[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
uiteindelijk voorstellen! : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 08 mei 2024, 21:36

uiteindelijk voorstellen!

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

uiteindelijk voorstellen!

Berichtdoor Nog een Paul » 07 okt 2009, 22:43

Heren, en Dames?

Bij deze toch maar even voorstellen.
Sinds 3 jaar ben ik in het bezit van een witte 280E, en sinds 2 maanden heeft mijn vrouw haar(veel te duure) Vito verkocht en is nu trotse eigenaresse van een 230TE ook in de kleur wit.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 3 jaar bijna dagelijks stiekum naar al jullie berichten zit te kijken, en heb al enorm veel kennis en wetenswaardigheden opgedaan over de geweldige W123.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: IK HEB EEN PROBLEEM !!
Na aanschaf van de 280E in de zomer 3 jaar geleden ontdekte ik in de eerste winter als het echt koud was een tik in de m110 motor, dit duurde `smorgens maar 5 seconde en was dan de gehele dag niet meer te horen. De winter daarop was bij koud weer de tik wel enkele honderde meters aanwezig, en heb ik besloten de distributie ketting te vervangen, op het laatste moment toch maar uitbesteed aan een kerel uit purmerend die ook de spanner en een geleider heeft vervangen.....denk ik...!
De eerste koude morgen na de vervanging van de ketting was de tik gewoon weer aanwezig!
Het is nu zo erg dat ik `smorgens met een ratelende/serieus tikkende limosine thuis weg rijd, en vervolgens 20 km lang door fietsers en andere automobilisten wordt aangekeken alsof mijn motor elk moment kan ontploffen. Al ratelend parkeer ik hem dan bij mijn werk waar vervolgens allerlei collega`s vol medelijden voorstellen om toch maar een moderne auto aan te schaffen. NIET dus.

Nu ben ik zelf niet echt onhandig dus bedenk ik mij al weken dat ik de v-snaren los wil maken om te horen of de tik dan nog steeds aanwezig is, maar elke keer als ik dan bij de auto kom loopt hij als een zonnetje zonder enkel bijgeluid.
Voor de duidelijkheid: De tik komt absoluut weg ergens aan de voorkant van de motor, is toerental afhankelijk en lijkt op een aantal knikkers die met geweld ergens tegen aan slaan.


kan iemand mij vertellen dat dit vanzelf over gaat...... vast niet, maar WAT is het dan?
Groeten uit Wormerland.
Nog een Paul
 


Re:uiteindelijk voorstellen!

Berichtdoor Lindtova » 08 okt 2009, 15:50

hoi mischien de kleppen?
Lindtova
 


Re:uiteindelijk voorstellen!

Berichtdoor Nog een Paul » 08 okt 2009, 17:34

Tja de kleppen, deze heb ik bij het vervangen van de ditributieketting ook gesteld, stonden toen na 15.000 km op gas wel iets te strak. was geen overbodige luxe zeg maar....
Nee dit is geen tikkende klep, maar lijkt eerder op een steeksleutel die bij een vorige operatie is blijven zitten, en die in het blok regelmatig tegen de wand wordt gesmeten.
Toch vreemd dat het uiteindelijk bij een opgewarmde motor over gaat,stel dat de spanner op zijn eind is dan zou bij opwarmen de ketting toch allen maar langer worden, dus meer gaan slepen...
Iemand meer opties?
Gegroet uit wormerland
Nog een Paul
 


Re:uiteindelijk voorstellen!

Berichtdoor bartolo66 » 08 okt 2009, 17:45

verplaats naar techniek.<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2009/10/08 17:48
bartolo66
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten