W123 230Coupe
Geplaatst: 28 jul 2019, 14:59
In 2013 heb ik , zonder dat dit de bedoeling was, in Groningen, bij Hofman Auto's, mijn Mercedes W123/230 Coupe uit 1979;gekocht.
De auto stond daar in de showroom te stralen, en, hoewel ik daar met mijn broer was voor zijn MG , wat ik trouwens een verfrommelde koffer vind, was ik meteen verkocht: en de Benz dus ook.. Jawel, een echte impuls aankoop....: mijn enige ervaring waren wat Puch en Zundapp motortjes, die ik wel heel goed in en uit elkaar kon halen, maar waar ik toch niet echt talent voor had . Ik ben meer voor het esthetische, zal ik maar zeggen: schuren en poetsen. Nadien bleek, dat er bij oldtimers enkele belangrijke zaken meetellen voor de beoordeling van de auto, zaken waar ik mij toen niet mee bezig hield... De auto is tot nu toe anoniem, zonder geschiedenis, en daar wil ik verandering in brengen, ook, omdat de auto een blijvertje is geworden, waar ook nog n's veel tijd, aandacht en geld in geïnvesteerd wordt! Het verhaal van de geschiedenis van de coupe begint dus bij het moment dat ik de auto kocht. Bij de koop werd een cd meegeleverd van de hele restauratie, maar tot mijn schande moet ik bekennen, dat ik deze niet meer kan vinden, ook, omdat ik sinds 2012 al 4 keer ben verhuisd en heel veel cd's heb.! Maar ik blijf zoeken! Goed, de geschiedenis van de Coupe ( LPG dus! ) begint dus daar, en de volgende gebreken dienden zich vrijwel direct aan na een weekje: Auto bokte dermate in eerste versnelling, dat er niet meer mee te rijden viel: op de trailer retour Groningen, waar bleek, dat de distributieketting niet goed was en accu 'n wrak. Weer gerepareerd terug bleek, dat chassis toch wel weg gesmeerd was, dashboard verlichting en die van knoppen niet, of niet goed werkten, het schuifdak dus niet werkte, remmen echt matig werkten, lampjes niet werkten en nog zo wat klein spul.
- front2.jpg (592.06 KiB)
De auto stond daar in de showroom te stralen, en, hoewel ik daar met mijn broer was voor zijn MG , wat ik trouwens een verfrommelde koffer vind, was ik meteen verkocht: en de Benz dus ook.. Jawel, een echte impuls aankoop....: mijn enige ervaring waren wat Puch en Zundapp motortjes, die ik wel heel goed in en uit elkaar kon halen, maar waar ik toch niet echt talent voor had . Ik ben meer voor het esthetische, zal ik maar zeggen: schuren en poetsen. Nadien bleek, dat er bij oldtimers enkele belangrijke zaken meetellen voor de beoordeling van de auto, zaken waar ik mij toen niet mee bezig hield... De auto is tot nu toe anoniem, zonder geschiedenis, en daar wil ik verandering in brengen, ook, omdat de auto een blijvertje is geworden, waar ook nog n's veel tijd, aandacht en geld in geïnvesteerd wordt! Het verhaal van de geschiedenis van de coupe begint dus bij het moment dat ik de auto kocht. Bij de koop werd een cd meegeleverd van de hele restauratie, maar tot mijn schande moet ik bekennen, dat ik deze niet meer kan vinden, ook, omdat ik sinds 2012 al 4 keer ben verhuisd en heel veel cd's heb.! Maar ik blijf zoeken! Goed, de geschiedenis van de Coupe ( LPG dus! ) begint dus daar, en de volgende gebreken dienden zich vrijwel direct aan na een weekje: Auto bokte dermate in eerste versnelling, dat er niet meer mee te rijden viel: op de trailer retour Groningen, waar bleek, dat de distributieketting niet goed was en accu 'n wrak. Weer gerepareerd terug bleek, dat chassis toch wel weg gesmeerd was, dashboard verlichting en die van knoppen niet, of niet goed werkten, het schuifdak dus niet werkte, remmen echt matig werkten, lampjes niet werkten en nog zo wat klein spul.
- interior 2.jpg (681.37 KiB)
- motor1.jpg (668.63 KiB)
- klasse klassiek bas 055.JPG (4.07 MiB)
- IMG_20180903_182230.jpg (809.12 KiB)