[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
interval ruitenwisser : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 00:34

interval ruitenwisser

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

interval ruitenwisser

Berichtdoor Mart » 21 okt 2014, 23:53

Beste allemaal,

Bij eerste stand van mijn ruitenwissers is de interval erg kort ongeveer twee seconden.
Wat een hoop gepiep opleverd omdat de ruiten nog te droog zijn.
Is er een mogelijk om deze te verlengen tot een seconde of vijf/zes.
Andere relais misschien?
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: interval ruitenwisser

Berichtdoor Zozo » 22 okt 2014, 09:08

Ik erger me daar ook mateloos aan heb daar ook een tijdje over gebrainstormd. Nu schijnt daar ook niet iedereen last van te hebben. Ik denk dat bij mij het probleem is dat mijn voorruit nog al gehavend is. Nu is dat zo op klaarlichte dag niet te zien. Maar bij het rijden in het donker heb ik veel lichtverspreiding op de ruit. Deze is bezaaid met hele kleine putjes en krasjes. Dit maakt de ruit gewoon erg ruw en laat daarom de wisser springen. Maar anyway :) ook met een glad voorruitje zou een verstelbare interval best een welkom extra'tje zijn.

wanneer je een handige jongen bent met de soldeerbout moet dat te realiseren zijn met relais 99
http://boelm.nl/relais-wisser-interval- ... 5531a.html

tijdje terug ook hier balletje opgegooid. :)
post201309.html?hilit=interval#p201309

Maar omdat ik de laatste tijd niet meer zoveel rijd met de W123 en even andere dingen aan m'n hoofd, heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed. Maar wil dit altijd nog een keertje in elkaar hobbyen.

Ik denk zelfs dat je daar wanneer je ook het voetje van relais 99 erbij pakt dat je met een knijpertje daar stekkertjes op knijpt die in de W123 relais voetje passen een adapter kunt maken zonder soldeerbout. Alleen even via het schema de juiste connectors op elkaar doorverbinden. Maar zoals ik al zei, dit idee'tje ligt bij mij nog in de ijskast.
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: interval ruitenwisser

Berichtdoor Mart » 24 okt 2014, 20:24

Nummer 99 heb ik toen ook in mijn vw t3 geplaatst
dat werkte super.
Mooi klusje voor aankomende winter als hij in de stalling staat.
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

cron