Sinds een week eigenaar van een groene 300D uit 1980!

Zat al een beetje rond te kijken op het internet op zoek naar mijn eerste auto en kwam toen ineens een veiling tegen waar meerdere W123's werden aangeboden. Enthousiast als ik was (openingsboden waren €100,-) hield ik een aantal kavels in de gaten om te kijken wat er zou gaan gebeuren. Ondertussen was mijn oog gevallen op een groene MB.
Helaas was de kijkdag al geweest en moest ik het dus doen met 4 prille foto's en een net zo prille omschrijving. Afgelezen kmstand was 33.376, wat toen ik de bekleding bekeek niet echt het geval kon zijn, zou ie het klokje rond zijn gegaan? Daarnaast was omschreven dat er roest op het achterportier zat, de auto een schuifdak had(!) en APK-gekeurd was tot februari volgend jaar. De auto zou ik gaan gebruiken voor de zomermaanden om er samen met mijn vriendin mee op vakantie te gaan en hem daarna, als de studie begint, weer te verkopen. Dit leek me dus een prima auto hiervoor!
Toen de kavels gingen sluiten waren de bedragen enigszins opgelopen, en ik besloot nog één laatste bod uit te brengen. Voordat ik het wist was ik de trotse eigenaar van een heuse Mercedes!
Op de ophaaldag zag ik mijn auto in levende lijve en hij stond er toch wel een stuk zieliger bij dan in eerste instantie was omschreven en had verwacht (lege banden, troep in de auto etc). Verdere inspectie liet blijken dat er wel wat meer mis mee was; heel, maar dan ook heel veel roest bij de wielkasten, balken, onderkant van elke deur en verder nog wat plekjes rondom de auto. Daarnaast was het raam-mechanisme van de bestuurderskant kapot (ik denk tandwielen versleten), is de linker buitenspiegel niet van binnenuit te verstellen en ontbrak ook nog eens de accu!
Banden opgepompt, accu gekocht, schuifdak open en rijden maar, want dat kan ie!
Echter baarde de roest mij zorgen, de auto moet immers veilig zijn om mee op vakantie te gaan.
Na een beetje rondgeneuzeld te hebben op het internet uitgekomen bij, jullie raden het vast al, inderdaad, Klasse Klassiek. Afspraak met Harrie gemaakt om even een rondje om de auto te lopen en voor ik er erg in had bleek een nachtmerrie werkelijkheid te worden: excl spuitkosten €9500,- voor totaalreastauratie.
Ik heb contact opgenomen met veilinghuis en ik mag de auto nu terugbrengen (wat een beetje dubbel is, aangezien het wel mijn eerste auto is), maar ik ben er ook wel blij mee. De remmen piepen namelijk (door lang stil te hebben gestaan ben ik hier achtergekomen) en dat raam zakt constant naar beneden, radio werkt niet goed en speakers kraken behoorlijk...
Het begint inmiddels op een boek te lijken, dus ik ga het afsluiten. Bovendien morgen weer vroeg op.
Van de week breng ik de auto terug en morgen ga ik kijken naar twee andere W123's, namelijk:
http://link.marktplaats.nl/m795214946 en
http://link.marktplaats.nl/m796218979
Wat denken jullie hiervan?
In ieder geval bedankt!
Groet, Puck