[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Even voorstellen (eerdere posts van vorige site) : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 00:41

Even voorstellen (eerdere posts van vorige site)

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen (eerdere posts van vorige site)

Berichtdoor Mercedennys » 25 nov 2005, 09:49

Harrie Puite (oprichter en beheerder van de W123 club)

--------------------------------------------------------------------------------

300TD van het bouwjaar 1984
380SEL ( W126) bouwjaar 1986


Heb een Mercedes W123 gekocht 8,5 jaar geleden,en het was een type waar ik allang naar opzoek was.
Heb in mijn zoektocht verschillende W123 typen de reveu zien passeren,en dat waren nou niet direkt wagens om op verliefd te worden.
Sommigen waren in een staat,dat ik af en toe dacht,waarom verkoopt men zoiets nog,die hoort eigenlijk op de sloop,maar nu weet ik waarom.
Er zijn natuurlijk wagens die niet meer opte knappen zijn,maar die kunnen nog goed voor de onderdelen zorgen.
Heb ik ook gedaan,kijk maar in de pagina "schade reparatie van mijn 300TD" daar zie je wat allemaal mogelijk is met een sloper.
Heb ontzettend veel plezier van mijn 300TD,ook nu hij een schade reparatie moet ondergaan,je komt daarbij ook andere zaken tegen,die de aandacht verdienen,en ook dat levert weer veel interessante zaken op.

Heb deze club opgericht, omdat ik op het nederlandstalige internet nagenoeg geen technische informatie kon vinden.
Om nu deze wagens in stand te kunnen houden is het belangrijk, om tenminste technische informatiete kunnen krijgen.
En dat is precies de reden waarom ik toen mijn eigen club heb opgericht.
Het forum voorziet in een grote vraag, waar je met al je vragen terecht kunt.
Binnen de club zijn veel leden met een zeer ruime kennis van zaken, en die kunnen geven dan op het forum antwoord op al jullie vragen.

Ik wens een ieder veel plezier toe op de club, en dat jullie nog vele veilige kilometers mogen rijden in de W123....groeten,Harrie Puite.

mercedesclubs@msn.com

--------------------------------------------------------------------------------

Duncan Zwerver

--------------------------------------------------------------------------------

280CE - 1980



Ik wou me even voorstellen aan de mensen, ik ben Duncan en ben 28 jaar en woonachtig op het tropische eiland in het midden van Nederland. Vroeger....jaaaa vroeger toen mijn vader nog een Lada had waren de auto poets tijden 1 keer in het jaar maar toen mijn vader de Lada station inruilde voor een 300D automaat W123 werd dat toch wel anders, elke morgen als ik opstond keek ik even uit het raam en jaaa hoor daar stond hij nog de champagne gekleurde Benz met zwart interieur, elke zaterdag was het weer raak dan pakte ik mijn emmertje, sponsje en zemen lap om DE auto te poetsen, ik was daar het hele weekend mee bezig en met trots want wij hadden een Mercedes ;-), jaren later nadat ik mijn rijbewijs had gehaald kocht mijn eerste Benz, het was een 190 D....ook mooi maar niet zo mooi als de W123 serie, na lang sparen ging ik op zoek naar een W123 benzine uitvoering, ik reed van Lelystad naar Apeldoorn en zag daar een 200 staan voor 3.500 gulden met een hoop werk, opeens stopte er een auto en er kwam een man naar me toe en die vroeg...zoek je er nog zo een..ik ja ben een beetje aan het rondkijken, waarop die man antwoorde...nou ik heb er nog wel 1...waarop ik vroeg is tie mooi (tja we stonden immers bij een barrel van een auto ;-) hij zegt: als het de mooiste van nederland is dan lieg ik niet waarop ik dus weer zei jaaajaa dat zeggen ze allemaal dat heb ik eerder gehoord, ik kreeg zijn adres en telefoon nummers en zo nieuwsgierig als ik ben ik die avond langs geweest, ik zag hem en heb niet een keer geaarzeld en had hem meteen gekocht maar helaas heb ik hier niet lang van mogen genieten (hmmm tja ex he), later heb ik bij diezelfde man een W124 coupe gekocht (230CE), maar dit was het toch niet helemaal, hij zag er erg mooi uit maar de liefde voor de W123 was toch sterker, een half jaar geleden heb ik dezelfde man uit het bos weer opgebeld en gevraagt of hij nog een W123 had staan en dat had hij, hij is er nog steeds mee bezig en hij wordt echt helemaal nieuw. Waarom doe ik het niet zelf hmmm de handen en het verstand heb ik wel alleen de ruimte niet en ik weet als die man hem klaarmaakt dan wordt het een plaatje, nou dat was mijn verhaal in het kort en ik hou jullie op de hoogte over de Coupe.......groetjes en we spreken elkaar.

Duncan

--------------------------------------------------------------------------------

GoldWing / kristof philippart (Assistent beheerder)

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 190E 1.8 (W 201) bwj 1993 http://nl.msnusers.com/mercedesw123/230cvan78.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=603

Mercedes 230C (W123) bwj 1978 http://nl.msnusers.com/mercedesw123/230cvan78.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=635

Mercedes 280SL (R 107) bwj 1981 http://nl.msnusers.com/mercedesw123/230cvan78.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=643

Of de hele bende bij elkaar
http://nl.msnusers.com/mercedesw123/230cvan78.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=639



Ik zelf ben nu al meer dan 10 jaar groote fan van het merk met de ster en ik heb in tussen tijd al een aardige collectie weten op te bouwen.de coupe heb ik eigenhandig opgemaakt tijdens de lessen koetswerk hersteller in het avondonderwijs, Toen die wagen af was had ik nog steeds het gemis van 'iets speciaal' in mijn garage , en toen ben ik op zoek gegaan naar een SL ( type 107). En die heb ik nu ook gevonden .
De 190 is er eentje voor naar het werk te rijden, zo kan ik de oude knarren een beetje sparen...
Voorlopig staan er geen nieuwe aankopen meer op stapel maar hey ...wie weet

Mail to kristof.philippart@hotmail.com


--------------------------------------------------------------------------------

Roland Bordewijk

--------------------------------------------------------------------------------

230TE / 1983


Hoi Allemaal,

Door Ron Bisschops ben ik geattendeerd op deze club, Ron bij deze nog bedankt.

Ik heb een 230TE uit 1983 en heb 'm gekregen van m'n helaas overleden vader. De oorspronkelijke leverancier was Rob Slob uit Beverwijk, die de eerste Mercedes als sub dealer aan de zaak mocht leveren. Pa vond de auto eigenlijk maar niks, hij was al zo vergroeid met zacht deinende Cadillac's en Jaguars en dat is altijd zo gebleven.

Ondergetekende reed veel met de Mercedes voor de zaak, hetgeen toen nog inhield dat het voordelig was om zuinig met je spullen om te gaan in tegenstelling tot de huidige leasebakken.

Uiteindelijk moest de wagen wegens afschrijving de zaak uit en werd die prive overgenomen en dus stond ik tussen mijn docenten in hun Toyota Corolla of Starlet in op de parkeerplaats. Ik heb daar altijd veel - uitsluitend - positief commentaar op gekregen. Als ik -weer eens- te laat was was ik de enige die kon zeggen "sorry ik stond in de file".

De auto heeft 20 augustus z'n 20 ste verjaardag gevierd, Mercedes Nederland vond het -ondanks een attendering- niet nodig om daar enig commentaar op te leveren, maar dat boeit niet echt, 20 jaar met je eerste auto doen met 100% betrouwbaarheid record lukt niet velen.

In tegenstelling tot menig clublid heb ik nooit aan m'n auto gesleuteld, de auto is tot op de dag van vandaag dealer onderhouden, buiten normaal onderhoud en de bekende kwaaltjes is de auto fabrieksorigineel. Ik heb destijds al de onderzijde in een andere kleur laten spuiten.

De auto is nu te koop (details per mail op kijk op marktplaats.nl onder 230TE), omdat ik voor de keuze gesteld werd wegens gezinsuitbreiding een trekhaak te laten monteren (+extra gordels) om een zware caravan te trekken of daarvoor een andere auto te kopen. De Mercedes ligt me te na aan het hart om na 239000km nog af te gaan beulen en ik kocht een Mitsubishi L200. Het gevolg daarvan is dat ik nu een auto te veel heb en de Mercedes nog maar weinig gebruik. De auto is nog prima en mag nu van mij een andere liefhebbende baas krijgen. Nu kunnen de achterspatborden wat aandacht vragen, maar verdere bijzonderheden zijn er niet. Ik ga er van uit dat ik met mijn ervaring andere clubleden zo af en toe kan helpen.

Er zijn al enkele echte kijkers geweest, dat waren op 1 na gladiolen en aan een gladiool verkoop ik de auto simpelweg niet, eerder genoemde Ron was die ene uitzondering.

Groeten

Roland Bordewijk,


--------------------------------------------------------------------------------

Leen Visser

--------------------------------------------------------------------------------

300TD / 1979


Ik ben Leen Visser (49) en sinds een maand bezitter van een nette 300TD, die ik na een lange zoektocht gevonden heb in Berlijn. Hij was vorig jaar gekocht van de eerste eigenaar, een ouder echtpaar waarvan de man inmiddels overleden was. Alle documentatie zat erbij, (Deutsche grundlichkeit!) dus goed na te gaan. In 1979 kostte het ding toen al 78000 DM , vanwege de vele opties, zoals el. ramen, alarm, niveau reg, deelbare achterbank, 5x gordels, schuifdak, automaat, metallic,etc.
Garage gestald, maar net over de twee ton op de teller, Milan bruin met een zo goed als nieuw creme interieur waarin niet gerookt was. Rondom en onder gaaf. Wel zijn er onder de binnenhoek bij de accu en de hoek achter het rechter voorwiel plekken doorgeroest, ik neem aan dat dit door een lekkende accu veroorzaakt kan zijn? We zullen dit binnenkort aanpakken.
Eerdere projecten waren diverse Fiats 850 coupe's en vorig jaar de Datsun 260Z '77 van mijn broer. Mijn vader had vroeger een 220D (W114) uit '70 en daar heb ik de stille wens van over gehouden om nog eens een W123 te hebben. Na een korte proefrit is mijn vrouw ook compleet enthousiast, dus da's een goed begin. Ik heb wel eea te vragen over dit type, dus kom ik binnenkort wel met wat vragen..
Groeten aan alle leden...

--------------------------------------------------------------------------------

Otto de Nobel

--------------------------------------------------------------------------------

280E / 1983


Hoi allemaal,
Ik ben net vandaag nieuw op deze club en wou dat jullie graag ff laten weten.
Mijn nickname verwijst, zoals jullie vast wel weten, naar een zeeer mooie MB. What dreams may come...
Voor deze heb ik onder andere een Jeep Cherokee, Volvo 740 Station, volvo 480 ES Turbo en.. een W107, 350 SL, de andere mooiste Mercedes gereden.
Voorlopig doe ik het helemaal niet slecht met een 280E uit '83. Zilvergrijs, zwart leer, airco, alles electrisch en gelukkig met originele lichtmetalen velgen. Dus niet meer die op de foto staan. Waren ook wel mooi, maar natuurlijk niet origineel. Azev-Etjes, voor 225 en achter 245. Wist niet hoe snel ik ze moest vervangen voor de echte.
Mijn Benz rijdt als een tierelier en ik wil nooit meer een andere. Inmiddels is er toch al voor enige eurotjes aan gesleuteld. Hij is inmiddels de drie ton ruim gepasseerd, niet slecht voor een zes cilinder benzine. De motor is er nu wel eentje met gebruiksaanwijzing: Meerdere malen starten en af en toe verliest ie veel power. Hij loop t toch redelijk op z'n eind.
Komt hier meteen ook een vraag: Gezien zijn kilometrage moet er tzt wat gebeuren. Zelf ben ik redelijk handig maar dit gaat me een beetje te ver. Bovendien heb ik de auto voor dagelijks gebruik nodig. Weet iemand hoe ik dit het best kan aanpakken? maw, reviseren, nieuw blok of jullie laten meedelen in de vele -nieuwe- onderdelen en maar weer eens op jacht gaan naar eentje met wat minder asfalt onder de wielen?!
Ik hoor graag van jullie.
Otto

--------------------------------------------------------------------------------

Hans Biesmans

--------------------------------------------------------------------------------

200 / 1980


Hallo allemaal.

Ik ben Hans Biesmans en ben sinds 6 juni in het bezit van een supermooie Mercedes Benz 200. Deze is afkomstig uit Nice, Zuid Frankrijk. Hij was van een rijke dame die hem alleen in de zomer gebruikte en dan als boodschappenwagen. Haar man rijdt in een MB 600. De auto had zodoende nog maar 76000 km op de teller. De binnenkant is dus supergaaf. Alles als nieuw en nog nooit in gerookt. Ik ben (helass) wel verslaafd. dus de asbak wordt nu wel gebruikt. Er zat niet eens een radio in, nu dus wel. Ik heb er ook centrale deurvergrendeling en stuurbekrachtiging op laten maken.Er is nog 1 probleem. Ik vind dat de motor niet optimaal loopt. Hij houdt soms wat in. Ik ben er mee naar een Mercedes-monteur geweest. Die heeft de carburateur nagekeken e.d., maar het is nog niet goed. Ik zoek nog iemand die daar goed in is, en dat in de buurt van Hasselt. Wie kan mij helpen ? Even tot zover.



--------------------------------------------------------------------------------

Leendert van de Vendel

--------------------------------------------------------------------------------

200D / 1977



Hallo mensen met het juiste merk,

Graag wil ik me hierbij even voorstellen, ik ben Leendert van de Vendel en ben dus in het bezit van een W123.

Deze Zuid-Franse wagen is een 200D en komt ergens uit de buurt van Montpellier.
De man waarvan ik hem gekocht heb heeft hem daar opgescharreld en beweerde bij de verkoop dat hij rijdend uit Zuid-Frankrijk gekomen was, maar ik begin steeds meer te geloven dat dit "rijdend" op een trein of autoambulance was.

Hij lekte namelijk veel koelvloeistof en werd niet warmer dan 55 graden doordat de thermostaat open bleef staan.
Ook was het membraam van de vacuümppomp lek, gevolg zware bewolking achter de Benz.

Maar aan elke auto mankeert wel wat en zeker bij de senioren onder de automobielen, want nadat ik er een nieuw dashboard, een rechterzijspiegel, stuur, tellerwerk, tankvlotter en een nieuwe voorruit in had gezet zag het er gewoon perfect uit.

Groot voordeel van deze auto is dat hij echt keihard is omdat ze in Zuid-Frankrijk niet zo overdadig zijn met strooizout als hier.

Met 400.000 km op het klokje rijd het nog als een zonnetje dus vol goede moed naar de 1 mln.

Groeten Leendert

--------------------------------------------------------------------------------

Frans de Ridder ( Sterdriver )

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 300D van '77

Hallo Allemaal,

Ben pas lid geworden van deze geweldige club en rijd nu zelf al 7 jaar
de Ster . Iets over mijzelf ik kom en woon in Vlissingen en mijn leeftijd is 47 jaar en ben zelf WAOér.De 300D heb ik nu sinds kort en
was er direct verliefd op, wat een auto en een plaatwerk met zijn krachtige diesel-engine.

Beste clubgenoten, ik hoop jullie ook eens snel te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen, en heel veel plezier van onze hobby mogen hebben..

Groetjes van Sterdriver uit Vlissingen





--------------------------------------------------------------------------------

Erwin van Veen

--------------------------------------------------------------------------------

MB 200D
BJ 1977


Ik ben Erwin van Veen Heb al een tijdje een 450SLC BJ 1973 en kon voor een nette prijs
een 200D kopen, wel met veel km. Op de teller staat bijna 300000 km maar dat doet er niet toe.
Hij rijdt goed en is goed onderhouden. Motor is gereviseerd bij +/- 250000 zegt de gene van wie ik
hem gekocht heb, hij start goed, hij rookt niet en hij klinkt goed en dat is wel een anders met 300000 km dus mischien is dat wel waar. Hij kon mij geen rekeningen laten zien.

Ik hoop dat ik mijn steentje bij kan dragen voor de club. Ben woonachtig in de Noordoostpolder,
mijn leeftijd is 31 jaar jong, ben gek op mijn dochter van bijna 5 maanden oud en mijn vrouw natuurlijk. Verder heb ik een grote vijver met koi's en ben gek met mijn 2 renault 5,
een gtturbo bj '90 en een turbo 2 bj '83

--------------------------------------------------------------------------------

Nino Grispo

--------------------------------------------------------------------------------

230E 4 cilinder '82


Heet Nino Grispo en ben 43 jaar en sinds 1995 de trotse bezitter van deze 230E.
Ben per toeval bezitter geworden van deze auto, had namelijk toen mijn Alfa 75 om een lantaarnpaal "gevouwen" en kon voor een weekje een 300TE/W124 lenen van een bevriende duitse wegenwachter mits ik de auto even terug zou rijden naar Duitsland - Scheelde hem weer een ritje. Heb dit toen gedaan en zou vervolgens met de trein terug naar Nederland gaan, echter werd een beetje laat dus kreeg zo lang de auto van zijn vrouw mee, ja ja die 230E dus.
Thuis aangekomen werd ik weer door hem gebeld met de vraag of alles goed gegaan was onderweg en hoe ik de auto vond, fantastisch natuurlijk, had de auto 500 Km kunnen uitproberen op de Duitse snelweg! Hij wilde weten of ik geintereseerd was in de auto, nou daar heb ik geen moment over hoeven nadenken en inmiddels dus al bijna 9 jaar in mijn bezit. Ben met de auto naar Frankrijk en twee keer naar Sicilie geweest en nooit maar dan ook nooit problemen mee ondervonden totdat de distributieketting brak, heb de auto toen door die Duitse vriend laten repareren en heb zijn 300TE van hem overgenomen waar ik inmiddels in rijdt. De 230E staat dus momenteel een beetje weg te kwijnen en dat is ook de reden dat ik de auto straks te koop aanbiedt, hoop dat mijn auto dan ook bij een liefhebber komt en nog vele jaren plezier zal schenken aan zijn nieuwe eigenaar.

Met vriendelijke groeten,

Nino

--------------------------------------------------------------------------------

Adri

--------------------------------------------------------------------------------

ik ben sinds augustus in het bezit van de lang bewonderde W123 het gaat om een merc 200 benzine uit 1983 veel werk zat er niet aan de auto aangezien hij altijd in een verwarmde garage heeft gestaan. slechts een paar kleine plekjes roest die makkelijk bij te werken waren maar dat mag op zich best na 21 jaar. motorisch is de wagen perfect, heeft slechts 140.000 ECHTE km's gelopen, en ik hoop informatie te kunnen vergaren en anderen te kunnen helpen bij evt problemen het doel is immers dit type bolide zolang mogelijk op de weg te houden, echte auto's ipv plastic speelgoed...

Groeten,

Adri



--------------------------------------------------------------------------------

Paul Hordijk

--------------------------------------------------------------------------------

200 aut. sedan 1977 en 250 SE Coupe 1966


Hallo,

Ik ben Paul Hordijk, woon in Assen. Ik ben al vanaf mijn 12e Mercedes fan. Heb mijn vader zo gek gekregen een 250 SE Coupe te kopen, hij heeft daar zelf een jaar of 12 in gereden, waarna ik hem heb overgenomen en opgeknapt. Hij staat momenteel in mijn garage. Ik heb hem als mooi-weer auto.
Na helemaal gek van Alfa's (Guilietta en 75) en Peugeot 205 GTI geweest te zijn, ben ik op het moment dat ik in 1996 brave huisvader werd weer overgestapt op Mercedes: een W123 300TD uit 1985. Geweldige auto, maar het was eigenlijk een miskoop: een soort rijdend aquarium; op alle plaatsen waar water binnen kon komen, kwam het ook binnen. De motor bleek 1 liter olie per 400 kilometer te verbruiken, moest dus gereviseerd worden. Uiteindelijk heb ik het 4 jaar met deze Benz uitgehouden waarna hij het veld moest ruimen voor een W124 250 TD. Daar heb ik enorm veel plezier van gehad, maar het was toch niet helemaal wat ik zocht.
Na de warme zomer van vorig jaar vond ik dat er toch wel een auto met airco moest komen. Dat is uiteindelijk een C-klasse 220 CDI combi geworden. Na de voorgaande diesels een soort race-auto; bevalt prima. Maar niet met de emotie van een W123.
Toen mijn vrouw Renske een andere baan kreeg waarvoor ze veel kilometers moest gaan maken, hebben we afgesproken dat zij in de C zou gaan rijden en ik in een W123.
Na wat zoeken is dat een 200 aut. geworden. Geimporteerd uit Zwitserland, met 55000 km op de teller. Sinds 2 maanden in mijn trotse bezit. Zowel van binnen als buiten ziet hij er nog als nieuw uit. Er zijn wat problemen geweest, zoals een lek membraan van de benzinepomp, waterlekkage via de voorruit, en nog wat meer kleine dingetjes, maar ook nu ik hem al 2 maanden heb kijk ik er nog steeds naar uit er een stukje in te kunnen rijden. Ik heb er LPG (met oliedruppelaar) in laten zetten, hij rijdt daar prima op. Het onderhoud en reparaties probeer ik allemaal zelf te doen. De reden dat ik lid van de club ben geworden is dan ook dat ik graag ervaringen wil uitwisselen met mede clubleden en wil deelnemen aan de technische dagen.


--------------------------------------------------------------------------------

Vandendreschs Luc

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 200D jaar 14/02/1984


Ik stel me voor :

Ik woon aan de belgie kust Middelkerke ben 48 jaar en heb vijf kinderen.
Ik heb vier weken geleden een ongeval gedat met misan sum en hij was voor de vuilbak.
Dan ben ik op zoek gegaan met mijn schoonzoon voor een tweehand wagen Mercedes W123 te kopen en we zatten op de baan van gistel Roeselare en ik zag daar een Mercedes W123 te koop .


--------------------------------------------------------------------------------

Paul Damen

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 280CE .. 1980


Hallo,

Mijn naam is Paul Damen en ben nu sinds een week lid van deze club. Ben sinds een jaar in het bezit van een 280CE uit 1980. Toen ik hem vorig jaar kocht moest er wel het een en ander aan gebeuren. Zo zijn de dorpels vervangen, schijven en blokken, remklauwen, remslangen, banden en nog veel meer. Toen was die eindelijk klaar en ben ik er mee op vakantie geweest naar Hongarije. Ging allemaal prima! Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden en baal dan nu dus ook dat mijn kop wordt gereviseerd. Hoop nog meer kennis te kunnen opdoen bij de club en jullie te ontmoeten bij de technische dag.

Met vriendelijke groet,

Paul Damen

--------------------------------------------------------------------------------

Rick Regeling

--------------------------------------------------------------------------------

W123 Mercedes 250


10-02-04 Hengelo

Hallo clubleden W123,
mijn naam is rick en ben 29 jaar en ben sinds kort lid geworden, dit alles natuurlijk omdat ik dit type zelf ook in bezit heb en graag info en kennis en andere leuke zaken wil delen met meerdere sterrijders. Ik heb dus een 123, 250 van 1977 met een licht groene metallic kleur. De auto heb ik overgenomen van een kennis welke zelf een W114 in zijn bezit heeft en er ook een leuke hobby van heeft gemaakt. De auto heeft 267.000 km op de teller staan en loopt nog steeds mooi. Ik heb de auto nu een jaar in bezit en elke keer wanneer je er mee aan het hobby-en bent is het leuk. De lak en plaatwerk zijn goed, ik heb wel pas geleden wat onderdelen laten bijspuiten omdat er iets een aantasting van corrosie had plaatsgevonden. In ieder geval de auto is netjes onderhouden en mooi orgineel waar ik van hou.
In ieder geval,

Vriendelijke groeten Rick Regeling, Hengelo o

--------------------------------------------------------------------------------

yuri halberstadt

--------------------------------------------------------------------------------

123 / 230coupe, 1978, wit, blauw interieur stof+sky, becker radio, verder helemaal kaal.


Ik had me eigenlijk al voorgesteld in een bericht op het discussieforum, maar ik zie dat ik daarmee ernstig in overtreding ben. Dus bij deze, ikben Yuri, sinds een maand eigenaar van bovengenoemde 230C, getrouwd, 1 dochter van 2,9, zelf 42 en een half. Ben aannemer van beroep, gespecialiseerd in restauratiewerken van A'damse panden en andere bouwsels van 100 jaar en ouder. Ook bijzondere architectuur bouwen wij graag (dus ook nieuw).

Ik heb al wat over mijn auto verteld in genoemd bericht, en al meteen reactie gehaad van Jan 280CE. Leuk.

Mijn wagen lijkt op het eerste gezicht uitzonderlijk gaaf, ik heb nog geen verdachte plekken kunnen ontdekken, maar ik heb hem nog niet op een brug gehad. Zodra dat is gebeurd horen jullie meer. Wel heb ik een paar probleempjes, met name water op de bodem voorin, nadat de auto in de regen heeft (stil!)gestaan.

Als ik ervaring opdoe waar anderen wat aan hebben, horen jullie dat van me op het forum. Groeten en tot kijk. Yuri.

--------------------------------------------------------------------------------

Anjo Hekman

--------------------------------------------------------------------------------

250T 1979


Hallo, onlangs ben ik ook maar lid geworden van de W123 club. Ik ben erop geattendeerd door Renny Reuvers (ook lid) van wie ik onlangs een 250T uit 1979 heb overgenomen. Hij adviseerde mij om mij in te schrijven, want er zou veel informatie beschikbaar zijn. Ik heb even rond gekeken en was blij verrast door alle enthousiaste berichten en tips en vragen/antwoorden. Het is een veilig gevoel dat er een plek is waar je je vragen kwijt kunt en waar veel kennis verzameld is. Wellicht kan ik in de toekomst ook mijn steentje bijdragen. Tot schrijfs!

--------------------------------------------------------------------------------

Dennis Douwe

--------------------------------------------------------------------------------

280TE / 1985



Dag leden,

Zoals in de doelstellingen van deze club zal ik mij hierbij nog even voorstellen:

Ik ben Dennis Douwe en sinds drie weken de trotse eigenaar van een blauw metallic W123 280TE station uit 1985. Zij heeft 249.000km gelopen en klinkt nog als een zonnetje. Andere opties zijn automaat, schuifdak, trekhaak, electrische ramen voor en achter.

Mijn vader had vroeger (in 1980) een full options 300TD in lichtbruine kleur en vond het toen al een fantastische auto. Nu ben ik dan eindelijk ook berijder van zo'n geweldige station. Heerlijk al die ruimte, de niveauregeling, het automaat rijden en de kracht die zo'n motor heeft (die je natuurlijk niet gebruikt bij zo'n leeftijd). Kan haast niet wachten om straks naar Toscane te rijden!

Ik heb mijn Golf TDI van de zaak teruggegeven en rijdt nu elke dag rustig en in stijl met plezier naar mijn werk!

Het viel me op dat het nog best even zoeken is om een redelijk tot goed exemplaar te bemachtigen voor een redelijke prijs. Nu wilde ik zeker geen exemplaar in concours staat omdat dat in Amsterdam het toch niet waard is.

Ook het vinden van onderdelen is een sport op zich. Een voorbeeld: bij een professioneel demontage bedrijf kost een verenset voor de bestuurdersstoel 200€, bij een liefhebber met een aantal W123 stations kostte twee voorstoelen en een achterbank met drie hoofdsteunen mij 50€.

Gelukkig zijn er nog veel liefhebbers zoals hier te vinden om deze fantastische auto's op de weg te houden. Ik ben blij met deze club en hoop dat ik voor sommige vragen hier een antwoord kan vinden of een antwoord kan geven.
Aangezien ik (nog) niet zo technisch aangelegd ben zal ik hier nog vaak rondsurfen.

Plezierige kilometers allemaal!

Dennis Douwe

--------------------------------------------------------------------------------

toine klijberg

--------------------------------------------------------------------------------

W123 200D


Beste medeclubleden,

Een week of twee geleden ontdekte ik op internet het bestaan van deze club. Ik was direkt enthousiast en heb me als lid aangemeld. Ik heb, samen met mijn gezin uiteraard (een vrouw en drie zonen), zes jaar geleden mijn eerste en huidige Benz gekocht. Tot op heden ben ik daar zeer gelukkig mee. Hij is van 1984, 335.000 km gereden. De motor is prima, is niet gereveseerd, en heeft nog nooit een slag misgeslagen. Elk jaar kom ik tot mijn verbazing, maar ook opluchting, weer zonder problemen door de APK. Behalve banden en accu en een lekke koppelingscilinder heeft hij me nog nooit in de steek gelaten. Omdat ik al 25 jaar in wat oudere auto's rijd (de portemonee laat geen nieuwe toe) was ik dit niet gewend. Het zal deels ook wel geluk zijn, maar ik heb nog nooit zo goedkoop auto gereden sinds ik deze Mercedes heb.
Verreweg het meeste onderhoud doe ik zelf. Het lidmaatschap van deze club kan me daar uitstekend bij van pas komen. En ik hoop ook anderen te kunnen helpen.
De eerste klus die ik uit moet besteden is het spuitwerk. De auto is donkerrood, en die kleur wil nou net erg dof worden. Bovendien heb ik een paar slechte plekken onder aan de deuren (gelukkig geen gaten), en de achterwielkast liet op de rand een flinke uitstulping zien. Ik verwacht niet veel laswerk. Naar een goede spuiter moet ik nog op zoek (als iemand een goed adresje heeft in de buurt van Leiden................)
Ik hoop nog lang lid van deze club te blijven, want dat betekent dat ik mijn auto nog lang kan blijven rijden, wellicht nog eens belastingvrij!!!

Met vriendelijke groet,

Toine klijberg.


--------------------------------------------------------------------------------

Wim van Millingen

--------------------------------------------------------------------------------

Bezig met het kopen van een W123 - 230T bouwjaar nov.1978.


Hallo mercedesliefhebbers.

Ook ik ben gezwicht voor het merk met de ster. Na lange tijd in van die kleurloze anonieme leasebakken gereden te hebben, gaan wij ( Annelies en ik, met onze vier kinderen ) zelf weer een auto kopen. Annelies houd van robuuste luxe auto's en ik van oltimers. Zelf zag ik ons eerst al in een Citroën DS rijden, maar met wat meer kinderen dan gemiddeld kom je snel in de problemen wat ruimte betreft. Een familiale zoeken, dan moet je of heel veel geluk hebben of een hele grote zak met geld. En wij vonden uiteindelijk de Mercedes voor ons allebeide een hele mooie oplossing.
Citroën DS blijft een hele mooie auto, maar nu even niet. En zeg nu zelf een Mercedes is toch zo mooi. Het is niet voor niets dat Karl Benz de auto zo mooi vond dat hij haar de naam van zijn vrouw gaf.

Goed, de keuze is gemaakt nu nog een goed exemplaar zoeken. op dit moment zijn we in onderhandeling over een 230T die er goed uitziet. Zo gauw deze aangekocht is zal ik het jullie laten weten


Groeten van Wim & Annelies.

--------------------------------------------------------------------------------

Hans Kerkhoven

--------------------------------------------------------------------------------

250 sedan 1979.

Hallo.

Ik ben Hans Kerkhoven en woon in Kudelstaart.
Ben al jaren gek gemaakt door me broer die al 20 jaar in diverse Sterren rijdt.
Ook mijn andere broer rijdt zins een jaar in een Mercedes ( lease bak.)
Via internet heb ik een Mercedes 250 bouwjaar 1979 gekocht.
Een fraai exemplaar blauw metallic van kleur.
Hij heeft 132,000 km, gelopen wat een rond je is voor een Benz.
Het leuke van deze STER is dat die ingevoerd uit Duitsland in 2001,
er alle documentatie van het begin tot aan mijn aankoop bij zit.
Een dikke map met foto´s , rekeningen en keuringsrapporten enz..
Ik heb meteen een dag na de aankoop van de M.B. me aangemeld bij de club.
Wat een leuke bijkomstigheid is van de M.B.123.

Groeten hans




--------------------------------------------------------------------------------

Jan Hazenberg

--------------------------------------------------------------------------------

250 automaat sedan kleur blauw 1978 en 72000 km gelopen.


Oke hier ben ik niet goed in maar zal toch wat uit het toetsenbord proberen te persen. Om te beginnen is mijn naam / achternaam Jan Hazenberg, Mijn hobby's hebben eigenlijk altijd iets met de (goede) oude tijd te maken. De "goede" is tussen haakjes omdat het vroeger niet alleen maar beter was natuurlijk, maar dat ter zijde. Persoonlijk hou ik mij bezich met het bouwen van stoom machienes en hou er nog een MG-midget op na (geweldig zo en cabrio) uit 1976 en sins 25 maart 2004 in het bezit van een W123 250 sedan automaat uit 1978 (als nieuw) voor zo gezecht dagelijks gebruik. Ja, wij hadden een Berlingo multiespas uit 2000 (eerste eigenaar) maar waarom nu een Benz, eigelijk weet ik daar nog geen (naar mijn gevoel) een volledig andwoord op maar toen wij (mijn echtgenoot en ik) de eerste proefrit gemaakt hadden waren wij verkocht en hadden mooiete om dat te verbergen bij de verkoper. Ik denk voorzichtig aan een lichte besmetting maar ook daar vormen wij kennelijk geen uitzondering in (gelukkig). Om niet te zweverig te worden ik kan jullie zeggen dat ook een Berlingo best goed rijd maar....... Mercedes is echt classe. Oja onze dochters (15 en 18) vinden het maar niks outbollig / grote bak en nog wat van die trendie uitspraken maar ja dat is hun tijd. Ik vertelde al dat ik hier niet goed in ben maar sorry dan ik zie het als een tradiedtie van deze club en daar sluit ik mij graag bij aan.

m.v.g.
Jan

--------------------------------------------------------------------------------

Norbert van Hal

--------------------------------------------------------------------------------

250 1979


Hallo allemaal

Mijn naam is Norbert van Hal en kom uit Houten (Utr)
Na een lange zoektocht en vele kilometers te hebben afgelegd en de ene teleurstelling na de andere hebben we vandaag eindelijk onze droom auto gevonden.
Het is een licht grijze W123 250 uit 1979.
De Mercedes komt uit duitsland en wordt de komende week voorzien van een gas installatie.
daarna kan ik hem ophalen en moeten we helaas nog een week of 7 wachten voordat hij door de RDW gekeurd is en er een nederlands kenteken op zit.
Al met al zijn we blij met onze ster en kijken we uit naar de eerste meeting van de club.

Groeten

Norbert



--------------------------------------------------------------------------------

Marcel Deijkers

--------------------------------------------------------------------------------

een Mercedes Benz W123 van 1977(baby blauw)


hallo ik ben marcel deijkers en ben bijna 19 jaar en heb nu al bijna 2 jaar een W123 W123 gekregen en ben er gelijk verlieft op geworden opdie wagen. de wagen is mijn hobby geworden, zodra het ook maar even gaat wordt hij wel behandelt door mij. dus mooi poesten schoon maken stukje rijden ect ect.bij deze hoop ik mijn steentje bij te dragen aan deze club.

--------------------------------------------------------------------------------

Henk de Hey

--------------------------------------------------------------------------------

W123 250 automaat Hansablauw 1982, W123 230E automaat silver 1982


Hallo, eindelijk eens een groep mensen die de W123 op waarde weten te schatten!
Hoe vaak ik al niet gehoord heb "wat mot je met zo'n dure ouwe bak" komt niet zo nauw.

Mijn naam is dus Henk de Hey, 36 jaar en ik woon in Joure (Friesland)
Ik heb dus twee W123 tigers, een 250 aut. en een 230E aut.
Op dit moment rijd ik er niet in omdat beide wagens nog enige aandacht vragen.
Ik heb in de blauwe 250 zo'n 4 jaar gereden dat is nu alweer zo'n 5 jaar geleden.
Ik moest hem aan de kant zetten omdat we het op dat moment financieel even niet meer trokken.
ik ben nog steeds blij dat we hem toen niet verkocht hebben.

De 230E heb ik 6 jaar geleden gekocht op de sloop, hij staat nog op duits kenteken.
De wagen zag er zo mooi uit dat ik het zonde vond dat ze hem gingen slopen.
Hij heeft een electrisch schuifdak en ABS, die kom je niet vaak tegen!
Helaas is de wagen motorloos en bakloos dus eigenlijk is het geen 230E.......
Ik zoek dus nog een 230E blok met een goede automaat

Op dit moment staan ze samen gestald in een caravanstalling, ik mag daar echter niet klussen.
Maar ik heb sinds kort iemand gevonden die wel een stukje van zijn boerderij aan mij wil verhuren, dus hoop ik dit najaar los te kunnen met de restauratie.

Tot zover, ik hoop dit najaar dit forum te kunnen verblijden met de restauratie avonturen.
Ook zal ik binnenkort een paar fotootjes plaatsen van mijn Benzjes.

Tot ziens, Henk

--------------------------------------------------------------------------------

Mark Eijck

--------------------------------------------------------------------------------

230T 1979


Hallo,

Mijn naam is Mark Eijck en ben sinds een week eigenaar van een zilvergrijze 230T uit 1979.
Ben enthousiast geworden door Benz eigenaren om mij heen, eerst dacht ik, wat moet ik met zo'n bak? aan de andere kant had ik ook zoiets van, je leeft maar een keer en laat het dan vooral leuk zijn!!
Het geeft wel een apart gevoel als ik er in rijdt.
Samen met mijn partner worden we er steeds gekker op, flink gepoetst en een beetje hulp van een verderop wonende buurman [Mercedes kenner] komen we een heel eind.

We wonen in Utrecht samen met 2 kids en hebben een creatief communicatie bureau gelegen op een van de mooiste plekjes in Utrecht aan de oudegracht a|d werf.

http://www.werkaandewerf.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Dennis Jonker

--------------------------------------------------------------------------------

300TDT uit 1985


280TE Donkerblauw metallic uit 1985
Het begon allemaal met een 280TE die ik kocht van iemand uit Alkmaar. Vol met opties en heerlijk rijden maar erg duur in gebruik, gemiddel 1 op 7 a 8 en 500 euro per maand aan brandstof verstoken.
Na vier maanden ontzettend genoten te hebben van mijn 280TE ben ik nu eigenaar van een iceblue metallic 300TD uit 1985 met schuifdak en automaat. Het is een bedrijfskenteken met open ramen dus de wegenbelasting is ongeveer 225 euro per jaar.

De 280TE die ik had heb ik 10.000km in gereden en had in die vier maanden ongeveer 1600€ aan benzine verstookt, gemiddeld 1 op 7. Poef, dat werd me toch iets teveel. Ik heb hem aan mijn neef verkocht die maar 8.000km per jaar rijdt en dan is het perfect natuurlijk! Hij was wel iets luxer, met velours bekleding en electrische ramen, maar ja.

300TD Blue metallic uit 1985 (grijs kenteken)
380.000 km
Ik kocht de 300TD van de eerste eigenaar (72 jaar) die hem 19 jaar geleden had gekocht en met pijn in zijn hart wegdeed. Hij stond al een paar maanden stil want de APK was verlopen. Met zijn laatste restje stroom in de accu kon ik hem nog starten en meenemen.
Vorige week is ie door de keuring gekomen en ik rijd nu voor een prikkie dezelfde auto. Enige grote kostenpost was het vervangen van de wiellagers achter.
De auto heeft geen achterbank maar een vlakke laadvloer dus dat is erg lekker. (Ik heb al een bank met drie hoofdsteunen liggen voor als ie belastingvrij is maar dus duurt nog wel even)
Dit was een grijs kenteken auto. Ik heb er een achterbank in gezet maar de regels zijn veranderd waardoor per 1 juli 2005 je gewoon geel motorrijtuigenbelasting (houderschapsbelasting) moet betalen. En toch nog risico loopt vanwege mogelijke boete voor BPM betalen...
Tijdens de verkoop van deze auto vond ik exact dezelfde auto te koop.

300TD Blue metallic uit 1983 (geel kenteken)
388.000 km
Een iceblue metallic 300TD, ook met schuifdak en automaat en ook 388.000km op de teller. Hier rijd ik nu inmiddels een half jaar alweer met veel plezier in. Enige probleem is dat de automaatbak versleten is en de auto al vanaf 40km/uur in zijn 4e versnelling zit. Met de hand wat bijschakelen lost het probleem op maar is niet ideaal.
Ik ga de auto nu gebruiken voor het goede doel. Volgend jaar februari doe ik samen met een vriend mee met de amsterdam dakar challenge waarin we met een oude auto naar dakar rijden en daar de auto veilen voor het goede doel.

300TD Nauticblue metallic Turbodiesel 1985
423.000km
Sinds kort heb ik mijn vierde W123 Station gekocht voor een prikkie, een echte 300TD Turbodiesel. Nautikblue metallic
423.000km op de teller en de motor en automaatbak doen het prima! Ik moet haar nog wel een beetje opknappen maar de techniek is goed en beresterk. Het verschil tussen de 300TD's en deze met een turbodiesel is ENORM! Het rijdt geweldig en je kunt echt goed mee met het verkeer.

Tot ziens op de weg!
MerceDennis



--------------------------------------------------------------------------------

Huub Plegt

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 250


Ik ben Huub Plegt (40) en al enige tijd lid van de club. Door een of andere technische gekkigheid snapte de site niet dat ik lid was, vandaar dat ik mij nu pas voorstel. U raadt het al: technisch probleem is door tussenkomst van voorzitter Puite opgelost. Sinds 2 jaar ben ik trotse eigenaar van een groene 250 uit 1978. De auto komt van een stokoude meneer uit Zuid Duitsland, die kriegsbehindert was en oberschenkelamputiert. De Benz heeft om deze reden een automaat die is gesponsored door de Duitse staat. Ik weet nog steeds niet of dit iets is om trots op te zijn.... Oude Duitse meneer is erg zuinig op z'n Benz geweest. Hij heeft er bijvoorbeeld maar 45.000 km mee gereden. Ik heb er inmiddels 40.000 km aan toegevoegd. Alle documentatie zat erbij, dus alles is goed na te gaan. Auto was in zeer goede staat toen ik 'm kocht. Als nieuw creme interieur, en grotendeels nog strak in de orginele lak. Geen roest, ook niet op de bekende plekken. Omdat Benz erg veel benzine zoop, rijdt-ie nu op LPG. Bevalt goed. Mijn vader had vroeger een W123 200D en daar heb ik als voormalig eeuwig student veel gebruik van gemaakt. Altijd voorgenomen om ook nog eens zo'n auto te kopen, en nadat mijn vw Jetta van 700 gulden na 480.000 kilometers te hebben afgelegd de caravan niet meer kon trekken, moest het er van komen: een echte Benz 123. Groeten, Huub

--------------------------------------------------------------------------------

Cees Langerak

--------------------------------------------------------------------------------

280/ 1978


Na een half jaar zoeken ben ik sinds januari 2004 in het bezit van een blauwe 280. De combinatie harde auto, laag kilometrage en open dak was lastig te vinden. Vanuit Utrecht heb ik in de driehoek Wateringen, Balk en Herkenbosch heel wat zoek-kilometers afgelegd en uren op internet doorgebracht (veel advertenties met verkeerde informatie). Uiteindelijk heb ik de auto gekocht van een vader van een klasgenoot van mijn zoon, om de hoek ongeveer. De wegen van een 280-bezitter zijn ondoorgrondelijk, zal ik maar zeggen.
Ik werk als zelfstandig organisatie-adviseur. Dan is het fiscaal handig om een oldtimer te rijden en op naam van het bedrijf te zetten, vooral als je zakelijk met de trein reist en privé met de auto: nauwelijks bijtelling auto voor de inkomstenbelasting en alle kosten zijn aftrekbaar.
Aanvankelijk ben ik met andere merken bezig geweest. In eerste instantie een Volvo Amazone. Een auto met met serieus vermogen, open dak en geen roest ben ik niet tegen gekomen. Toen via, via, een fantastische, voor tienduizenden euro's gerestaureerde Citroen DS voor een vriendenprijs kunnen kopen. En dan de brug op voor de keuring. Wat een drama die bodem.
Het aardige in de zoektocht is dat je ziet dat elk merk auto zijn eigen mensen trekt en dat anderen je er naar behandelen. Mijn eerste auto was een oude Opel Record, met twee beschadigde voorspatborden. In Rotterdam - bijna geen voorrangskruisingen - krijg je dan alle ruimte. Toen de eerste Golf. En dan moet je er aan wennen dat je aan alle kanten klem gereden wordt. Met de tweede Golf ook (mjn eerste nieuwe auto,
F 20.000,- schade in drie jaar: vriend met een borrel op, buurman van mijn vader die haast had, kortom, ex-bekenden en nog wat inbraken). Daarna een BMW 318. Dit merk roept een hoop aggressie op. Op de eerste plek voor een stoplicht met twee rijbanen wil je buurman een wedstrijdje snel optrekken doen. Merkwaardige spontaniteit. Op de snelweg lijken de andere automobilisten al nerveus van de koplampen te worden en rare dingen te doen. Hoe anders was dat met de DS waar ik een paar dagen mee gereden heb. Je wordt als een koning behandeld en krijgt alle ruimte.
Die hoffelijkheid spreekt me wel aan. Ik heb geen aggressieve rijstijl. Op een zondagochtend op een lege Franse tolweg rijd ik met volle bepakking en het hele gezin makkelijk 180. In Nederland vind je me gewoonlijk tussen vrachtwagens (die afstand houden). Van het nerveuze gedoe op de andere rijbanen moet ik niets hebben. (Vroeger kreeg je een lintje van de koningin als je een miljoen kilometers schadevrij had gereden- kan iemand mij voordragen of is de 123-club daar niet voor?).
Met de 280 heb ik weer een wat plezier in autorijden gekregen; dat was al jaren weg. Ik vind het leuk om op de auto aangesproken te worden en dat gebeurt vaak. De keerzijde is dat ik in een paar maanden fors wat kosten heb gemaakt. Gasinstallatie, versterkte veren, pneumatisch verstelbare schokdempers achter (duur, maar fantastische wegligging in volle belasting), nieuwe remmen, een week voor de vakantie een nieuwe nokkenas (en vind dan nog een garage). De auto doet me af en toe denken aan een negentiende-eeuws boek: " Er is geen vrouw die deugt" (Schopenhauwer). Zo is het met de 280. Als je maar schik hebt met haar.

Cees Langerak

--------------------------------------------------------------------------------

Jelle Alting

--------------------------------------------------------------------------------

280CE 1984


Hallo mijn naam is Jelle, ik stuur sinds 1999 in mijn CE.
Voor dat dat zover was heb ik heel Nederland afgereden voor een mooi exemplaar ( ben monteur werktuigbouwkundige machines, en kom zo door heel Nederland was dat even mazzel)
Stad en land afgevlogen, op papier de een nog mooier dan de ander maar wat ik zocht en wilde zat er niet tussen.
Tot, ik die vrijdags samen met mijn collega mooi op tijd klaar was met de klus en ruim op tijd in Leeuwarden aankwam (mijn woonplaats).
He, zij mijn collega laten we daar eens kijken (bij een restaurateur oldtimers) en daar stond hij glimmend en wel, na 3/4 jaar zoeken geslaagd in je eigen woonplaats wat wil een mens nog meer.
De huidige taxatie waarde is € 7500.00 en hij ziet er perfect uit. (volgens mij)
Om een lang verhaal kort te maken, ben er nog steeds zeer tevreden mee en heb ondertussen heel veel van Europa gezien met mijn Benz.

Een groet aan iedere liefhebber,


Jelle Alting

--------------------------------------------------------------------------------

Wil De Jongh

--------------------------------------------------------------------------------

280E/1976


Hallo beste clubleden.

Bij deze wil ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Wil De Jongh ,ik woon in Ens(waar is dat nou weer)en van beroep ben ik buschauffeur.
Ik liep al jaren te denken ik koop nogeens een oldtimer maar het kwam er eigenlijk nooit van.
toen ik laatst adsl in huis kreeg, zoek je wat op het net, en zo werd mijn intresse gewekt voor Mercedes.
Ik was ook niet bang om mijn handen vuil te krijgen omdat mijn vorige beroep monteur is geweest.
nou, zo liep ik na lang zoeken tegen mijn groene Mercedes aan.
technisch bijna goed (injectiepomp) en het koetswerk,daar moet wat aan de bodem gelast worden,eigenlijk geen grote problemen dus.
verder zit er een gasinstallatie in ,dus wie maakt me wat.
Ik verwacht veel plezier van mijn Mercedes want ik ga hem dagelijks gebruiken om naar mijn werk te komen en de club ga ik ook op mijn gemak verkennen.

vriendelijke groetjes van Wil

--------------------------------------------------------------------------------

Jan Ruitenbeek (Jan_W123)

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 250 sedan, 1977



Hallo allemaal,

Ik ben Jan Ruitenbeek, woonachtig in de mooie Gelderse Achterhoek (Winterswijk) en een sinds kort in het bezit van een Mercedes.

Dit is natuurlijk een Mercedes uit de W123-serie, namelijk een Mercedes 250 uit 1977 (lekker wegenbelastingvrij) voorzien van automatische transmissie en (uiteraard) rijdend op LPG.

Oorspronkelijk kwam deze wagen uit Duitsland, wat ook wel blijkt uit de duitstalige seviceboekjes en de bedienungsanleitung. Verder is de hele onderhoudshistorie aanwezig, inclusief alle rekeningen e.d.

Wat is Mercedes toch een geweldige wagen. Het rijdt uitstekend, is heel comfortabel en ik hoop dan ook lang plezier van deze wagen te mogen hebben.

Ik wens eenieder in deze club met zijn/haar Mercedes veel aangename kilometers toe.

Hartelijke groeten,

Jan Ruitenbeek

--------------------------------------------------------------------------------

Oscar Sutorius

--------------------------------------------------------------------------------

W123 250 gas 1982 ex ambulance


Hallo, ik ben Oscar en zojuist geaccepteerd als het tweehonderdste lid van deze mercedesclub. Het afgelopen jaar heb ik het forum op de site aandachtig gevolgd en daar veel van opgestoken. Omdat ik ook regelmatig vragen zie waarvan ik het antwoord weet, ben ik lid geworden. Daarnaast kijk ik uit naar een technische dag zodat ik nu eens niet in mijn eentje hoef te knutselen. Nu even over mijn wagenparkje. Ik heb een ex ambulance uit 1982 die is gebouwd in Leeuwarden bij de firma Visser. Het mooie hieraan is dat het ding gebouwd is op een onderstel van een limousine en dus ook rijdt als een limousine, erg comfortabel dus. De halve boden was verrot en heb ik dus vervangen toen ik hem kocht. Toen heb ik de auto overigens direkt omgekeurd naar grijs om de wegenbelasting wat te drukken. Sinds 2001 rijd ik met deze auto en sinds die tijd loopt mijn strijd om het apparaat rijdend te houden. Veel ijzer betekend dat er veel kan roesten. Naast mijn ambulance heb ik ook een W115 220 Diesel automaat uit 1973, model 1972. Die auto heb ik gekocht toen mijn vriendin een auto wilde. Aangezien ik er toch an moet sleutelen, dan wil ik ook iets moois om aan te sleutelen. Naast deze twee auto's rijdt ik zakelijk in een Mercedes vito. Inderdaad ik rijdt in drie sterren. De reden dat ik enkel Mercedes rijdt is eenvoudig, mijn baas is Mercedes gek, vandaar die Vito, ik houd van oude auto's met techniek die ik begrijp, voeg daarbij de wens dat alle onderdelen relatief eenvoudig te verkrijgen zijn, en dan kom je eigenlijk uit bij Mercedes of aanverwante merken. Hopelijk tot ziens, anders tot schrijfs, Oscar Sutorius

--------------------------------------------------------------------------------

Vincent Leus

--------------------------------------------------------------------------------

280TE 1985 /200 T 1984


mijn naam is vincent(45 jaar) en ik ben sinds 6 jaar gek van de Mercedes 123 serie,maar dan wel de stations.Lekker praktisch,veel chroom enruim genoeg om er in te slapen.Mijn autos zijn altijd stations geweest.
Begonnen met een Opel Rekord 1900 L uit 1971.Daarna een zeldzame Volvo gereden(265 GLE).Fantastische motor(V6 2.8 liter) maar verschrikkelijk veel geld gekost in onderhoud en reparaties.
Eind jaren negentig een Benz gekocht.(200T uit 1984)Hier vier jaar zonder veel problemen mee gereden totdat de motor het begaf.Enthousiast over de 123 station als ik was geworden toen maar op zoek gegaan naar een andere.In Brabant een gevonden :een import uit Zwitserland met weinig kilometers(140000) en prachtig.Het is een zilvergrijs metallic 280TE uit 1985 .Automaat,ABS,elektrische ramen.
Gebruikte door lang stilstaan wel olie en vrijwel direkt het motorblok gereviseerd(zuigerveren,klepgeleiders en klepseals) .Daarna 2 jaar probleemloos gereden.Helaas lette ik in 2003 even niet goed op en heb ik een aanrijding gehad met veel blikschade .Lang gedubt of ik de auto nog wel weer op zou knappen
(veel tijd en geld)Gelukkig kon ik voor diverse delen gebruik maken van mijn 200T en samen met kennissen heb ik hem toch weer klaargemaakt.Hij is nu sinds een paar weken klaar en ziet er weer mooier als ooit uit omdat ook gelijk wat roestplekjes zijn uitgestukt.Het is heerlijk om er weer in te rijden.

In het dagelijks leven ben ik de eigenaar van een motorzaak(Twin-Service)en houd me voornamelijk bezig met restauratie,revisie,reparatie,ombouwen en verkoop vanHarley-Davidson.Bezit een redelijke verzameling motoren en ben een fanatieke motorrijder .Al veel van de wereld per motor ontdekt.
Ik ben dus in de eerste plaats een motorrijder maar wat betreft autos ben ik een absolute fan van de
123 serie stations.Verder heb ik nog een goed blok van een 300TDT te koop.Deze heeft een splinternieuwe turbo(50 km gelopen om te testen).Had het blok willen gebruiken om in te bouwen in een
Unimog 404 radiowagen(ja,ja ook een Benz!!!)Helaas door tijd gebrek deze auto vorig jaar verkocht.
Nou ik denk dat ik voorlopig wel genoeg heb verteld en ik hoop in deze club nog veel kontakten en adviezen op te doen.
Groeten: Vincent


--------------------------------------------------------------------------------

Hans Weltevreden

--------------------------------------------------------------------------------

300D juli 1979


Beste clubleden,<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Als nieuw clublid en als Mercedes W123 rijder zal ik mij even voorstellen.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Mijn naam is Hans, ben 57 jaar en rijd bijna 40 jaar auto ( ongeveer <st1:metricconverter ProductID="1.500.000 km">1.500.000 km</st1:metricconverter>).<o:p></o:p>

Na enige jaren in “de klassieker wereld” rondgekeken te hebben ben ik eind juli overgegaan , wegens terminale problemen met mijn 13 jaar jonge Citroen BX, tot de aanschaf van een klassieke Mercedes. Oorspronkelijk dacht ik aan een W 116, maar de handelaar –Alexander Stuurman te Herkenbosch- aan wie ik vertelde a) geen restauratieproject te willen hebben, b) er dagelijks mee wilde rijden, c) in de vakantie een caravan mee zou nemen, d) diesel wil rijden, e) een automaat wilde, overtuigde mij van de kwaliteiten van een gereedstaande W123 diesel/automaat/bj juli 1979/142.000 km/Spaanse import. Ik kende de Fa van een bezoek +/- 6 jaar eerder en nu viel de netheid, rustige en eerlijke adviezen en de kwaliteit van de auto’s mij op terwijl de zaak vele malen groter gegroeid was. Volgens mij kan dat alleen als je goed bent. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Het ”probleem “ verzekeren heb ik inmiddels via GIO te Almere opgelost, de enige door mij via internet gevonden assuradeur die een klassiekerverzekering kon bieden als 1e auto/20.000 km p/jr./ <o:p></o:p>

bij calamiteiten retourverzekering ook in het buitenland / niet te duur.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Inmiddels heb ik probleemloos ongeveer <st1:metricconverter ProductID="6.000 km">6.000 km</st1:metricconverter> gereden en ben zeer tevreden. Natuurlijk wat kleine dingetjes,zoals een zeer zwakke dashboardverlichting, defecte dieselnivometer, defecte sigarettenaansteker, maar het taxatierapport dat ik heb laten opstellen sprak niets dan lof. Uiteindelijk heb ik € 7.500 voor de auto betaald. Mijn vakantie was goddelijk en ik heb nog nooit zo rustig (automatisch) met m’n caravan gereden.<o:p></o:p>

Nu ben ik nog op zoek naar een onderhoudsman voor mijn “Grand Dame”. Het mooiste zou een mercedesmonteur zijn die dit type als hobby heeft en in zijn vrije tijd tegen een niet te hoog uurtarief bereid is mijn voiture te onderhouden. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

De eerste auto die mijn vader in de 50er jaren kocht was een Mercedes 170, de tweede een 180.<o:p></o:p>

Om met de woorden van Louis van Gaal te spreken, ik hoop dat deze W123 mijn laatste is, <o:p></o:p>

dan is het kringetje weer rond.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Groeten,<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Hans 300D<o:p></o:p>


--------------------------------------------------------------------------------

Ernst deMoel

--------------------------------------------------------------------------------



Zo, weer een nieuw lid dat zich voorstelt.
Een paar jaar geleden ben ik eens rond gaan kijken wat ik als vervanging van mijn huidige auto zou gaan kiezen.
Eenheidsworst moest het niet wezen, zoals mijn huidige Fiat Tempra. Beste wagen, maar geen charme zoals een wat oudere automobiel. Al jaren geabonneerd op AutoMotor-
Klassiek kwam ik een daarin een artikel tegen over de W123 en toen is het kwartje gevallen: zo eentje moet het gaan worden! Prima dagelijkse inzetbaarheid, betrouwbaar en, niet onbelangrijk: veilig. Want ook vrouwlief en twee groter groeiende kinderen moeten wel heelhuids van A naar B vervoerd worden.
Ook het model vind ik zeer mooi.( De coupe vind ik helemaal schitterend, maar helaas te klein achterin voor de reeds eerder genoemde kinderen, anders was het er zeker zo een geworden.)
De Fiat doet het voorlopig nog prima, voor mij mooi de gelegenheid goed rond te kijken, hier en daar te informeren om zo t.z.t. een verantwoorde koop te kunnen doen, misschien wel binnen de club. Mijn Favorietenmap is al gevuld met de nodige W123-info en handelaarlinks en ik hoop uiteraard ook binnen de club een berg informatie in te kunnen winnen.
Groeten aan u allen, Ernst

--------------------------------------------------------------------------------

Mattijs Swets

--------------------------------------------------------------------------------

mb 230 sedan. 1979


Hallo allemaal,
vorige week mijn 1e Mercedes gekocht en meteen maar lid geworden. Ben benieuwd hoe het onderhoud aan de wagen gaat lopen, aangezien ik niet al te technisch onderlegd ben, heb ik hier een flinke uitdaging!
Ik woon in Schiedam, ben 33 jaar.
Hoop hier op de club e.e.a. te kunnen uitwisselen aan ervaringen om zodoende deze prachtige wagens te kunnen laten rijden.

Vriendelijke groet,
Mattijs

--------------------------------------------------------------------------------

Sjakie

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 200D, type W115 bouwjaar 1974 Datum 05-11-2004


Hallo allemaal bij dezen wil ik mijn even voorstellen als nieuw lid.

Mijn naam is Sjakie en ik woon in Utrecht. Sinds anderhalve week ben ik de trotse bezitter geworden van een Mercedes 200D W115. Ik weet het, het is geen W123 type maar ik ben van mening dat kennis en passie gedeeld moet worden ongeacht het type. In de nabije toekomst ga ik mijn 200D ombouwen naar een tweetanken PPO(Puur Plantaardige Olie) brandstof systeem. Zijn er clubleden die ervaring hebben met het ombouwen en rijden op PPO? Maar daarover in de toekomst meer.

Veel rij en klus plezier in jullie bolides toegewenst.

Sjakie

--------------------------------------------------------------------------------

Remco van Gaalen

--------------------------------------------------------------------------------

Mercedes 280CE / 1982

Hallo Allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van een originele Nederlandse lichtblauwe 280CE uit 1982. De auto heb ik inmiddels 3 jaar in mijn bezit en heb ik na veel zoeken van een mede-liefhebber gekocht. De auto was in originele staat met hier en daar wat lichte roestvorming op de bekende plekken onder de deuren en achterschermen. De auto is enige weken wezen logeren in Ulft bij Jansen Automobielrestauraties, waar hij door Bert compleet gestript is en waar nodig herstelt in originele staat en behandeld tegen roest. Uiteraard liep dit project flink in de papieren, maar het resultaat is er dan ook naar. Een strakke, roestvrije Mercedes met de gebruikssporen die horen bij een auto van 22 jaar oud. De onderhoudshistorie is vanaf de eerste kilometer tot de huidige 205.000 kilometer bekend en uitgevoerd door ASV Veghel. Dus ook technisch verkeert de auto in perfecte staat. Naast deze 280CE heb ik ook nog een originele Nederlandse 280 SL uit 1985. Deze auto komt rechtstreeks van de eerste eigenaar en verkeert in bijna-nieuwstaat.

Mijn voorliefde voor Mercedes, en met name de W123 coupe, is 5 jaar geleden onstaan met de aanschaf van een Duitse 280CE uit 1977. De bedoeling was om deze zelf te restaureren. Hier ging teveel tijd in zitten. Ik heb hem nog steeds in mijn bezit en kan er moeilijk afstand van doen. Vorig jaar is de carroserie onder handen genomen en ziet de auto er acceptabel uit. Technisch heb ik er nog wel een en ander aan te doen. Ht bijzondere van deze auto is dat de automaathendel aan de stuurkolom zit.

Al met al kun je stellen dat de hobby uit de hand is gelopen, maar ze zeggen niet voor niets: "iedere gek heeft z'n gebrek.

Met vriendelijke groet,

Remco









--------------------------------------------------------------------------------

christian gerth (topper1974)

--------------------------------------------------------------------------------

200D 1980


Ik ben christian gerth
Ik heb in april een Mercedes 200 diesel automaat gekocht met schuifdak er in.
Toen ik hem kocht in duitsland liep de motor niet regelmatig, einspritsduse defect laut werkstad zei de duitser . Maar met 120 dkm en eerste eigenaar nieuwe banden remmen en uitlaat heb ik hem toch gekocht , was eerst bij een andere duitse particulier in duitsland geweest , ook mooie auto maar er was 5 minuten iemand eerder dan ik aanwezig en die gaf 150 euro meer als de vraagprijs voor de auto , aan zulke spelletjes doe ik niet mee dus ben verder gereden naar deze auto .Toen ik de auto thuis had , verstuivers getest, gereviceerd en gemonteerd , nog hetzelfde later de compressie gemeten , en die ws bij een cilinder te laag , dus blok uit elkaar en bekeken , zuigerveren zaten vast, dus cilinders gehoond nieuwe zuigerveren plus kleppen nagekeken en 2 vervangen nieuwe kleprubbers er in en lagerschalen vervangen , blok weer in elkaar gemonteerd en weer in de auto gebouwd. De motor loopt weer als een zonnetje en moet over 2 maand voor de keuring feb 2005 en hoop veel plezier te hebben van deze auto

--------------------------------------------------------------------------------

Karel Schaarman

--------------------------------------------------------------------------------

W123 230C 4cylinder 1978 gekocht in januari 2004
2X Yamaha Virago 920cc 1982
Yamaha XS400 SOHC 1978


Hallo allemaal,

Alweer een poosje lid van de club en sinds kort assistent voor het beheer ledenbestand.
Ik ben geboren in 1935 en in 1959 getrouwd met Dicky.
We hebben 2 dochters en een zoon en sinds ongeveer 18 jaar wonen we in een drastisch verbouwd appartementje van 40 jaar oud, met een ruime garage erbij.
Na mijn bouwkundige studie ben ik gaan werken, (met een onderbreking voor de militaire dienstplicht)
en verder studerend in de avonduren er achter gekomen dat ik mijn werk niet mij niet echt happy maakte. Het werken in de bouwwereld trok me wel aan, maar aan mijn specifieke taken had ik geen plezier.

Omdat ik heel veel interesse heb in allerlei technische dingen zoals het radio-amateurisme en het knutselen aan alle mogelijke en vooral onmogelijke zaken, koos ik er voor om mijn bouwkundige kennis vaarwel te zeggen en me volledig op de techniek te storten.
In de tijd waar ik over spreek was het niet moeilijk om een baan te vinden en zo solliciteerde ik als onderhoudsmonteur voor het bouwbedrijf, en werd meteen aangenomen.
Doordat ik veel kennis had opgedaan van electro door het zendamateurtje te spelen, en ook redelijk goed met schakeltechniek overweg kan, was dat helemaal geen probleem en al snel was ik dagelijks onderweg om allerlei bouwplaatsen te bezoeken voor het plegen van onderhoud en het opzetten van nieuwe bouwplaatsen.
Tijdens mijn trips gebruikte ik mijn mobiele zendinstallatie om aan andere (lokale) zendamateurs de weg te vragen en op langere ritten gezellig te kletsen met andere radio-freaks over de hele wereld verspreid.
Verbindingen over zeer grote afstanden waren soms geen probleem, al naar gelang de weersomstandigheden.
Ook was het leuk dat ik er achter kwam dat er over de hele wereld Nederlands sprekenden zitten, hoewel de meeste gesprekken toch wel in het (steenkolen) Engels waren.
Merkwaardig te weten dat wanneer twee personen een bepaalde taal niet goed machtig zijn je toch in staat bent om over werk en hobby te kletsen.
Door mijn interesse in techniek, dat uit het bovenstaande wel blijkt besloot ik in het begin van 2004 mijn Mitsubishi Carisma GDI van de hand te doen en weer een 'echte' auto te kopen. Ik was al dat moderne technische gedoe meer dan zat en na een stuk of vijf nieuwe auto's te hebben gehad viel de keuze op een klassieker. Het werd de W123 230C viercylinder, die van een Duitse dame was geweesd en weinig kilometers had gehad.
Nadat ik er gas in had gebouwd en er een trekhaak onder had gemonteerd, bleek dat het een uitstekende caravantrekker is, ook wanneer op gas werd gereden.
Verder probeer ik alle onderhoud zelf te doen en dat lukt allemaal redelijk goed, hoewel het soms wel eens lastig is om de goede onderdelen te vinden.
Overigens tot nu toe altijd nog gelukt.

Dat is mijn voorstelling. Ik wens alle klassiek-rijders veel plezier met hun fijne Benz en hoop jullie allen vaak tegen te komen op meetings, technische dagen en toertochten.

Groeten van Karel (Goofy.S)





--
Mercedennys
 

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast