[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
'77 W123 200 nieuw leven inblazen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 04:23

'77 W123 200 nieuw leven inblazen

Alle techniek van de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

'77 W123 200 nieuw leven inblazen

Berichtdoor Ian » 14 mei 2017, 19:48

Heb me zopas een 1977 W123 200 met Stromberg carburator aangeschaft. De auto staat al een tijd stil (hoe lang precies weet ik niet, denk 2-tal jaar) en werd aan de kant gezet door een kapotte benzinepomp. De remmen zitten waarschijnlijk ook een beetje vast.

Ik heb niet echt veel mechanische kennis, maar zou hem graag terug de baan op krijgen (dit lijkt me het moment om één en ander bij te leren op mechanisch vlak). Hoe pak ik dit het beste aan? Heb al gezocht hoe ik de benzinepomp kan vervangen, maar vind niet meteen iets terug, specifiek voor de 200 met carburator (zal nog een mechanische pomp zijn ook normaalgezien).

Voor de rest zal het "to do" lijstje een beetje gelijkaardig zijn met dit lijstje (voor een 250 carburator), neem ik aan? (echter kan ik de "zie hier" links niet openen omdat ik nog geen account heb (wacht op goedkeuring registratie))

Geen enkele van de 7 links die hieronder was geplaatst werkte

Ook is het niet de bedoeling vragen en antwoorden in een lijst, van andere sites hier te plakken
TeamW123
Ian
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 18 apr 2012, 20:46
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: '77 W123 200 nieuw leven inblazen

Berichtdoor DJ.Verhulst » 16 mei 2017, 18:24

Als een wagen stil is gezet en zo'n 2 jaar dacht je..

Zou het volgende doen.

Accu weggooien die zal wel gesulferteerd zijn, en dan een nieuwe liefst wat grotere .
Controleer of het blok niet vast zit, als ie 2 jaar ongeveer stil staat zal het wel mee vallen denk het controleren kan je doen , zet hem in 3 of 4e versnelling ( als het een handbak is ) kan je hem dan met moeite verplaatsen ? laat iemand in de geopende motorkap kijken of de polies bewegen als jij of iemand duwt, heb je een automaat of geen hulp dan moet je een sleutel op de krukas zetten en kijken of je hem zo kan bewegen. kan je het blok draaien is het goed .

ik hoorde over een benzine pomp als ie kapot is vervangen doe dan gelijk het filter en bekijk alle benzine leidingen vanaf de tank naar de carburateur , een kloterig klein lekje kan zorgen dat ie niet lekt maar ook geen benzine aanzuigt.

Denk wel dat het verstandig is als je zelf geen kennis heb je toch iemand erbij haalt anders word het een enorme lap tekst om alleen de basis uit te leggen,, dat de benzine in de carburateur komt, of de ontsteking wel vonken maakt,
dat soort dingen ,
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid
Avatar gebruiker
DJ.Verhulst
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 maart 2017, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten