[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Gasinstallatie in 280CE : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 apr 2024, 09:18

Gasinstallatie in 280CE

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:36

From: MSN NicknameWallieko (Original Message) Sent: 11/09/2005 22:05
Beste mensen

Nu het steeds meer "pijn lijden" wordt bij het tanken overweeg ik om een gasinstallatie in mijn 280CE uit '77 te laten bouwen. Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar model op gas? Wat moet er eventueel allemaal aangepast worden? M.a.w. alle tips zijn welkom....

Koen
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:36

From: adem Sent: 25/09/2005 23:04
beste koen ik zal je een ding vertellen deze autos zuipen als een gek maar als je die auto wil rijden dan maak je een goede beslising om gas in te laten bouwen. ik weet niet waar jij vandaan kom maar in amsterdam/ purmerend is de garage jaap havik dat is een goede zeggen ze volgens mij was dat www.jaaphavik.nl daar kun je advies vragen
mvg
adem
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:37

From: MSN NicknameWallieko Sent: 26/09/2005 11:59
Beste Adem, bedankt voor de tip. Ja, echt zuinig is hij niet hoewel het me nog meevalt. Ik doe gemiddeld 1 op 9. Ik ben zelf intussen bij wat gasinbouwboeren langsgeweest voor wat meer info. Bij Peters van Nijenhof in Arnhem (ik woon zelf in Doetinchem) stond een w123E waar ze net een installatie hadden ingebouwd en dat ding liep zonder haperen. De tips die ze me daar gaven; alle ouwe bougie- en bobinekabels vervangen en regelmatig je kleppen stellen. Het ding startte ook probleemloos op gas. De hele installatie inclusief "Flashlube Doseer-unit" kost daar € 1400,= dus dat heb je eruit met een kilometer of 12000 met de huidige benzine/gasprijzen.
Wanneer het ding is ingebouwd laat ik wel even weten wat de ervaringen zijn.

Groeten,
Koen
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:37

From: MSN Nicknamemarceldeijkers Sent: 26/09/2005 12:29
Hoi

Ik kan met +-55liter gas als ik aan een stuk normaal rij op de snelweg rond de 325km rijden!, echter rij ik in de stad dan haal ik de 270km.
Ik heb best veel problemen gehad met het gas! echter het probleem was heel erg klein! de ontstoring van de radio die op de bobine zat verstoorde alles zodra de auto een beetje warm werdt! zodoende was de onsteking niet goed, dat ding er tussen uitgehaald en is nu al ruim 3000km niet meer afgeslagen ! ik heb een 200 automaat uit 77
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:38

From: MSN NicknameGoofy-35 Sent: 26/09/2005 12:38
Dit speciaal voor Koen, maar ook voor alle anderen die vraagstukken hebben over LPG installaties.
Beste Koen, jij spreekt over een injectiemotor en Adem heeft het over een carburator-versie. Dat is een heel groot verschil als het gaat om verbruik en beschikbare LPG systemen.
Ten eerste is het zo, dat een injectiemotor van gelijke cylinderinhoud zuiniger is al een carb. versie. Zeker als het gaat over de 'beruchte' Solex/MB versie, want daar is in het verleden door diverse bedrijven al heel veel aan gedaan om het wat zuiniger te krijgen, en dat is nooit gelukt. Als je dus zo'n type hebt, ben je ervan verzekerd dat hij zuipt!
Ik heb zelf (gelukkig) een 230 met een wat zuinigere carb. maar ook die is vergeleken met een injectiesysteem knap gulzig met de brandstof!
Overigens is een LPG systeem voor jouw 6-cylinder inspuiter met 1400 euro echt niet erg duur, want dat is zo ongeveer de gemiddelde prijs daarvoor.
Misschien dat je ook nog wel een goedkoper adres kan vinden, maar ik geef je de raad om daar erg voorzichtig mee te zijn, want er gaan er velen in het schip met een 'goedkope' installatie.

Karel, (Goofy.S)
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:39

From: MSN NicknameLecramRettub Sent: 26/09/2005 13:53
Ik sinds vorige week een LPG installatie in mijn 280TE. Deze laat de motor op benzine starten en schakelt snel over op gas.

Ik heb er € 1150 voor betaald. Dat is € 150 duurder dan een gewone installatie, vanwege de speciale tank. Zie foto's hier: LPG inbouw 280TE met 3e bank http://groups.msn.com/mercedesw123/lpgi ... ebank.msnw

De installatie is gedaan door http://www.hpo.nl/. Het is netjes gedaan en de motor draait goed. Door drukte bij HPO heeft de installatie een paar dagen langer geduurd dan afgesproken.
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Ton » 25 nov 2005, 14:40

From: MSN NicknameWallieko Sent: 27/09/2005 20:31
Beste mensen,

Iedereen bedankt voor de input. Ik begin steeds wijzer te worden met betrekking tot het onderwerp gas... Ik denk dat ik er wel uit ben en de installatie laat uitvoeren door Peters van Nijenhof waar ik het eerder al over had. Het enige vraagstuk dat toch nog voor onzekerheid blijft zorgen tussen mijn oren is het wel of niet gebruiken van een loodvervanger. Dit onderwerp lijkt terugkijkend in het forum een bron van discussies zonder eind. Maar het lijkt me toch wel aardig om de praktische ervaringen van de gasrijders onder ons te peilen met en zonder druppelaar zonder weer te verzanden in een eindeloze technische wel/niet discussie.
Het inbouwen zal nog wel een week of wat op zich laten wachten maar zodra alles erin zit zal ik hier nog even een berichtje dumpen met wat eerste indrukken.

Met vriendelijke groeten
Koen
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Gasinstallatie in 280CE

Berichtdoor Couperider » 27 nov 2005, 07:25

Hallo Koen,

Ik ben in het bezit van een 280CE uit 1977, en deze loopt als een zonnetje op LPG.
Ik heb hem gekocht met de installatie er al in, dus over de kosten kan ik je niets vertellen.
Er zit een 100 liter tank in die precies de hele breedte achter de achterbank opvult en zo ook nog wat kofferruimte overlaat.
Het verbruik is ong. 1 op 7 en dat zijn meest korte stukjes.
Hij start ook op LPG en zelfs met dit weer zonder problemen.
Wel kleppen stellen om de 10.000 km , maar dit is goed zelf te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Geert.
Couperider
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten