[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Meevallertje.. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 apr 2024, 00:38

Meevallertje..

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Meevallertje..

Berichtdoor Lode » 04 feb 2006, 17:12

Dat viel dus vreselijk mee. Vanmiddag heb ik de dimmer van m'n dashboardverlichting gedemonteerd en helemaal corrosievrij gemaakt. Wat kwam er een corrosie-troep uit die spoel zeg. Maar samen met wat kruipolie erbij tegen snel opnieuw corroderen werkt de boel weer als nieuw. Eigenlijk was ik van plan de boel door te solderen maar dit was toch het proberen waard.

Het verwijderen van de tellerset viel me enorm mee. Ik hoorde daar wisselende geluiden over. Het enige wat even pielen was was het terug vast schroeven van de KM-teller kabel. Maar toen ik het klemmetje waarmee de KM-kabel bij de versnellingsbak vastzit losmaakte had ik ruimte genoeg om m'n handen erbij te krijgen.

Eindelijk weer licht in de duisternis. Want dat is knap lastig. Bij flitsers langs de weg steeds maar gokken hoe hard je rijdt.

gr. Lode
Lode
 


Antwoord:Meevallertje..

Berichtdoor JeroenW » 16 feb 2006, 20:59

Lode,

Goed dat je dit even verteld, ik zag er nogal tegenop maar ik denk dat het er van het weekend maar eens van moet komen.

Dank en groeten
Jeroen
JeroenW
 


Antwoord:Meevallertje..

Berichtdoor Lode » 16 feb 2006, 21:56

Het valt echt heel erg mee. Maar let op. Neem de klokkenset mee naar binnen en demonteer de potmeter daar. Pas op voor 2 kleine veertjes die weg kunnen springen als je de potmeter open maakt. Die drukken het contact op de spoel zeg maar. Terug monteren is even lastig maar ik heb de veertjes aan 1 kant met wat lijm vastgezet. Dan blijven ze tenminste op hun plaats. Voor het verwijderen van de corrosie in de spoel vooral veel kloppen op tafel en IMAL spuiten. Viel me echt mee als nontechneut.
gr. en succes. Lode
Lode
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten