[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Heckflosse Info Bulletin : Heckflosse specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 10:02

Heckflosse Info Bulletin

Heckflosse specifiek is in het leven geroepen om alles van Heckflosses te bundelen.
Hier kunnen leden vragen aan elkaar stellen en technische info m.b.t de Heckflosse delen.
Heer geen vragen over andere type wagens dan de Heckflosse.

Heckflosse Info Bulletin

Berichtdoor Bram Jansen » 19 dec 2021, 16:36

Heckflosse Infobulletin
Colofon:
Uitgever: Nederlands Heckflosse Register
Redactie: Jan Boeren (eindredacteur) jl.boeren@hotmail.com
Medewerkers aan dit nummer: (in alfabetische volgorde):
Jan Boeren, Rob Broer, Roland van Keekem, Ary Kraayeveld, René Veenis.
Algemeen:
NHR Website: http://www.heckflosseregister.nl
E-mail: info@heckflosseregister.nl
Facebook: https://www.facebook.com/Nederlands-Hec ... ister-NHR-
1616881301913785/
Bank: ABN/AMRO: IBAN: NL 39 ABNA 0443 6862 97 t.n.v. J.L. Boeren inzake Nederlands
Heckflosse Register
Contributie: vrije donatie of na verzoek door DO (= Dagelijkse Organisatie)
Dagelijkse Organisatie (DO):
- Jan Boeren; eindredactie Heckflosse Infobulletin, penningmeester, sponsoren, advertenties,
tourritten jl.boeren@hotmail.com tel. 074-2800082
- Mark Jonkers; ondersteuning Jan mjonkers@hetnet.nl tel. 06-5477 6583
- Hans Brok; techniek hansbrok53@gmail.com tel. 06-41629494
- Simon van Es; webmaster
- Peter van der Toorn: ondersteuning Roland en Simon pvandertoorn@upcmail.nl
tel. 06-5570 8114
- Roland van Keekem; ledenadministratie, algemene zaken, secretariaat
rolandvankeekem@ziggo.nl tel 06 8169 1841 / 079 341 5063
Technische Ondersteuning (TO):
- Voor directe technische vragen aan TO-ers Peter van Driel en Léon Mutsaerts:
p.vandriel-mb@hotmail.com
FORUMS:
Nederlands Heckflosse Register: https://heckflosseclub.forum2go.nl/
MB Klassiekerforum: overige-typen-heckflosse-ponton-
pagode-en-ouder-f40.html
- Forumvolger: Mathieu Bouten mathieubouten@gmail.com
Rechten:
De redactie behoud zich het recht voor zonder opgaaf van redenen artikelen te wijzigen, in te
korten of niet te plaatsen. De redactie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud
van artikelen, advertenties en/of annonces.
Bram Jansen
 


Re: Heckflosse Info Bulletin

Berichtdoor Bram Jansen » 19 dec 2021, 16:45

In dit deel van het infobulletin staan in het origineel nogal wat aardige fotos, echter deze fotos zijn voor mij door het bestand waarin deze staan niet kopierbaar.
Lex


Infobulletin no. 84; december 2021
Inhoud:
1. Algemeen
2. Vacature redactie
3. Data activiteiten
4. Stickers
5. Nieuwe lid stelt zich voor
6. LP-hoes
7. Advertentierubriek
8. Oeps, liever niet
9. Overzicht sponsoren
10. Tot slot
1) Algemeen:
In deze Nieuwsbrief onder andere aandacht voor onze activiteiten in 2022.
2) Vacature redactie:
Helaas heeft nog steeds niemand gereageerd op deze vacature. Hierbij nogmaals een oproep om deze vacature in te vullen. Wie oh wie neemt de taak over?
Voor informatie verzoek ik jullie contact met mij op te nemen. Mijn mailadres is : jl.boeren@hotmail.com of telefonisch (tot 20.00 uur): 074-2800082
3) Data activiteiten:
Ook in 2022 willen we weer een aantal activiteiten organiseren. De onderstaande data van onze activiteiten kunnen jullie alvast in de agenda noteren.
- 22 mei 2022 Voorjaarsrit georganiseerd door Abel Slot in Friesland
- ??-september 2022 Onderdelendag georganiseerd door Hans Brok
- 24 september 2022 Najaarsrit georganiseerd door Martin van Bruggen
1
Uiteraard geldt voor alle activiteiten dat deze onder voorbehoud van de overheidsmaatregelen vermeld zijn. Tijdig worden jullie over het wel of niet doorgaan geïnformeerd.
4) Stickers voor onze auto’s / door Ary Kraaijeveld
Er is een firma die stickers voor onze Benzen maakt. Kijk maar eens op http://www.restartcar.eu en zie welke soorten deze firma aanbiedt.

5) Nieuw lid stelt zich voor / door Rob Broer
Ik wil mij even voorstellen als nieuw lid. Mijn naam is Rob Broer en ik woon in Amstelveen en ik ben inmiddels 6 jaar gepensioneerd.
Ik ben een dikke 42 jaar als bus-, trambestuurder in Amsterdam werkzaam geweest en die foto uit het vorige infobulletin waarbij een Heckflosse onder de tram ligt komt mij bekend voor. Die heb ik ook gezien in het GVB archief. Ook heb ik met heel veel plezier zo'n 40 jaar motor gereden waarvan de grootste tijd op een Harley Heritage Classic.
Mijn interesse voor de Heckflosse is al een tijdje aan de gang en in september van dit jaar liep ik tegen mijn eerste Heckflosse aan, een 190 D uit 1964 in de kleur beige. Tijdens ons tweede ritje kreeg ik op de snelweg bij Heereveen een klapband, gelukkig links achter. We werden gelijk door een bergingswagen van Rijksdienst voor Wegverkeer opgeladen en naar Mc Donald's gebracht in Heereveen.

De ANWB heeft ons daar geholpen met zijn krik omdat ik niet wist hoe zo'n oude krik werkte, maar nu weet ik het inmiddels wel. Na reparatie konden we toen weer op weg naar huis en de volgende dag ben ik naar Jaap Havik gereden om er maar gelijk een paar nieuwe banden onder te laten zetten.
2
Jaap heeft ook gelijk een kleine beurt gegeven en hier en daar een paar uitgedroogde rubbers vervangen. Hij vertelde me ook dat er voor en achter twee verschillenden maten banden op zaten en dat ze een binnenband in een tubeless gevonden hadden. Dat gaat schuren met gevolg een klapband.

Mijn tweede Heckflosse kon ik niet laten staan bij Carrosso in Oldemarkt, wat een mooi exemplaar uit 1967 in de kleur blauw en voorzien van een automaat. Deze auto, een type 200, is bekend bij deze club omdat deze auto van een clublid uit Alkmaar komt.
Ik kijk er naar uit om jullie te ontmoeten bij een club dag of de Voorjaarsrit
6) LP-hoes / door René Veenis

Hierboven staat een LP-hoes, zoals die door mij ontworpen is. Uiteraard komt mijn Heckflosse daar op voor. Deze is gemonteerd in een foto van de Amerikaanse kunstfotograaf Gregory Crewdson.
3
7) Advertentierubriek / door Jan Boeren
Te koop wegens veranderingen in het wagenpark: Mercedes-Benz 190c "Heckflosse" bouwjaar 1964.
Prachtige originele auto, 84.000 km, deels originele eerste lak. Nieuw in Zwitserland geleverd, sinds 2001 in NL.
Geheel roestvrij in grijs DB 140 met een mooi blauw/grijs stoffen interieur, mistlampen en originele Blaupunkt FM radio.
Handgeschakelde 4-bak met stuurschakeling, schijfremmen vóór en rembekrachtiging. Technisch helemaal up-to-date met o.a. nieuwe koppeling, vier nieuwe banden, uitlaat enz., enz.
Heerlijke, eerlijke auto van een echte liefhebber. Alle facturen ter inzage. Boekjes en boordmap compleet aanwezig. Wordt geleverd met werkplaatshandboek, onderdelenboek en diverse nieuwe reserveonderdelen.
Prijs: 21.000 euro

NB.: de bovenstaande foto’s komen uit het archief van uw redacteur. Later heeft Yuri de wielen en velgen in de originele staat teruggebracht.
4

Indien belangstelling neem contact op met Yuri Colman, 06-142 66 406 of yfcolman@hetnet.nl
8) Oeps, liever niet / door Roland van Keekem
Een aandenken van de Provincie Zeeland naar aanleiding van onze Najaarsrit. Aardig van ze om ons op de kiek te zetten. Die typische snelheidsmeter van onze auto's zijn toch moeilijker leesbaar dan ik dacht; de onderkant van het schuine bovendeel van de snelheidsbalk geeft toch iets te weinig aan, de werkelijke snelheid blijkt toch hoger te liggen; 88 km/h. Dat kostte mij wel € 41. Snelheidsduivel !!
5

9) Onze sponsoren:
Hieronder treffen jullie een overzicht aan van onze sponsoren. Alle bedrijven zijn wij hiervoor zeer erkentelijk en zij ontvangen uiteraard ook onze Nieuwsbrief en de uitnodiging voor de Voorjaarsrit. Dit wordt hun per mail toegestuurd











10) Tot slot / door Jan Boeren
Mijn dank aan de bovengenoemde schrijvers. Stuur gerust uw bijdrage naar mijn mailadres, zodat die in het Infobulletin van maart 2022 geplaatst kan worden. Mijn mailadres is: jl.boeren@hotmail.com
6
Tot slot wens ik alle leden en onze sponsoren fijne Kerstdagen, een voorspoedig en vooral gezond 2022. Laten we hopen dat volgend jaar weer een beter en normaler jaar wordt dan de afgelopen periode en dat de Agenda 2030 van de Verenigde Naties niet nog meer roet in het dagelijkse leven strooit.
Hartelijke groet,
Jan Boeren

7
Bram Jansen
 


Keer terug naar Heckflosse specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten