[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Oliekoeler lek! Tig lassen of nieuwe zoeken? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 09:03

Oliekoeler lek! Tig lassen of nieuwe zoeken?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Oliekoeler lek! Tig lassen of nieuwe zoeken?

Berichtdoor Remigius » 17 okt 2010, 16:33

Heren,

Ben ik weer, was even land uit, maar terug in Nederland en na weekje probleem rijden vandaag lekkage opgemerkt.

Mijn oliekoeler (die naast de radiateur zit bij mijn 280CE tenminste) is lek. Bovenop in de bocht van 1 van de 2 aanwezige oliebuizen (waaromheen de koellamellen zitten) heeft een plaatje een gat ingesleten. In die buis (ca 1,5mm dik) zit een sleuf en die is doorgesleten naar binnen en lekt dus de net gekoelde olie.

Nu denk ik erover om morgen op zoek te gaan naar een lasbedrijf hier om er een mooie tig las op te leggen, maar, kan wellicht (goedkoper?) een gebruikte oliekoeler gaan zoeken.

Wat is jullie advies? Ik dacht ook even aan zelf solderen-maar die buis is van aluminium en dat is geen pre voor solderen..

Groeten en bedankt weer.

Remy
Remigius
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten