietwat zwarte olie, netjes op peil. Olievuldop eraf? Schoon. Motor starten dan maar. Hé, niets! Geen kick. Accu maar eens nameten: 5,4 Volt, da's nie genoeg! Accu 'tje wisselen, nogmaals starten. Hoor ik daar een naaimachientje? Jazeker, al heeft een naaimachien niet echt een dieselsound, maar dit zit er toch niet ver naast!
Wordt vervolgd...