Hunebed
Geplaatst: 25 sep 2016, 22:41
Twee weken geleden kreeg ik de Mercedes vn mij tante. Ik wist al jaren dat de auto een keer mijn kant op zou komen. Het kostte haar veel moeite om afscheid te nemen, zelfs na twee jaar zonder rijbewijs. Nu is het zover en heb ik geleerd dat het een W123 is. Een mercedofiel ben ik dus zeker niet. Wel een liefhebber van oude wieltjes! Liefst met grof profiel of noppen.
Maar nu dus een limousine. Het mooie weer heb ik benut door een tank leeg te rijden. Zit er in ieder geval weer verse benzine in. Wat heb ik genoten. Comfortabel, ruim, licht en luchtig door het fijne schuifdak.Over de techniek heb ik hier al het eea geleerd. Ik snap alleen nog weinig van de vacuumaansturing van een aantal zaken.
De auto verkeert in uitmuntende staat, heeft nooit regen of pekel gezien. Er zijn zelfs geen moddersporen in de spatschermen te vinden. Ik zal de auto alleen recreatief gebruiken en zeker ontzien. Dus volgens mij houdt-ie het in deze staat nog eens 30 jaar vol. Zelf sleutelen bewaar ik tot na mijn pensioenering . Ahum, het eerste klusje weet ik al. Er zit veel speling op het stuur. Tante was van stuur in de juiste richting draaien en dan gas geven. Contramoer los, imbusbout kwart slag linksom en ...
En het obligate plaatje natuurlijk:
Zo, wat ben ik er blij mee!
Maar nu dus een limousine. Het mooie weer heb ik benut door een tank leeg te rijden. Zit er in ieder geval weer verse benzine in. Wat heb ik genoten. Comfortabel, ruim, licht en luchtig door het fijne schuifdak.Over de techniek heb ik hier al het eea geleerd. Ik snap alleen nog weinig van de vacuumaansturing van een aantal zaken.
De auto verkeert in uitmuntende staat, heeft nooit regen of pekel gezien. Er zijn zelfs geen moddersporen in de spatschermen te vinden. Ik zal de auto alleen recreatief gebruiken en zeker ontzien. Dus volgens mij houdt-ie het in deze staat nog eens 30 jaar vol. Zelf sleutelen bewaar ik tot na mijn pensioenering . Ahum, het eerste klusje weet ik al. Er zit veel speling op het stuur. Tante was van stuur in de juiste richting draaien en dan gas geven. Contramoer los, imbusbout kwart slag linksom en ...
En het obligate plaatje natuurlijk:
- image.jpeg (822.47 KiB)
Zo, wat ben ik er blij mee!