[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Nieuwe MB!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 01 mei 2024, 00:35

Nieuwe MB!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Nieuwe MB!!

Berichtdoor Leo Schröder » 25 jun 2012, 11:05

Afgelopen vrijdag de voiture bij Arie en Nico gebracht om de distributie ketting te vervangen. Zelf had ik al geconstateerd dat het verloop te groot was ten opzichte van de krukaspoelie. Het mag van MB max. 6 graden zijn en adviseren dan de ketting te vervangen. Bij mij stond hij op 16 graden :o . Iets te veel om comfortabel mee rond te blijven tuffen.
Afgesproken dat als ook de spanner vervangen moest worden dat dan ook maar gedaan moest worden.
Al met al een klusje om uit te besteden. Er bleek meer aan de hand dan gedacht, gelukkig geen spannende dingen maar toch items die de veiligheid van het rijden kunnen beïnvloeden. Zoals zwarte remolie die er waarschijnlijk 12 jaar in heeft gezeten. De auto heeft namelijk 10 jaar gestald gestaan voor ik hem kocht. Toen ik hem overnam is me verteld dat alles weer rijklaar was gemaakt inclusief de remmen. remolie dus niet, bleek vrijdag(lummels). Nico merkte het door gewoon wat zaken te bekijken, gelukkig, gelijk laten vervangen wat eigenlijk ook voor de stuurpomp gold. De olie en filter had ik zelf al vervangen maar niet gespoeld. Bleek dus ook behoorlijk vervuild. gelukkig is er niets kapot gegaan en is de veiligheid niet in het geding geweest. Nadat de onsteking weer op tijd gezet was en een benzine lek was geconstateerd en gerepareerd was hij klaar.
Toen ik de auto meekreeg leek het wel een andere auto. Echt aanzienlijk meer koppel. De timing van de nokkenas en krukas stond weer exact en dat kan je merken. Het rempunt was ook beter voelbaar en beter doseerbaar.
Hij rijd nu nog fijner.

Bedankt heren

Gr. Leo
W123-200-M102 LPG
Avatar gebruiker
Leo Schröder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:51
Woonplaats: Houten
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten