Pagina 1 van 7
Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 18:24
door Wiebren240D
Hallo Dames en Heren
wie weet wat dit is
Re:Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 18:30
door Paul Snip
Dat lijkt mij een voorkamer. Deze is waarschijnlijk door een overijverige Fries, vermoedelijk afkomstig uit Sneek, doorgezaagd.
Re:Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 18:30
door Citrobenz
Dit zijn de bekken van de bankschroef op Wiebren zijn werkbank in Sneek (snits)
Henk
ps.
Heb ik nu ook een prijs gewonnen?
Re:Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 19:06
door Wiebren240D
Hallo Paul en Henk
ja het is een voorkamer die heb ik met de flex door de midden gehaalt om te laaten zien hoe een voorkamer in elkaar zit
je het zit vast in de bank schroef van mij hier in Sneek komt nog wel een raadseltje achteraan denk ik
groeten van Wiebren ut Snits
Re:Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 21:50
door gert230TE
wow wat gaaf! een raadseltje topic
Re:Raadseltje
Geplaatst:
20 sep 2007, 23:13
door Wiebren240D
Hallo Allemaal
maak morgenwel weer een foto een beetje moeilijker denk ik
groeten van Wiebren ut Snits
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 18:38
door Wiebren240D
Hallo Allemaal
en wat is dit
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 19:21
door Trouwkoets
In- en uitlaatklep?
Type motor kan ik zo snel niet herkennen
Caspar
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 20:07
door Adrieaantjuhh
ik heb ook een sterk vermoeden dat het idd in en uitlaat kleppen zijn
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 20:13
door Citrobenz
een goeie en een slechte klep
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 20:41
door Wiebren240D
Hallo Allemaal
allemaal goed.
maar wat is nu de inlaat klep en wat is de uitlaat klep
groeten van Wiebren ut Snits
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 20:46
door Semrick
Links uitlaat, rechts inlaat.
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 20:48
door alex240diesel
Wiebren,
Er van uitgaande dat ze uit een en dezelfde motor komen. Dan is de inlaat de Grote en de uitlaat de kleine.
Groetnis fan Alex Út Lexmond (Z-H)
Re:Raadseltje
Geplaatst:
21 sep 2007, 23:36
door Wiebren240D
Hallo Allemaal
ik hou de spanning er nog even in
er zijn 2 antwoorden gegeven 1tje goed en 1tje fout
wat is nu het gooie antwoord
groeten van Wiebren ut Snits
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 01:59
door Trouwkoets
Wiebren, ik denk dat de grote de uitlaatklep is. DE uitlaatklep moet in moeilijker omstandigheden zijn werk doen, een grotere klep heeft dan wat voordelen: meer steunwerking van het materiaal (meer metaal), grotere koelcapaciteit als de klep tegen de (grotere) klepzitting ligt, groter gat dus lagere snelheden van de hete gassen. Meer kan ik niet bedenken.
Caspar
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 07:04
door superW123
de grote is de uitlaatklep, voor snelle afvoer van uitlaatgassen.
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 08:55
door Martijn 230TE
... en Wiebren kennende gaat het hier om verstuivers van een Diesel
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 09:47
door Citrobenz
Zal ik de mensen nog even aan het twijfelen maken?
Zou een grote klep niet voor een betere cilindervulling, dus betere verbranding zorgen?
zeg het maar.............
Henk
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 09:55
door Paul Snip
De inlaatkleppen zijn altijd groter. Omdat bij het vullen van de cilinder een veel kleiner drukverschil heerst dan bij het uitstromen van de uitlaatgassen.
Auto's met 5 kleppen per cilinder hadden ook 3 inlaat en 2 uitlaat.
Zodra de uitlaatklep opengaat heerst er nog restverbrandingsdruk in de cilinder. De gassen worden dus naar buiten gedreven. Dit gaat veel sneller dan het aanzuigen van inlaatlucht.
Re:Raadseltje
Geplaatst:
22 sep 2007, 11:34
door alex240diesel
Paul, je moet je antwoord niet onderbouwen, dan is het niet leuk meer voor de rest
, maar ik geef je gelijk zo heb ik het ok geleerd op de HTS-Autotechniek.