[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wiebren nog bedankt : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 03 mei 2024, 17:35

Wiebren nog bedankt

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 15 apr 2009, 21:18

Hallo Wiebren,

Weeeeeken geleden hebben we onder mijn broer zijn witte 200 Benz een koppelingplaat gezet.
Heb me sinds die tijd niet meer laten horen maar door drukte en ziekte ook niet aan toegekomen.
Hij doet het weer fantastisch! Lijkt wel een nieuwe Benz !!

Net terug van een Paastripje met de camper naar Trier (langs moezel) en weer naar huis (langsRijn).
Vandaag mooi weer dus even zoeken, er staat nl water in de Benz.
Zowel de witte als mijn blauwe hebben prive zwembaden.
Mijn blauwe remde ook niet meer, jij opperde de remcilinder, ben bang dat dat toch klopt.
De klauwen met tang los gewrikt en hij draait dan vrij en soepel rond. Eénmaal trappen op de rem en hij komt links weer los maar recht niet. De klauw werkt verder normaal maar kan de remdruk niet kwijt.
Komt dit van de remcilinder ??

De blauwe staat toch in de tuin dus die maar eerst onder handen genomen. Hem onder de douche gezet en binnen op water gewacht............ niets te vinden. Toen de douche in de waterbakjes gezet.......... ook niets, nou ja heeel weinig.
Waterbakjes zijn leeg en schoon. Toen de douche onder het spatbord gestoken waar die plastic schotjes zitten.
Ik wist niet hoe snel in die douche moet uit zetten !!!!
Het stroomde binnen met bakken. Ja je raad het al. Spatbord eraf gehaald, gelukkig niet gekit maar met een rubberstip.
Daar zat een flink gat op de plek waar de deurstijl begint onderaan, maar niet alleen daar. Ook de dorpel blijkt ooit fors gevuld met kilo's plamuur. Maar het ergste komt nog, het stuk tussen koplamp en schokbreker. Één zee van roest onder de modder die er zit !!! Bij het schoonmaken viel de luchtfilter zowat door het scherm op de grond.
hier zit nog een oliebad filter in (W123-200D). Wat een puinhoop.
Nu dus zoeken naar een stuk plaat dat in dit binnenscherm past tussen koplamp en schokdemper. Bovendien een dorpel zoeken voor onder de rechtervoordeur tot en met om de hoek van de wielkast.
Weet jij toevallig waar ik dat kan krijgen ??
Zal proberen foto's bij te plaatsen maar dat komt nog.

Vr.groetend
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/04/15 21:26



RenK
 


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 15 apr 2009, 21:27

Voorkant rechts met tijdelijke Fertan ivm verwachte regen.
<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/04/15 21:33

RenK
 


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 15 apr 2009, 21:29

Voorkant rechts deel tussen koplamp en schokdemper
<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/04/15 21:32

RenK
 


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 15 apr 2009, 21:32

Vooraanzicht rechterkant gezien door koplamp opening

RenK
 


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor Wiebren240D » 15 apr 2009, 21:37

Hallo Kees

plaat werk kun je zo bestellen hier in Friesland zit er eentje niet te duur maar wel goed het past tenminste goed.

ik denk een afspraak met Jaapw114 maaken en er dan een projekt van maaken in Waarland als je niet met de auto durft te rijden dan ben ik ook nog wel bereid de auto op te halen en naar Waarland te brengen.

en toch mooi dat de andere het weer goed doet met de nieuwe koppelings plaat rijd een stuk beter ik weet het.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor Toontje » 16 apr 2009, 06:39

hoi hoi
Oeps zoiets heb ik ook al eens gezien daar waar dat gat zit bij het doorkijkje zal je zelf moeten maken de rest kan je gewoon bestellen ik heb het zelf bij artaparts besteld boven de 100 euro geen verzend kosten voor leden van de 123club
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 16 apr 2009, 19:49

Hallo Wiebren,

De hoofdremcilinder laat de druk vermoedelijk niet terug komen, vandaar dan de klauwen blijven drukken op de remschijf.
Rijden lukt dus niet. Vanaf de Bilt naar Soesterberg stond de remschijf al roodgloeiend en bijna in de fik, 6 km.

Ga nu eerst eens het plaatwerk herstellen zodat hij weer toonbaar is. Dan komt die remcilinder aan bod.
Die remmen kunnen ook nog als het weer slechter wordt, plaatwerk niet :-)

Ben net terug uit Geldermalsen, daar adaptors gehaald om de autovip onder de Benz te zetten. Kan ik beter bij de dorpels.
De bijgeleverde pasten niet over de naaf heen, kwam 60mm te kort :-)
Morgen proberen hem op de Vip te krijgen, kan ik de dorpel eraf halen.

Heb jij een adres van de plaatwerkman in Friesland.
Kan ik altijd met Pinksteren een trip naar het Friese land maken :-)

Vr.groetend
Kees
RenK
 


Re:Wiebren nog bedankt

Berichtdoor RenK » 16 apr 2009, 19:52

Hallo Toontje,

Het stuk met dat gat is helemaal dun (soort gaatjeskaas), wil dus een binnenscherm erin lassen, denk dat dat het stevigste is.
Desnoods 2 schermen ;-) , er zat ook een dubbele laag plaatwerk daar. Tussen die delen stond water en dat heeft roest gegeven. Er zat ook totaal geen bescherming op !!! Behalve tonnen rode plamuur onder de tectyl. :-(
Dat is dus vragen om ellende :-(

Artaparts ? zal even googlen

Bedankt
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/04/16 19:54
RenK
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten