[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
bladderende lak help! : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 04:44

bladderende lak help!

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

bladderende lak help!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 23 jul 2006, 14:00

beste allemaal,

in dit geval gaat het niet om een W123, maar om de fiat seicento van mijn vriendin (ik weet niet waar ik deze vraag anders zou moeten stellen vandaar) waarvan ineens de lak van het dak ernstig los begint te laten sinds vandaag! na de hittegolf. ik wijt het aan vogelpoep, echter het gebakje zit vol witte plekken, de metalliclaag laat gewoon los! wat kan ik nu het beste doen, een klassieker zal het niet worden dus ben ik van plan het dak zelf opnieuw te spuiten, om de kosten een beetje beperkt te houden... hebben jullie wellicht tips? hele dak afschuren, deels herstellen, spotrepair??? zijn er bepaalde spuitbuslakken beter van kwaliteit dan andere? het is een metallic lak, dus er zal een vernis overheen moeten.

vriendelijke groeten,

Adriaan<br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2006/07/23 14:01
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:bladderende lak help!

Berichtdoor jcruit » 23 jul 2006, 14:27

Mijn ervaring met spuitbussen is bijzonder slecht...
Beter is het om gewoon met een verfspuit en compressor (met goed reduceer) te werken.

Je zou kunnen proberen met een fijn schuurpapier (1000 ofzo) en water de blanke laklaag licht op te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten met blanke lak.

Ik geloof dat de gezegdes: 'oefening baart kunst' en 'met vallen en opstaan' ontstonden bij het strakmaken en spuiten... Geen makkelijk klusje voor een beginner dus.


Ik hoop dat ik je niet teveel heb ontmoedigd, in ieder geval veel succes!

Jeroen<br><br>Bericht gewijzigd door: jcruit, op: 2006/07/23 14:28
jcruit
 


Antwoord:bladderende lak help!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 23 jul 2006, 14:52

dank voor je reactie,

het probleem gaat alleen verder... alshet enkel de blanke lak was geweest, dan was het niet zo'n groot probleem... echter de ondeliggende blauwe metalliclak gaat ook weg, er zitten dus allemaal witte plekken op, waar gewoon de primer blootligt, als het nu 1 plekje was dan zou je denken kom op lakstiftje , maar het hele dak is bezaaid met witte plekken. we zitten ook al te denken om het dak een andere kleur te geven zwart of wit bijvoorbeeld, die kleuren zijn makkelijker te spuiten...

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:bladderende lak help!

Berichtdoor Scheepsbouwer » 23 jul 2006, 17:11

Adriaan,

Een Seicento zeg je? Die kan toch nooit heel oud zijn. Het model wordt zelfs nog nieuw geleverd! De wagen zal misschien al buiten de garantie vallen. Het Consumentenrecht geeft echter veel ruimere mogelijkheden op - gedeeltelijke - vergoeding van de herstelkosten. Ik denk dat je beslist niet kansloos bent voor een tegemoetkoming in de kosten, wanneer je dit probleem aan de importeur Fiat Nederland voorlegt. Op negatieve publiciteit over zo'n ernstig lak-probleem zitten ze beslist niet te wachten. Als ze een beetje serieus met klantenbinding begaan zijn, willen ze misschien de oorzaak nagaan, om van te kunnen leren.

Succes met het (laten) opknappen.
Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:bladderende lak help!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 24 jul 2006, 18:32

beste coen,

hartelijk dank voor je bericht, het dak is er het meest desastreus aan toe, ik heb net nog eens kritisch gekeken en zelf spuiten is geen optie. de auto is uit 1999

binnen een dag is het letterlijk afbranden van de lak gebeurd, ik zal foto's plaatsen zodra ik ze heb, ik durf te wedden dat bijna niemand dit heeft gezien zo erg.

okee het was warm de zon scheen fel het was broeierig buiten, natuurlijk moet de vogelpoep er direct af, maar stel je voor dat je een paar dagen de auto ergens laat staan ivm een uitstapje o.i.d.

je zei dat we misschien niet geheel kansloos zijn, welke argumenten zouden we moeten aanvoeren om evt een deel van de kosten vergoed te krijgen? en hoe pakken we dit het beste aan?

we laten de zaak maar overspuiten, dat wil zeggen alleen het dak, de rest vertoont ook plekken, maar een seicento is het niet waard om in zijn geheel te laten overspuiten,

we laten het deze keer dan doen met verf van een betere kwaliteit dan die van fiat zelf.. daar was 'mijn' spuiter ook niet bepaald over te spreken. het geintje gaat 170 euro kosten, is de wereld niet maar kattenpis is het evenmin.

alle hulp is welkom!

vriendelijke groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron