MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 jul 2019, 16:08

aanhaalmomenten brandstofpomp en onderdelen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Bram Jansen, 300TD W123

aanhaalmomenten brandstofpomp en onderdelen

Berichtdoor blok_lex » 29 jun 2019, 15:00

Hallo allemaal,

Ik heb de hele brandstof voorziening gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd en ik zou geeg willen weten wat het aanhaalmoment is van de verschillende (banjo- en andere) bouten. Het gaat dan om de brandstofpomp en filter. En ik zou ook willen weten of het nog uitmaakt of ik de stroomdraden van de pomp van bovenaf of van onderaf vastmaak (kan het over de grond slepen dan misschien).

Alvast bedankt, groeten, Lex Blok
ik zit liever in een rotte abrikoos dan er op!
Avatar gebruiker
blok_lex
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:49


Re: aanhaalmomenten brandstofpomp en onderdelen

Berichtdoor blok_lex » 29 jun 2019, 15:25

20190408_193710_LI.jpg
om deze bouten gaat het (1,2,3 en4) en of de kabeltjes van boven of van onderen vastgemaakt moeten worden....
20190408_193710_LI.jpg (3.96 MiB)
ik zit liever in een rotte abrikoos dan er op!
Avatar gebruiker
blok_lex
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:49


Re: aanhaalmomenten brandstofpomp en onderdelen

Berichtdoor Pieter1967 » 29 jun 2019, 20:49

Hallo Lex,

Voor wat betreft de stroomaansluitingen. Ik zou deze van bovenaf gaan monteren. De aansluitingen insmeren met vaseline, monteren en de kabel goed opbinden.
Voor wat betreft de banjobouten (1 en 2) het volgende: als eerste altijd nieuwe koperen ringen monteren. Deze zijn relatief zacht en dus nog in te drukken tijdens het vast draaien van de banjobout. Omdat een banjobout hol is zul je deze met een kleiner moment vast moeten gaan zetten. Vastzetten totdat de koperen ring klem zit en vervolgens nog maximaal een kwart slag doordraaien.
Voor wat betreft de leidingwartels, aandraaien totdat je de leiding niet meer kunt bewegen en vervolgens deze ook maximaal nog een kwart slag door draaien.
Vervolgens de auto starten en even laten lopen, checken of er brandstof lekt. Zo ja, de betreffende bouten natrekken en weer testen.

Ik ben zelf al geruime tijd op zoek naar algemene aanhaalmomenten voor banjobouten maar die zijn niet te vinden. Voor massieve bouten, kijk hier maar eens na: http://www.technicon.nl/uploads/downloa ... dingen.pdf

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groeten, Pieter
Pieter1967
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 05 jun 2013, 21:20
Roepnaam: Pieter
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W108 280SE 3.5
W110 230.6
W115 240D-3.0
W115 220D
W116 450SE


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten