[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Even voorstellen...Dromer : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 30 apr 2024, 00:25

Even voorstellen...Dromer

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen...Dromer

Berichtdoor Dromer » 24 jul 2008, 11:59

Beste mensen,

Bij deze even kennismaken als vers lid. Ik lees al geruime tijd mee.

Mijn naam is Arjan, ik ben 34 jaar en woon in Hilversum. Ik ben werkzaam bij de gemeente Amsterdam. (Het zal duidelijk zijn dat ik met het plan voor het oude-auto-verbod niets te maken heb!).

Ik droom al jaren van een W123. Als kind vond ik het al een mooie auto en nu nog steeds. Dat is weinig auto's gegeven maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen. Het leek lang onbereikbaar. Toen kwam er een salaris en later een huis met een garage…en het ‘lege nest-syndroom’ was een feit (excuses voor deze misschien ongepaste beeldspraak).

Ik heb hier al een paar keer de pakkende zin ‘het bezit van de zaak is het einde van het vermaak’ gelezen. Misschien klopt dat ook hier, wie weet. Maar als je nooit een auto koopt dan weet je het niet. De voorpret en het overwegen van alle mogelijke aanschaf-scenario’s geven mij veel plezier in ieder geval.

Het moment voor de aanschaf is nog niet rijp, ik heb net een huis gekocht dat we aan het verbouwen zijn. Voor mij is alvast een stelregel ‘niet naar een auto gaan kijken als je niet in staat bent om te kopen’. Aan de andere kant zie ik wel eens een advertentie en dan komt het voor dat mij dat zo gaat bezighouden dat ik de auto móet zien. En als hij dan tegenvalt ben ik opgelucht, gek maar waar. Ben benieuwd of iemand van jullie dit herkent. Ook zit er veel waars in één van jullie tips om ook naar slechte auto’s te gaan kijken. Maar goed ik brak dus met mijn stelregel met bijna 'fatale' gevolgen.

Afgelopen weekend ging ik met mijn vriendin een weekendje naar Duitsland. Een zogenaamd ‘romantisch verrassingsweekend’ zij het dat de verrassing zat in ‘bij iemand op bezoek gaan’. Iemand met een W123 te koop. (Ik zou het liefste zelf een auto uit Duitsland willen importeren namelijk, dat vind ik gewoon leuk en hoort bij de band die je vervolgens met je auto hoopt op te bouwen. En ik heb al vaak gezien hoe zuinig Duitsers op hun auto zijn, zo ook hier).

Een 200 benzine van 1984. 144.000 km. Automaat. Riedgrün, interieur groen stof. CV, schuifdak handmatig, Becker Europa. Verder geen opties. Ik vond het helemaal mooi, lekker karakteristieke kleur, gedateerd maar dat hoort er vind ik ook bij. De optische staat is denk ik zeer goed. De eigenaar vertelde dat hij wel roest heeft gehad: aan één van de kriksteunen en aan één van de wielkasten. Maar dit was gerepareerd. Ik kon verder nergens roest bekennen, op wat vliegroest onder de bumper na misschien. (ik heb met een felle hoofdlamp in de meeste hoekjes gekeken, ook in de scharnierbakken, de radiatobalk, de wielkasten, motorruimte e.d. De portieren, geheel roestvrij. Het rubber aan de portieren zelf was goed, aan de auto was het deurrubber onder wel hier en daar poreus/gebarsten. Helaas was de auto afgemeld en was de accu leeg dus ik heb niet naar de motor kunnen luisteren en ook geen proefrit kunnen maken. De eigenaar zei aan de telefoon dat het spruitstuk niet gescheurd is, maar daar ben ik niet zeker van (het ging allemaal nogal ad hoc en ik had geen spiegel bij me). Ik beschouw de prijs als fair. Niet goedkoop, niet te duur. Foto’s heb ik helaas niet, de auto stond in een parkeergarage bij een flatgebouw dus dat was wat lastig. De auto is van mobile afgehaald maar misschien heeft één van jullie hem daar al wel gezien?

Maar goed, na ampele overwegingen toch besloten het niet te doen, het komt écht niet uit. Jammer maar soms moet het verstand voorrang krijgen. Maar anders had ik echt vertrouwen in de wagen...ook alles eromheen maakte een goede indruk, mensen die aan de auto gehecht waren en hem eigenlijk niet graag verkochten. De eigenaar, van mijn leeftijd ongeveer, wilde de auto verkopen omdat hij vond dat hij te vaak stond en hij er geen tijd voor had.

Ik heb overigens, zo ver was ik al heen, nog contact gezocht met de plaatselijke Dekra vestiging en daar kon ik zonder afspraak langskomen voor een check voor € 54, dat heeft iemand anders al als tip gegeven zag ik ook. Heeft iemand daar ook daadwerkelijk ervaringen mee en hoe zijn die?

Hoe dan ook, ook (nog) zonder W123 lijkt het me leuk om lid van deze club te zijn en veel te leren om als het moment daar is, daadwerkelijk een verantwoorde aanschaf te kunnen doen. Ik hoop over één tot anderhalf jaar zover te zijn…

Met vriendelijke groet,

Dromer
Dromer
 


Re:Even voorstellen...Dromer

Berichtdoor bartolo66 » 24 jul 2008, 12:09

Welkom bij de club.
Je doet er goed aan er de tijd voor te nemen, denk ik. Ook is het zo dat er altijd wel wat aan zal mankeren dus houd rekening met wat additionele kosten.


Succes met de zoektocht!
bartolo66
 


Re:Even voorstellen...Dromer

Berichtdoor Nico Vliet » 25 jul 2008, 10:30

Hoi Dromer, leuk je relaas te lezen. Snap dat als het niet uitkomt het niet uitkomt. ( Te ) lang wachten is misschien echter ook niet de oplossing ivm mogelijke veranderingen in de wetgeving aangaande autogebruik / oldtimers. Misschien dat dan de aanschafprijzen ( in Nederland ) dan wel weer dalen dus dat zou wel weer een voordeel kunnen zijn.

Groeten, nico
Nico Vliet
 


Re:Even voorstellen...Dromer

Berichtdoor Trouwkoets » 25 jul 2008, 10:52

Dromer, mooi relaas.

De beste en verreweg de goedkoopste manier om van een W123 te genieten is er alleen over te dromen ☺.
Trouwkoets
 


Re:Even voorstellen...Dromer

Berichtdoor Dromer » 25 jul 2008, 23:12

Dank,

ja het is wel de bedoeling om de droom in daden om te zetten hoor!

In Duitsland is een uitdrukking 'Geiz ist geil' volgens mij betekent het zoiets als 'gierigheid is een deugd'. Dat je klassieker belastingvrij is is natuurlijk leuk, maar de laatste tijd wordt daar wel veel nadruk op gelegd bij bepaalde aanbieders. Dus als daar verandering in zou komen, tsja maakt dat het bezitten van zo'n mooie auto minder leuk? Belangrijk is denk ik dat je er niet meer op afschrijft, afschrijving is immers de grootste kostenpost bij de nieuwere auto's (of je moet een Renault Laguna hebben die elke maand naar de werkplaats moet...

Maar goed, km heffing e.d. zou jammer zijn voor de hobby maar we zien wel wat er gebeurt als echte liefhebbers trekken we ons daar niet al te veel van toch?

Ik hoop me een beetje in het clubgebeuren te storen en misschien eens een paar van jullie in het echt te zien en van mobile.de blijf ik voorlopig maar weg, is slecht voor mijn bloeddruk : )

En laat het forum niet verworden tot een klaag en scheldplaats hè?! Heb ik bij andere forums ook al zien gebeuren jammergenoeg. Het zal wel met de vluchtigheid van het medium te maken hebben.

Groet,

Dromer
Dromer
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten