[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> Nederland) : Reizen!

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 15:27

mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> Nederland)

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> Nederland)

Berichtdoor Pieter » 26 aug 2006, 22:04

gisteravond 23:30 vertrokken vanuit Frankrijk, de Auvergne, voor het eerst moest ik zo'n lange reis maken met de auto (jaja...nog niet zo lang mijn rijbewijs)
ik had gelukkig de meterconsole verlichting gefixt, zodat ik goed mijn snelheid e.d. in de gaten kon houden. Met de verwachte regen was ik ook wel blij met het fixen van de sproeierinstallatie, ook al viel het mee met de regen en de vieze ruit :)

Het eerste deel van de reis (zo'n 40 kilometer, ik weet niet precies, de teller doet het niet) ging over allerlei bochtige weggetjes door de prachtige Franse campagne...lekker met mijn grote licht rijden, toch weinig tegenliggers. Vooral leuk zijn dus de heuvels, waar je dan inderdaad op een gegeven moment niet meer zo snel tegenop komt met een 200D, toch trekt ie beter dan ik had gedacht.
vanaf Nevers zo'n irritante 3 baans weg, met de inhaalstrook in het midden soms voor ons, soms voor de tegenliggers. Heel vervelend waren de tegenliggers, want die weg gaat constant over heuvels, veel licht in je ogen, toch prima rijden zo.
Mijn vriendin had op de heenweg (was ik niet mee) ontdekt dat de auto heerlijk rijdt bij 118 km/u, bij 120 wil die iets teveel brommen, net geen lekker geluid. Maar eenmaal op de snelweg wist ik die 118 precies te pakken en jah hoor, zodra je ook maar iets meer gas bijgeeft is de brom nog steeds super, maar minder aangenaam, vooral voor slapende achterbankkinderen (een nichtje).
het voordeel van 's nachts rijden in Frankrijk is lekker zo hard rijden als je wil, de perif bij Parijs is lekker rustig en veel wegen zijn onverlicht, wat toch best rustig is.
Ik merk aan de auto vooraleerst dat de motor in ongelooflijk goede staat is: hij loopt heerlijk, geen overbodige herrie, raar getik of anderszins. Hij wil best trekken op een heuveltje, een constante sneldheid (die 118) is prima te houden met dat lekkere grote gaspedaal, gewoon je voet een beetje klemmen aan de rechterkant. Je linkervoet steunt (met een gestrekt been) heerlijk op dat schuine randje onder de handrem.
Op de snelweg zet ik de achteruitkijkspiegel via het plafond, minder last van licht van achteren.

eigenlijk heb ik geen klagen, verbruik lag boven de 1 op 10 (zoals gezegd, niet echt te checken door defecte kilometerstandteller), de vlotter van de brandstoftank heeft zichzelf weer vlot getrokken (hehe, leuke woordspeling, al zeg ik het zelf :lol: ), hij geeft tot de tank ong. leeg is zonder wiebelen goed aan hoe het zit.
overigens jammer: de diesel prijs in Frankrijk was ongekend hoog, normaliter goedkoper dan in NL, maar door het verlies van een groot olieveld in Canada nu veel hoger (tussen 1,12 en 1,20 :ohmy: :whistle: ), maarja.

we moesten naar Haarlem met een stop in Den Haag, waar overigens de helft is afgezet, rotzooi dus. Halftien vanmorgen waren we thuis, ik had er dus 10 uur aan een stuk met slechts 3 stops opzitten...toch een goede ervaring, zo'n eerste keer.

Ik ben alleen maar meer blij met de auto, heb een enorm vertrouwen in deze topper, ik voel me gewoon koning van de weg, ook al trek ik na betalen van de péage niet zoals de rest in 6 seconden naar de 100 :laugh: :lol:

Ik heb na een aantal kleine klusjes aan de auto veel zin in de TD, graag wil ik nog meer gaan leren over mijn auto, dus tot dan allemaal!

groet,
Pieter
Pieter
 


Antwoord:mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> Nederland)

Berichtdoor Lode » 26 aug 2006, 22:22

Welkom thuis Pieter!
Lode
 


Antwoord:mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> Nederland)

Berichtdoor Mercedennys » 27 aug 2006, 10:27

Leuk verhaal, Pieter! Enne, zo te lezen komt het wel goed met jouw rijervaring!

Dennis
Mercedennys
 


Antwoord:mijn eerste lange reis...(Frankrijk --> N

Berichtdoor Pieter » 27 aug 2006, 17:49

thanks guys..

nouja Dennis, mijn instructeur zei dat je na 50,000 km pas echt een chauffeur bent, dus moek gewoon nog 30 keer op en neer naar mijn schoonouders :lol: :woohoo:
Pieter
 


Keer terug naar Reizen!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast