[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Benz praat tegen me, maar ik versta hem niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 16 apr 2024, 09:07

Benz praat tegen me, maar ik versta hem niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Benz praat tegen me, maar ik versta hem niet

Berichtdoor Scheepsbouwer » 24 sep 2006, 21:35

In mijn 240D met stuurbekrachting, kmstand 136000, vallen me een paar geluiden op:

Als ik bij lage snelheid, zoals bij parkeren, stuurbewegingen maak, dan hoor ik een geluid wat doet denken aan rubber piepend over metaal. Het klinkt alsof je een stalen as in een te krappe rubber bus draait. Bij hogere rijsnelheid en/of bij langzame stuurbeweging hoor ik niks. De wagen stuurt prima en spelingsvrij. Volgens de handelaar is er niks aan de stuurinrichting afgesteld. De wagen heeft bij hem een klein jaar vrijwel stilgestaan.
Zou dit geluid toch kunnen wijzen op een verkeerd of te strak afgestelde stuurbekrachtiging? Ik heb gelezen dat dit versnelde slijtage of zelfs vastslaan tot gevolg kan hebben. Of is het een normaal geluid?

Als ik achteruit inschakel, dan hoor je wanneer de wagen vanuit stilstand net op gang komt, twee keer een 'kloing'- geluid vanuit de achterkant. Ik vermoed dat er ergens wat ruimte in de ophanging zit. Iemand een idee waar?

Over het derde geluid later meer. Morgen nog even wat proberen en goed luisteren onderweg naar m'n werk. Ja hoor, ik let ook op het verkeer..:)

Groeten,
Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:Benz praat tegen me, maar ik versta hem niet

Berichtdoor Wiebren240D » 24 sep 2006, 23:35

Hallo coen

kom maar naar de technische dag denk ik zo zij er genoeg die er wat over kunnen zeggen

ik denk zelf dat het de pittmanarm is kraakt bij droog weer even een regen bui en het is over is niet zo moeilijk te vervangen

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Benz praat tegen me, maar ik versta hem niet

Berichtdoor Scheepsbouwer » 25 sep 2006, 21:47

Alvast bedankt Wiebren, op de Technische Dag spreken we elkaar. Ik ga alvast de Pittman-arm opzoeken.
En succes met je knie, deze week!

Groeten,
Coen
Scheepsbouwer
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 8 gasten