Re: wel duits maar geen Mercedes nr 2
Geplaatst: 24 jun 2018, 20:15
inmiddels is de slooptrekker uit elkaar gehaald, heb nog wel geprobeerd hem aan de praat te krijgen, er waren 2 gloeistiften afgebroken in de cilinderkop dus in de olie gezet en na een paar dagen voorzichtig warmgestookt en na veel klooien ze er allebei zonder schade aan de cilinderkop eruit gekregen, dus 3 gloeipitten van de bolhoed gepakt en gemonteerd, dan de brandstof in orde gemaakt en een gashendeltje, en geprobeerd aan te trekken ( er zat geen startmotor op) maar de as naar de versnellingsbak was compleet verrot gedraaid dus geen aandrijving en dan heeft aanslepen ook geen zin. dus de trekker maar gesloopt en alles wat nog goed was te koop gezet en toevallig gisteren het motorblok verkocht en kreeg net een filmpje doorgestuurd dat het blok al loopt, en het is starten en lopen zonder rook, dus nog een knap blokje
maar nu de trekker waar dit topic voor gestart is ik heb er al aardig wat mee gereden en had gisteren nog een leuk vrachtje, een 500 sl. maar het is voorlopig ook het laatste ritje want hij lekt te veel olie uit de krukaskeerring, en uit een achternaaf komt behoorlijk wat olie dus de wielen, remtrommels eraf en dan eens kijken wat er met de afdichting aan de hand is en daarna gaat de trekker in tweeën om de krukaskeerring aan te passen. maar heb eerst nog wat andere projecten die af moeten.
maar nu de trekker waar dit topic voor gestart is ik heb er al aardig wat mee gereden en had gisteren nog een leuk vrachtje, een 500 sl. maar het is voorlopig ook het laatste ritje want hij lekt te veel olie uit de krukaskeerring, en uit een achternaaf komt behoorlijk wat olie dus de wielen, remtrommels eraf en dan eens kijken wat er met de afdichting aan de hand is en daarna gaat de trekker in tweeën om de krukaskeerring aan te passen. maar heb eerst nog wat andere projecten die af moeten.