[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Benzinemeter "danst'. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 01:42

Benzinemeter "danst'.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor Barrybenz » 27 nov 2005, 03:02

Hallo,hier mijn eerste probleem op de nieuwe site.
De benzinemeter in mijn 280TE danst of verspringt telkens onder het rijden.
Hij geeft geen goede aanwijzing meer over de hoeveel-
heid benzine.
We rijden nu maar op de km teller.
Maar mijn vriendin rijdt er dagelijks mee en je weet hoe ze zijn(paniek om niets)maar het is wel irritant.
Heeft iemand er ook eens mee te maken gehad en was het toen de meter zelf of de vlotter,of een los kontact?
Heb de tank al diverse keren leeg en weer vol getankt,zodat de wijzer een goede uitslag kon maken,maar hij blijft het doen.
Gr.Marcel (BarryBenz)
Barrybenz
 


Re:Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor Leafhabber » 30 nov 2005, 04:42

Hoi Marcel,

ik heb ook zo'n vrolijke meter! Bij mij zit het probleem denk ik in het dashbord, want als ik daar een klap op geef, springt ie naar de juiste (?) stand. Had je dat al geprobeerd?

Groet, Alex
Leafhabber
 


Re:Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 30 nov 2005, 08:12

we kunnen haast een dansschool gaan beginnen! die van mij doet het ook, niet zomaar tijdens het rijden, maar als ik met een bijna lege tank een beetje in een bocht hang, dan geeft ie een volle tank aan. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ik passagiers op de achterbank heb, de meter een vollere tank aangeeft. iemand een oplossing misschien? overigens mijn snelheidsmeter gaat bij constante snelheid ook een beetje bibberen...

Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang
 


Re:Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor Govert » 30 nov 2005, 08:36

De brandstofmeter is electronisch; een vlotter in je tank daalt naarmate je brandstof verbruikt, verhoogt daarmee de weerstand in een circuit, waardoor je brandstofmeter minder uitslaat. Die vlotter beweegt in een buis, waar vervuiling zich kan ophopen. De vlotter beweegt dan niet meer gemakkelijk op en neer, gevolg een dansende brandstofmeter, onjuiste aanduiding, merkwaardige aanduiding bij verschillende beladingen etc. Dit is te verhelpen door de vlotter schoon te maken.

Als je het metertje door een klap tegen het dashboard aan de praat krijgt, zal het metertje ergens aanlopen of er is ergens een los contactje.

Op een Amerikaanse nieuwsgroep las ik dat een dansende snelheidsmeter bij lage snelheid wordt veroorzaakt door aan de snelheidskabel te trekken (als je het dashboard losmaakt zonder eerst de snelheidskabel los te schroeven). Hoe je dat verhelpen kon, stond er niet bij.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor peterw123 » 01 dec 2005, 07:28

Ik heb ook wel last van zo'n humeurige benzinemeter.
Is de schoonmaken van de vlotter goed zelf te doen?
Ik heb een sedanmodel, dan moet je, geloof ik, door het eerste-hulp-kitje op de hoedenplank heen om bij de vlotter te komen, kan dat?:blink:
peterw123
 


Re:Benzinemeter "danst'.

Berichtdoor Govert » 03 dec 2005, 04:53

Ik heb het nog nooit gedaan (mijne werkt nog wel goed), maar hier is een link van een Amerikaanse site <http://www.diymbrepair.com/Sender/> over het schoonmaken van de tankvlotter. Het staat ook in de werkplaats CD-rom, nummer 47-710 en 47-715. Je hebt een flinke tang nodig en een nieuwe rubberen ring als je de zaak weer dichtschroeft.
Voor de sedan zit de toegang inderdaad onder de uitsparing voor de eerste hulp doos.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten