MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 aug 2019, 10:26

m110 k-jettronic af/bijstellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Bram Jansen, 300TD W123

m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor PascalvD » 20 jul 2019, 20:56

even een vraagje
ik ben momenteel bezig om voor een ander een c107 van een ander motor te voorzien
wat begonen is met de vraag of ik de motor na een verfrissendere kop op tijd kon zetten ging over in een andere nokken kop ging over in motor schoon maak nadat ik een stukje koppelschalm tussen het ketting en de krukas vond en daarna veel olie koek/drab onder in het carter eindigde het in een andere motor

op zich niet heel bijzonder kaal blok weer op bouwen naar k-jettronic
maar de vorige top monteur (die geen versleten/verroeste nokkenassen die een stukje koppelschalm in een motor laat vallen die 1,75 inlaat pakking gebruikt (ja de orginele zat er deels nog op het inlaat spruitstuk) en veel olie koek/drab ontkende die de motor open bloot achterlaat zonder dat deze weer netjes afdeken zonder het kleppendeksel/ olie filterhuis ect. terug te plaatsen )
maar deze had een plastic aftel schroef los (deze zit in het vacuum gedeelte ) gedraaid om bij een boutje van het inlaat spruitstuk te komen

nou is mijn vraag waar is deze voor en kan deze zorgen dat stationair uit valt ?

IMG_8816.JPG
daar hoort de plastic schroef te zitten
IMG_8816.JPG (5.29 MiB)


[youtube]https://youtu.be/V7BVE4SEwWg[/youtube]
https://youtu.be/V7BVE4SEwWg

of is er een andere oorzaak dat ie niet stationair loopt ?

al vast bedankt gr pascal
Al rijd mijn Benz nog zo snel de politie vind mij wel.

Mijn toppics of my story:
W114 project
Even voorstellen

Mijn werkgever :wij kunnen olie slangen en remleidingen/remslangen leveren
PascalvD
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 365
Geregistreerd: 19 dec 2012, 20:30
Roepnaam: Pascal
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W114 met een M110 motor.


Re: m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor RD500sec » 21 jul 2019, 16:01

Hoi Pascal,

Volgens mij is dat de stationair luchtschroef die ontbreekt, en ja dat is dan ook de oorzaak dat hij stationair niet wil lopen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor PascalvD » 21 jul 2019, 17:24

hallo richard
bedankt voor je reactie
voor het testen/ 1e keer starten heb ik deze schroef er wel in gedraaid maar dus zal ik iets met deze schroef moetten uit vogelen dus

is hier een basis instelling voor ?


gr pascal
Al rijd mijn Benz nog zo snel de politie vind mij wel.

Mijn toppics of my story:
W114 project
Even voorstellen

Mijn werkgever :wij kunnen olie slangen en remleidingen/remslangen leveren
PascalvD
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 365
Geregistreerd: 19 dec 2012, 20:30
Roepnaam: Pascal
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W114 met een M110 motor.


Re: m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor RD500sec » 21 jul 2019, 22:37

Voorheen met carburateurs was de vuistregel helemaal indraaien en 2 a 2,5 slagen uitdraaien.
Dat zou ik hier ook proberen als ik jou was.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor Wietse » 24 jul 2019, 10:27

Als er verder geen valse lucht getrokken wordt, dan deze kunstofbout erin en idd dicht draaien en dan paar slagen terug, en stationair ongeveer 750 toeren
Avatar gebruiker
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 820
Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
Woonplaats: Dordrecht
Roepnaam: Wietse
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300TD 1979. W123 280TE 1979, , mini 1989


Re: m110 k-jettronic af/bijstellen

Berichtdoor PascalvD » 02 aug 2019, 15:38

bedankt voor de tips de motor loopt weer beter in draaien 1,5 slag terug en luisteren en kijken wat ie doet hoe pakt ie op loopt ie mooi en zo doende is ie nu aardig in de buurt gekomen
nu ff kijken wat ie koud doet en beetje fine tunen

https://youtu.be/SlKebZKl6C0
Al rijd mijn Benz nog zo snel de politie vind mij wel.

Mijn toppics of my story:
W114 project
Even voorstellen

Mijn werkgever :wij kunnen olie slangen en remleidingen/remslangen leveren
PascalvD
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 365
Geregistreerd: 19 dec 2012, 20:30
Roepnaam: Pascal
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W114 met een M110 motor.


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten