[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
keuzeschakelaar gas/benzine : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 01:46

keuzeschakelaar gas/benzine

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor CE Loco » 08 jul 2011, 17:07

Mijn 280CE loopt nog steeds niet geweldig op gas en/of benzine,ook het verbruik is veel te hoog
De laatste keer gemeten was het 1 op2.6! op gas.Ik vermoed dat ik recordhouder ben.
Starten en stationair gaat redelijk op gas maar ik heb moeite een vrachtwagen eruit te trekken.Op benzine gaat dat stukken beter.
Nu heb ik een progammeerbare gas-startschakelaar,type AEB-722 ,hardstikke mooi natuurlijk met ledjes.Je kan hem op 3 verschillende standen zetten.Gas,benzine of niks.Groene ledjes,1rode led of alles uit.
Nou viel het mij op dat ie in het standje 'niks' het beste rijdt.Aan het vibreren bij stationair te voelen moet dit benzine zijn.Wat is er nu weer aan de hand????Ik dacht altijd dat de benzinepomp werd uitgeschakeld,dat blijkt dus niet zo te zijn.Wie weet het?
CE Loco
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor Bogent » 09 jul 2011, 08:45

Deze schakelaars zijn eigenlijk bedoeld voor wagens met een gewone carburateur, daar moet je voor je overschakelt van benzine naar gas eerst de carburateur leeg rijden (middenstand) en dan doorschakelen naar gas.
Bij een injectie motor is dat niet nodig omdat de pomp stopt zodra je overschakelt en er dus geen benzine meer aangevoerd wordt.
De ledjes hebben verder met de schakelaar niets te maken, die zijn aangesloten op de meter op de gas tank en krijgen alleen spanning in de gas stand.
Normaal gesproken wordt bij deze schakelaar alleen in de stand benzine de pomp ingeschakeld d.m.v. een relais onder het dashboard en staat dus in beide andere standen uit.
1 op 2,6 is inderdaad een beetje aan de hoge kant, die van mij loopt 1 op 6.
Bogent
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor Jos230ce » 09 jul 2011, 09:32

Ik heb maar een eenvoudige 230CE maar gemiddeld rijd ik 1:8,5 en op de snelweg 1:9 met een snelheid van circa 110 km en de tempomat aan.

Groet, Jos230ce
Jos230ce
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor CE Loco » 09 jul 2011, 21:55

Had ik het misschien niet goed uitgelegd.Ik begrijp het principe ,had ook zoiets in het verleden op de amazon.Daar moest je altijd de carburateur leeg rijden voor je overschakelde op benzine,inderdaad de middenstand.Nu is de schakeling met een tiptoetsschakelaar en geven de geintergreerde ledjes aan welke brandstof is ingeschakeld.Groene ledjes gas,rode led benzine en als ik dan nog een keer tiptoets gaan alle ledjes uit en sta ik volgens mij in de middenstand,geen gas en geen benzine toevoer.
Als ik een carburateur zou hebben zou ik dan de vlotterkamer leegrijden en aan gezien ik die nog niet ontdekt heb zou in mijn geval de motor zonder brandstof komen te zitten .Maar dat is dus niet zo,dat vind ik vreemd.De pomp loopt dus door,misschien is dat op gas ook zo.Ik had net op een ander forum gelezen van een W126 waar dat ook zo was .Het zou wel een verklaring voor het matige lopen kunnen zijn.Vandaar.
CE Loco
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor Bogent » 10 jul 2011, 09:50

Als de pomp door blijft lopen is dat niet goed of er zou ergens inde leiding van de pomp naar de motor een afsluitklep gemaakt moeten zijn maar dat lijkt mij onlogisch omdat de pomp dan toch constant 6 bar blijft leveren.
Die tiptoets constructie ken ik niet dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Is het niet zo dat hij op gas en benzine gelijktijdig loopt in de gas stand dan loopt hij ook niet echt lekker.
Het hoge verbruik kan ik ook niet verklaren maar ik zou toch eerst maar eens langs een gasboer rijden en hem laten nakijken hoe de boel afgesteld is.
Bogent
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor CE Loco » 10 jul 2011, 22:46

Bedankt weer Bob.A.s.woensdag gaat ie aan de diagnose dan weten we het.
CE Loco
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor whiteman » 26 jul 2011, 01:05

check of benzinepomp draait op 'gasstand'(motor uit,alleen op contact)
mvgr,
jouke.
whiteman
 


Re: keuzeschakelaar gas/benzine

Berichtdoor CE Loco » 03 aug 2011, 18:01

Bedankt voor de reakties iedereen.Wat blijkt nou,het hoort zo.Ik heb dus 2 standen benzine en een stand gas.Ik heb em laten afstellen en nu loopt ie perfect op gas.Nog niet op benzine helaas maar dat ligt aan de verrekte spinnenkop,die laat de 5e cilinder verzuipen en dan loopt ie als een hobbelpaard.
Het verbruik op gas is gedaald van 1 op 2.6 naar 1 op 6.7,of betergezegd gestegen.Daar ben ik heel blij mee.
CE Loco
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron