[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
LPG probleem : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 apr 2024, 14:13

LPG probleem

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG probleem

Berichtdoor peter200 » 25 jul 2010, 16:03

Beste medebenzers,

Probleem is dat mijn Benz niet meer blijft lopen op gas

Na een klein ritje van mijn vrouw wilde ze weer naar huis
maar begon een keer te stotteren bij het achteruitrijden en
daarna ging ie uit en niet meer aan te krijgen,op benzine
is het geen probleem.
Lijkt er op dat ie geen toevoer van gas krijgt.

Iemand enig idee waar ik zou kunnen kijken voordat ik morgen
even naar de gasboer in Haarlem rijd?

Groet

Peter<br><br>Post edited by: peter200, at: 2010/07/25 16:04
peter200
 


Re:LPG probleem

Berichtdoor alex240diesel » 25 jul 2010, 22:07

Ik vermoed een elektrisch probleem.

Controleer alle elektrische aansluiting van de relais. Deze mooi blank maken en dan weer terugplaatsen. Verder alle boutjes in de relais aandraaien, ook op de tank. Willen wel eens los trillen.

Als dit niet helpt moet je naar de inbouwer van het LPG systeem gaan en melden dat je vermoed dat het membraan in de verdamper lek is, en of zij hier naar kunnen kijken. Dit was namelijk bij mij het geval. Spontaan uitvallen van de motor op de snelweg etc. En na enige tijd, soms wat langer dan de andere keer, kon ik weer op LPG rijden.

Suc6 met diagnosticeren.
alex240diesel
 


Re:LPG probleem

Berichtdoor David » 26 jul 2010, 05:26

Hallo Peter,

Dit kan ook duiden op een lek verdamper-membraan. Hierbij blaast hem membraan zichzelf als een soort balonnetje op en werkt hij niet meer naar behoren.

Ik zou er even mee langs de plaatselijke LPG-boer rijden. Voor hem is het vervangen ervan een fluitje van een cent (tien minuutjes).

Groet David.
David
 


Re:LPG probleem

Berichtdoor Moop » 26 jul 2010, 07:18

Hallo Peter,
Controleer eerst of het elektrische gasklep op je tank wel open gaat, als je het contact aanzet hoor je een klik. Als dat niet het geval is kan de zekering in de voedingsdraad van de schakelaar defect zijn. Klikt hij wel dan kan het zijn dat het gasrelais onder de motorkap niet werkt, deze controleer je door het contact aan te zetten en de schakelaar van gas naar de nul stand te zetten en weer terug. Schakelaar naar gas dan moet het relais klikken. Succes met de zoektocht.
Gr Moop
Moop
 


Re:LPG probleem

Berichtdoor peter200 » 26 jul 2010, 18:41

Jongens,

Ik heb de kontaktjes even goed schoongemaakt en nu doet
ie het weer.
Bedankt voor de ideeen.

Groet

Peter
peter200
 


Re: LPG probleem

Berichtdoor Gerlof » 13 jun 2011, 21:58

Hallo, ik wil ook graag wat advies waar ik het moet zoeken.
Mijn m110 280C uit 77 met oude avoli verdamper vertoont hetvolgende probleem op gas:
Als ik koud rustig wegrij wil ie nog wel eens een klein beetje pruttelen. Als ik dan de snelweg oprij gaat ie bij de 85km/h hikken, een minuutje lang totdat ik rustig de moed er inhoud en op de 120 zit, dan kan ik de hele dag snelwegrijden zonder enkel probleem. Totdat ik even stil heb gestaan voor een stoplicht en eens flink wegrijd, dan gaat ie bij de laatste autmaattrap lekker door naar de hoge toeren en schakelt dus ineens naar een flink lager toerental en is het helemaal mis en begint behoorlijk te schudden en pruttelen. Het voelt dan dat ik weer heeel voorzichtig moet gas geven, het gaat nog wel en kan zo nog 50 km bebouwde kom rijden. Als ik dan daarna de motor uit zet en even later de auto nog een paar keer wil verzetten, is het het ergst, dan kan ie alleen nog maar pruttelen totdat ik weer op de snelweg geraak of de volgende dag opnieuw begin.
Zelf denk ik dat het hikken lijkt op fracties geen gas, en het pruttelen op teveel gas.
En lijkt het hikken alleen bij een bepaald (hoog) toerental op te treden. En zou het pruttelen een gasafstelling kunnen zijn(de stelschroef op de verdamper), maar heb ik nog niet veranderd.
Ook moet ik koud starten met de 3xklik methode (extra gas) alvorens de contactsleutel door te draaien en waarschuwde de vorige eigenaar dat met vorst starten lastig was...
De koelwaterslang van de kachel komt wel even boven radiateurvuldopnivo en heeft daar ook lucht, maar vermoed dat toch het koelwater wel door de verdeler stroomt. Of mag daar boven in die slang nooit lucht zitten?
Graag hoor ik ook tips en iets meer over stukke membramen en vervangen daarvan.

De kleppen en ontsteking zijn goed.
Ik heb zojuist onderaan de verdamper de plasticken bout verwijderd en een bodumpje van een bekertje vol met 'stroop' uit laten lekken en vraag me af of een membraam echt kan scheuren en dat dat ook mijn probleem is.
Alvast bedankt,
Gerlof
Avatar gebruiker
Gerlof
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 15 mei 2011, 12:43
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Ja


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast