[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Klasse Klassiek maakt weer roestvrij : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 12:42

Klasse Klassiek maakt weer roestvrij

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Antwoord:Klasse Klassiek maakt weer roestvrij

Berichtdoor Semrick » 03 mei 2007, 12:07

Hoi Janco,

Ik gebruik geen spuitplamuur.
Ik werk met 2 componenten primer en lak in kleur.
Volgens mij is spuitplamuur er niet in 2 componenten.
En op zich is spuitplamuur ook niet nodig. Ik spuit enkele lagen primer (max. 3) en als je het helemaal goed wil hebben moet je die in ieder geval de laatste keer goed glad schuren voordat je er met de lak in kleur (weer 3 lagen) overheen gaat.
Ik heb dat de laatste keer niet gedaan en het resultaat is een niet geheel gladde (sinaasappelhuid) laklaag. Dit is ook mede veroorzaakt doordat ik bij een te lage temperatuur heb gespoten. De lak vloeit dan niet mooi uit. De meeste mensen zien het niet maar het kan maar zo zijn dat ik alles (in dit geval gaat het om de voorschermen) nog een keer netjes glad schuur en er een nieuwe laag in kleur overheen zet. ;)
Kijk anders maar eens in dit topic hoe ik het gedaan heb. Dan heb je een beetje een idee. http://w123club.nl/component/option,com ... 842/#21842 En ik denk dat er niet een manier is die goed is. Iedereen heeft denk ik zijn eigen werkwijze. :whistle:

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/05/03 12:08

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Klasse Klassiek maakt weer roestvrij

Berichtdoor wwwW123 » 03 mei 2007, 12:15

ieder werkt op zijn eigen manier, maar de leveranciers van de producten zullen ook wel een advies hebben :-).
ik kan wel even kijken wat die adviseren ook.
groet en dank, hanco
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Klasse Klassiek maakt weer roestvrij

Berichtdoor Semrick » 03 mei 2007, 12:39

Ja dat is zeker zo.
Mijn mening is echter dat het spuitwerk het lastigste onderdeel is van het opknappen van een oldtimer.
Het is bijna niet te doen om zonder proffessioneel gereedschap (goede compressor, spuitpistool en spuitkabine met afzuiging) een mooi resultaat te krijgen.
Wil je dit wel dan kun je het beter uitbesteden maar daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan. Het is eigenlijk zoals met alles in het leven... keuzes maken. ;) :P
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten