[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Complete middenconsole demoneren : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 08:15

Complete middenconsole demoneren

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Complete middenconsole demoneren

Berichtdoor Jeremiah1992 » 17 nov 2013, 19:17

Hallo allen,

Vandaag mijn lichtjes in mijn middenconsole vervangen en kwam tot de ontdekking dat het hele framepje van de kachelknoppen helemaal naar de fillestijnen is.

Hoe haal ik de hele middenconsole eraf om goed bij dat paneeltje te komen, er zit een schroef onder het matje maar waar nog meer?

Wie weet het?
Avatar gebruiker
Jeremiah1992
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 14 maart 2013, 20:46
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Complete middenconsole demoneren

Berichtdoor Robin-H » 17 nov 2013, 19:29

Haha, da's nou toevallig dat je dat vraagt. Vandaag met Bram (230teee) nog eentje gedemonteerd, nu heeft hij wel het meeste werk gedaan, maar als ik het me goed herinner:

- De schroef die je zelf aangeeft
- De asbak eruit halen, daarachter zit een frame met 2 schroeven
- Middenconsole (hout of plastic) iets optillen aan de kant van de asbak, dan schuif je 'm naar achter (aan de voorkant zit ie met een pin vast) nu kun je 'm gewoon over de pookknop trekken (wellicht de rubberen mantel loswrikken van de middenconsole)
- Aan weerszijden zit een schroef door het tapijt bij het 'voeteneind'. Het tapijt aan de zijkant zit aan de middenconsole vast!
- Het paneeltje met de knoppen verwijderen, je kunt de schakelaars via de kachel-ruimte uit het paneel duwen. Dan kun je het paneeltje er met beleid uit trekken.
- De gordel-geleiders aan de achterbankzijde van de aandrijftunnel loshalen, dat tapijtje moet eraf of in ieder geval een stukje opgerold worden zodat je de middenconsole eronder vandaan kunt wippen.

Het beste kun je de klus met 2 man doen. De een duwt 'm aan de voorzijde van de auto naar beneden, de ander trekt hem aan de achterkant onder het dashboard vandaan.

Succes!
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Complete middenconsole demoneren

Berichtdoor Jeremiah1992 » 17 nov 2013, 19:38

Ah, superbedankt.
Eigenlijk dus heel eenvoudig, weet ik dat iig, kan ik weer eens in het weekend mijn kachelframe opkalefateren.
Avatar gebruiker
Jeremiah1992
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 14 maart 2013, 20:46
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten