[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Motor ruimte reinigen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 apr 2024, 18:10

Motor ruimte reinigen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Motor ruimte reinigen

Berichtdoor Mercedennys » 25 nov 2005, 09:57

Van: 2001Hans (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 6-11-2005 9:35
Ik wil de motorruimte gaan reinigen. Nu zijn hier diverse methoden voor. Welke methode is aan te bevelen voor mijn 230CE uit 82? Kan ik zonder meer afspuiten of is met de hand aan te bevelen? Wie heeft hier ervaringmee?



Eerste antwoord Vorige 2-4 van 4 Volgende Laatste antwoord

Antwoord
Aanbevelen Bericht 2 van 4 in discussie

Van: majiksimon Verzonden: 6-11-2005 12:49
tsja, makkelijkst is een motorreiniger programma te doen bij een wasstation/ tankstation. werkt vaak erg goed heb ik gemerkt. Je kunt de verdelerkap/ bougiekabels eerst inspuiten met vochtverdrijvende spray, want het stoomt vaak wel flink. Ik heb het alleen bij diesels gedaan tot nu toe.Ik zou de motor goed warmrijden, dan lost de olie/teer/ vuil nog beter op, en niet (direct) op de elektrische installatie spuiten uiteraard.
Ik ben ook wel eens bezig geweest met een spuitbus met motorreiniger maar ik raad het je niet aan, het werkt niet zo goed, het vuil blijft ergens lager weer hangen. En je bent uren bezig terwijl je met een motorreiniger in 10 minuten klaar bent.Bovendien is spuiten met thinner / motorreiniger ook niet echt gezond.

Als het maar om een klein deel gaat van de motor kun je ook remmen reiniger /brake cleaner gebruiken, ik had het laatst van valvoline en die werkt erg goed heb ik gemerkt, verdampt ook binnen 20 seconden...niet erg gezond dus.




Antwoord
Aanbevelen Bericht 3 van 4 in discussie

Van: LecramRettub Verzonden: 19-11-2005 19:22
Het reinigen van de motor is alleen verstandig in een wasbox met hogedrukreiniger. Niet zozeer voor je motor maar wel voor het milieu. Het afvalwater wordt daar namelijk gereinigd. Als je het thuis doet verdwijnt het in de put, met alle gevolgen van dien.

Ik gebruik in de was box de stand Motorreiniger. Dat werkt prima. Nog nooit last gehad van vocht na het wassen.

Uiteraard moeten de elektrische delen in goede conditie zijn.


Antwoord
Aanbevelen Bericht 4 van 4 in discussie

Van: marceldeijkers Verzonden: 19-11-2005 20:24
Ik doe dat ook op deze manier indien nodig. De motorsteunen van de Benz zijn van aluminium , deze heb ik weer zo schoon gekregen door de motorreiniger op mijn werk. ook de versnellingsbak kan je mooi schoonkrijgen als je wilt met die motorreiniger!!! Ik had daarna even moeite met de auto. Starten ging perfect maar wilde in het begin niet echt lopen maar naar 2 min rijden was het weer over. veel suc6 er mee !
Mercedennys
 


Re:Motor ruimte reinigen

Berichtdoor Mercedennys » 25 nov 2005, 10:02

Ik heb slechte ervaringen met de motorreinigers die in een spuitbus zitten waarmee je je motorblok en andere omliggende delen kunt reinigen en vetvrij kunt maken. Het grote nadeel is dat dat een heftig goedje is dat nogal bijt.
Ik heb het twee keer gebruikt bij het schoonmaken van een 300 diesel blok dat vuil en vettig was, zowel blok, brandstofleidingen, olie karter etc.

Het blijkt dat dit goedje zo heftig werkt dat het de kleur van de brandstofleidingen verbleekt. Ze zijn bij een nieuwe motor ietwat geel maar bijten helemaal wit en geblakerd uit. Ook als je gewoon de gebruiksaanweijzingen opvolgt en na een minuut al een paar emmers over je blok gooit.

Beter werkt de hogedrukreiniger en wellicht het motorreinigers programma van een wasstraat. Dus pas op, verbleking van die leidingen is on omkeerbaar...

succes met poetsen!
Mercedennis
Mercedennys
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast