[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Kleppen stellen : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 07 mei 2024, 11:09

Kleppen stellen

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Kleppen stellen

Berichtdoor autorallysport » 20 jan 2009, 11:37

Ik wil de kleppen van mijn 200 diesel stellen maar dit ziet er anders uit dan ik van vroeger bij bv Opel gewend ben: daar had je een stelschroef met borgmoer maar hier zie ik alleen de stelmoer...hoe borg ik die dan? Ik wil niet zomaar aan die moer gaan draaien want ik gebruik de 200 als dagelijkse wagen. De inlaatkleppen staan 0.12 - 0.13(iets te ruim maar niet erg) en ook de uitlaat kleppen staan te ruim: iets meer dan 0.3.

Hoe stel ik deze kleppen? (eigenlijk een stomme benaming want je stelt niet de kleppen maar de klepbedienings-speling)

Graag hoor ik van jullie,


Groeten Edwin
autorallysport
 


Re:Kleppen stellen

Berichtdoor Semrick » 20 jan 2009, 11:43

Hallo Edwin,

Welkom op de club.
Rechts boven in het scherm zie je een vakje met een vergrootglas en de tekst Search Forum.
Tik daar je vraag in (Kleppen stellen) en je zult zien dat er hier op de site al veel over is geschreven. Bij voorbeeld in dit topic: viewtopic.php?f=12&t=4695&start=0&hilit=leren+klepstellen+voor+de+amateur

Ook zou je bij mij (voor het luttele bedrag van 7,50) een werkplaats CD (In het Duits) kunnen bestellen waar alles wat je over de auto moet weten po staat. Je krijgt er dan ook nog een CD bij met de Nederlandse vraagbaak voor de dieselmodellen. Dan kan het helemaal niet meer mis gaan lijkt me.
Mocht je interesse hebben stuur me dan maar een mail of PM (prive bericht).
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen

Berichtdoor MBvO » 20 jan 2009, 11:44

Hoi Edwin,

Welkom, gebruik de zoekfunctie want hier is al veel en duidelijk over geschreven, met foto's en alles, zie bijv. topic van Toontje. Zie ook "Technische Topics" onder W123-Techniek.
MBvO
 


Re:Kleppen stellen

Berichtdoor Theo300D » 20 jan 2009, 13:28

Anders vraag je Wiebren ff.
Die heeft mijn kleppen ook gesteld op de oldtimerdag in Emmen.

Ze noemen hem kampioen kleppensteller.
Theo300D
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 0 gasten