[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
geluid bij afremmen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 18:56

geluid bij afremmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

geluid bij afremmen

Berichtdoor driesen » 13 aug 2006, 18:15

Bij mijn W123 220D van 1976 (160.000km) heb ik nu het volgede euvel. Als ik de auto uit laat lopen bijvoorbeeld bij het stolicht hoor ik een tikkrnt, kloppend geluid dat afneemt met de wagensnelheid.
Het is te vergelijken met een steen in je band. Het maakt geen verschil of ik nu mijn koppeling ingetrapt heb of de auto in zijn vrij uit laat lopen. Als ik werkelijk op de motor afrem hoor ik het niet.
Het is naar mijn idee te zacht voor een defecte kruiskoppeling maar het lijkt er wel op.
Nu heb ik begrepen dat er twee koppelinsschijven aan de aandrijfas zitten zou hier iets mee kunnen zijn?
Het zit duidelijk voor in de buurt van versnellingsbak.

Wie herkent dit en kan me adviseren over oorzaak en remedie?

bedankt
groetjes,
Harry
driesen
 


Antwoord:geluid bij afremmen

Berichtdoor Wiebren240D » 13 aug 2006, 19:53

halo Harry

ja dit kan van alles wezen maar denk zelf aan het tussen as lager die het begint te begeven is makkelijk te kontroleren de krik onder 1 kant ja wel aan de achter kant dat wiel laat je gewoon draaien iemand in de auto en de ander er onder en dan een beetje gas geven en je hoort het gelijk waar het vandaan komt

groeten wiebren nieuwenhuis
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:geluid bij afremmen

Berichtdoor driesen » 13 aug 2006, 21:07

Wiebren bedankt voor je snelle reactie. Ik ga morgen even kijken of ik het kan localiseren.
Ik laat het dan even weten.
groetjes,
Harry
driesen
 


Antwoord:geluid bij afremmen

Berichtdoor driesen » 16 aug 2006, 13:08

Hallo Wiebren,

ik ben onder de auto gekropen en heb het euvel gevonden.
Je hebt volledig gelijk. Het tussenlager zit opgesloten in een dempingsrubber waarmee enige flexibiliteit gegarandeerd is maar de as toch in de juiste positie gehouden wordt.

Dit rubber is vermoedelijk door ouderdom verteerd cq gescheurd. Hierdoor zakt de totale aandrijfas tot op de beugel en komt dus iets dieper te liggen dan toegestaan.
De voorste hardyschijf (of hoe heet zo'n ding) wordt daardoor meer dan normaal naar beneden gekanteld en een bout loopt net ergens tegenaan. Vandaar dat getik.

Omdat ik niet de beschikking over een brug heb zl ik het dit keer laten vervangen en alles is weer in orde hoop ik. Mocht je nog tips hebben hoor ik dit graag.
bedankt en groetjes,
Harry
driesen
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten