[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 08:37

opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding?

Berichtdoor EdwinWittenberg » 21 jul 2006, 13:39

hallo, ik heb net een nieuwe W123 300D met een 88pk blok. Ik moet me nog even voorstellen, maar dan moet ik eerst ff een leuke foto hebben.


Op een een of andere manier komt er lucht in mijn inlaatleiding. het laatste stukje voor de lijnpomp.

Als ie stationair draait, is er weinig tot niets aan de hand. Ik zie dan in dat glazen dingetje (grof filter denk ik) ook een laagje brandstof staan.

Als ik wat gas geef, dan slurpt ie dat glazen dingetje (grof filter denk ik) helemaal leeg en krijg ik bubbels in het laatste stuk inlaatleiding.

Ligt dit aan de opvoerpomp/handpomp of aan de brandstof slangen tussen de tank en de opvoerpomp?

Bestaat er ook een kans dat die metalen brandstofleidngen lek/poreus zijn? of is het dan toch zeker de rubberen brandstofleiding?

Vergeef me mijn woordkeus en technische kennis, het is voor mij allemaal nieuw.

Alvast bedankt voor jullie hulp

ED
EdwinWittenberg
 


Antwoord:opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding?

Berichtdoor zilver101 » 23 jul 2006, 13:13

Ed, wanneer je de toevoerleiding op de brandstofpomp losmaakt, kun je er met een oliespuit ALLEEN gevuld met diesel lichte druk op je leidingen zetten.
Op de plaats van lekkage die je dan ziet komt de lucht binnen.
Zilver
zilver101
 


Antwoord:opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding?

Berichtdoor Boy » 23 jul 2006, 14:07

Zo n lekje in het systeem is zo gevonden met dit uiterst kostbare stukje speciaal gereedschaap.
Tankontluchting even afknevelen en even luchtdruk op de tank zetten (wel even de reduceer ertussen ,max 0.5 bar.) Binnen 1 minuut weet je alles.
Overigens denk ik dat de zeef in de tank gewoon verstopt zit.
Groeten, Willem

Boy
 


Antwoord:opvoer/handpomp of lekke brandstofleiding?

Berichtdoor EdwinWittenberg » 23 jul 2006, 18:37

jooo, mensen bedankt, ik zag alweer te veel beren als een beginnende 123 liefhebber. Er zaten wat vuiltjes in het systeem, en die heb ik doorgeblazen, nu werkt het perfect!!!
EdwinWittenberg
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten