[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981) : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 14:35

nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981)

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981)

Berichtdoor ruud00000 » 11 mei 2010, 14:46

Hallo,

Na vorig jaar een mig/mag lasapparaat gekocht te hebben bij rustbusters.nl, een skelter voor mijn zoontje inelkaar gelast te hebben alsook verschillende andere lasklusjes gedaan te hebben en informatie ingewonnen te hebben over prijzen van laten repareren en overspuiten van mijn witte W123 280 (1977) dacht ik dat het maar eens zover moest komen dat ik zelf aan mijn auto ga lassen...

Ik ben al googelend voor reparatiestukken terecht gekomen bij winparts.nl en artaparts.nl en stel me voor dat ik daar voor zo'n 250 euro aan plaatwerk inkoop (o.a. voorspatborden + bevestigingsstukken en achterspatbordranden binnen en buiten) en dan maar ga prutsen. Ik hoor nogal eens zeggen dat zulke imitatie spatborden nooit passen. Ervaringen, tips, adressen? (Ik heb het spul nog niet gekocht...)

Verder heb ik nog een 280 GE (1981), waarvan me onlangs op het strand van Hoek van Holland een overigens nog een slechts één jaar oude achterveer als een lucifersokje is afgeknapt...

Nog wat historie: de W123 heeft inmiddels 260.000 op de teller, waarvan 120.000 door mezelf in de afgelopen 10 jaar voor dagelijks gebruik. Afgelopen voorjaar de onderkant helemaal behandeld, vorige week remmen achter compleet vervangen. Mechanisch steeds op orde gehouden (vering rondom, remmen rondom etc), holle ruimtes e.d. bijgehouden, nu is de carosserie (buitenkant) aan de beurt. Belangrijke plekken als kokerbalken, veerschotels, dorpels lijken allemaal nog steeds prima in orde.<br><br>Post edited by: ruud00000, at: 2010/05/11 16:38

ruud00000
 


Re:nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981)

Berichtdoor janbenz1 » 11 mei 2010, 16:03

Welkom Ruud,

Leuk hier weer een nieuw lid te begroeten,

Vertel ook een kleinigheidje over jezelf, wat je doet, en woont e.d. zou leuk zijn.
Dit is een leuk topic om te plaatsen onder Techniek, of carrosserie.
Met veel foto's die je kunt plaatsen over het hele project, dan kan iedereen het volgen, en tips geven.
Ook kunnen wij hier weer wat van leren, net zo belangrijk!

Veel succes met je restauratie, en houd ons op de hoogte.

Groetnis fan Jan, Út Drachten.
Ook een witte W123

janbenz1
 


Re:nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981)

Berichtdoor ruud00000 » 11 mei 2010, 16:23

Wat zal ik zeggen, ik heb een eenmanszaakje in computers en ben in deeltijd docent aan middelbare school en ben woonachtig in een boerderijtje bij Winterswijk (Achterhoek).

Tevens lid van ANVT: een leuke club voor terreinrijden, merkonafhankelijk, pakweg 10 dagen per jaar (geen wedstrijden). Erg leuk om te doen samen met het gezinnetje. Ziehier het andere 'project': afgelopen weekend even de assen en homokineten (vooras) van nieuw vet voorzien alsook even de remblokken eruit en met vet er weer in.

Op de voorgrond het projectje van afgelopen week (meivakantie): verlichting gemonteerd op de skelter van m'n zoontje, allemaal net echt, met een 12V motor accuutje, knipperlichten etc. Lekker een beetje lassen en solderen...



Ben op zoek naar tips en adviezen voor wat op me af komen gaat en zie al dat er op dit forum een schat aan informatie te vinden is!<br><br>Post edited by: ruud00000, at: 2010/05/11 16:37

ruud00000
 


Re:nieuw hier met 280 (1977) en 280GE (1981)

Berichtdoor janbenz1 » 11 mei 2010, 16:40

Sterke skelter gebouwd! netjes, heb vroeger toen mijn jongens klein waren ook een paar gebouwd, leuk werk.
Toen later kwamen de mamoet skelters.

Mooie GE heb je, dat vindt ik ook mooie wagens, alleen erg duur in aanschaf.
leuke hobby trouwens, wat in de duinen en modder rond scheuren.
Geniet van het rijke forum :-0 :-)

groetjes Jan.
janbenz1
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten