[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Kick - downs en centrale vergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 12:26

Kick - downs en centrale vergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kick - downs en centrale vergrendeling

Berichtdoor KoenDW » 27 mei 2015, 20:49

Omdat ik steeds het gevoel had dat de W123 niet vlot terugschakelde wanneer ik vermogen nodig had om bv een wagen in te halen, had ik het advies gekregen om die kick down schakelaar na te kijken.

Dit hebben we gedaan, er zat inderdaad tapijt voor, waarvoor mijn dank voor deze tip. Ik moet eerlijk zeggen een WERELD van verschil. Het is net een vliegtuig dat uit de startblokken vertrekt met die kick down. Was het niet dat dit zo samengaat met de wijziging van de meter van de benzinetank... Het is bijna verslavend :)

Wat ik toen bij het verwijderen van de matten ben tegengekomen waren vacuumleidingen voor de zetelvergrendeling en ook voor de centrale vergrendeling welke ik niet wist dat die er was :oops:
Maar wat bleek, geen enkele van deze bedieningselementen is nog goed. Bij elk van deze zijn de membranen gebroken.
Passagiersdeur, koffer en bezinedeksel.
Blijkbaar bestaan er nieuwe membranen voor de passagiersdeurbediening. Ik heb heb er nog één van de eerste generatie, maar deze blijken toch vrij prijzig.
Heeft iemand misschien nog iets liggen wat werkbaar is voor mij ?
Momenteel alles afgedopt om geen valse lucht naar de motor te trekken.
Avatar gebruiker
KoenDW
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 13 dec 2014, 11:03
Woonplaats: Lochristi - België
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kick - downs en centrale vergrendeling

Berichtdoor Roy Lubbers » 28 mei 2015, 00:14

Bosch nummer 3340 522 025 - 850
Zie ook vacuum-probleem-opgelost-t11671.html

Weet alleen niet of de rubbertjes voor elk bouwjaar hetzelfde zijn. Mijne uit 1983 pasten ze goed op...
Avatar gebruiker
Roy Lubbers
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
Woonplaats: Enschede
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten