Wietse schreef:[b]LPG Verdamper OMVL R90e Super D8 - Code: K901504,[/b]groove_champion schreef:Hi Wietse,
Vervelend probleem dat afslaan! Dat lijkt me echt afbreuk te doen aan het rijplezier van de auto...
Ik heb met mijn 280TE geen enkel probleem op LPG. Heb de installatie zelf ingebouwd. Wellicht kan ik nog helpen met meedenken.
-Als de auto afslaat, hoor je dan een afsluiter (bijvoorbeeld de tank) van de LPG installatie afslaan (als in geen bobine signaal = installatie uit?) Ik hoor niks
- Zit het veiligheidsrelais onder de motorkap of in de LPG computer ingebouwd? Hoor je voordat hij afslaat hier ook een klik uit komen? (alleen te horen als hij in de LPG computer zit) geen computer maar een relais me pulsdraadje vanaf cobine en hoor geen klik, hoor je ook niet tijdens het rijden
- Heb je een LPG computer voor injectie? dwz dat hij automatisch overschakelt op benzine als het gas wegvalt?[b]nee[/b]
- Waar zit je signaaldraad aangesloten voor de LPG computer? Rechtstreeks op de bobine of om de bougie kabel?
- Wat voor mengstuk gebruik je op de motor? naam weet ik niet maar ze zien er allemaal hetzelfde uit
- Hoe is de verdamper geplaatst in de motorruimte? Staat deze in de juist richting? rechts voorin, zoals bij de meeste, ik weet hoe dichter bij het mengstuk is beter.
- Hoe lang is de drooggasslang en hoe loopt deze door de motor? Zit hier ook een afstelschroef tussen?deze slang met afstelschroef loopt voor de motor langs het luchtfilter in rechtstreeks op het mengstuk
Als ik het goed begrijp is dit probleem bij lage toeren en ik neem aan dat de verdamper er een is voor motoren met een hoog vermogen en dat de boel goed afgesteld is?
ik ga zo toch nog eens eventjes checken, maar weet dat ik een groot vermogen verdamper besteld had. En mag aannemen dat het LPG bedrijf alles goed afstel. Die beste man zit al 40 jaar in het vak en zo ziet die er ook wel naar uit.
Interessant! Dan als je op het moment van afslaan nog geen klik hoort van een afsluiter dan zou je kunnen zeggen dat het veiligheidsrelais op het moment van afslaan dan nog steeds actief is. Dan zou je misschien kunnen "uitsluiten" dat het aan het relais of de bobine ligt.
De verdamper rechts voor is inderdaad een goede plek bij de W123. Is deze ook in de rijrichting gemonteerd? Dit kan ook problemen geven bij acceleratie als deze haaks op de rijrichting staat(toegevoerde hoeveelheid gas wordt geregeld door een groot en slap membraan, als dit niet correct in de rijrichting is gemonteerd, zal het invloed uitoefenen op de hoeveelheid gas bij de- en acceleratie.)
De OMVL R90e Super D8 heb ik zelf ook. Deze is inderdaad geschikt voor motoren met een hoog vermogen. Kan inderdaad geen kwaad om te checken of die er ook daadwerkelijk op zit

Bevriezing van de verdamper lijkt me ook uitgesloten in dit geval want het euvel doet zich ook voor met een warme motor.
Draait de motor stationair even veel toeren op benzine en gas? Of merk je dat hij op LPG stationair wat zwaarder loopt/minder toeren maakt?