[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 08:22

APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor joppieboy1 » 07 dec 2005, 00:13

hallo, ik heb een 280 gekocht die uit duitsland is gekomen en een jaar heeft stilgestaan. 12 december moet in naar de rdw voor het kenteken en natuurlijk de apk keuring die ze willen uitvoeren. Bij de voorkeuring bij mijn garage zijn de volgende punten aan het licht gekomen:
- remschijven roestig
- remklauw LV 'vast'
- remleding LV slechte staat
- wiellager RV hoorbaar
en nog een paar
kleine punten die ik zelf gemakkelijk kan oplossen. maar nu is mijn vraag of ik de afkeurpunten zelf kan oplossen. (heb wel aardig verstand van auto's)hoe moeilijk is het om je remmen te ontluchten? en is het eenvoudig om de voorrem weer gangbaar te maken, zo ja hoe? en zo'n wiellager, is dat goed zelf te vervangen (wat kost zo'n lager)?
jah ik weet het, veel vragen ;) maar hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik de auto optijd af heb voor de keuring. :P
Vriendelijke groet, Job
joppieboy1
 


Re:APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor Mercedennys » 07 dec 2005, 00:30

Eens kijken of ik je op weg kan helpen:
- remschijven roestig
misschien op te lossen door er wat mee te rijden en te remmen. Zonee, dan zijn deze vrij gemakkelijk te vervangen, zitten achter de velg en met bouten vast en makkelijk vervangbaar.

- remklauw LV 'vast'
In combinatie oplossen met bovenstaande. Als ie helemaal vast zit kun je niet meer rijden. Wordt dan een lastig klusje, lijkt me, geen ervaring mee.

- remleding LV slechte staat
neem aan dat je remleiding bedoelt, die is makkelijk te vervangen
- wiellager RV hoorbaar
Dit verschilt per APK station. Ik had mijn vorige 300TD bij profile tyrecenter gebracht en hoorden ook een wiellager. Zij haddne niet het juiste gereedschap dus moesten iets lassen om de wiellager los te krijgen, heb je eigenlijk MB gereedschap voor nodig. Dit kostte mij 2 jaar geleden 639 euro, incl. apk. Ga daar dus even voor rondshoppen waar je dit kunt laten doen.

Misschien weten de andere W123 rijders je op andere punten nog meer op weg te helpen.(letterlijk!)

Succes Job!
Mercedennis
Mercedennys
 


Re:APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor MarceldB » 07 dec 2005, 02:25

Als je remklauw vastzit kan je wellicht volstaan met nieuwe zuigers. Kijk eens op www.amecobv.nl voor de onderdelen.
MarceldB
 


Re:APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor MarceldB » 07 dec 2005, 02:25

Als je remklauw vastzit kan je wellicht volstaan met nieuwe zuigers. Kijk eens op www.amecobv.nl voor de onderdelen.
MarceldB
 


Re:APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor MajikSimon » 07 dec 2005, 05:43

wat betreft je wiellager rechtsvoor...ik heb dat laatst ook gedaan bij een 190, en bij een 123 280E...zonder lassen of iets, ik snap net wat er te lassen valt bij een lager vervangen..mercedennis...misschien heb jij het over een achterlager??

ik heb het ongeveer gedaan
ongeveer zoals het hier staat...

http://www.diymbrepair.com/Maintenance/Bearing/

maar moet goed te doen zijn, ook remschijf is makkelijk en een andere remklauw haal je gewoon van een sloper of zo als de jouwe echt niks meer is
MajikSimon
 


Re:APK afkeur..280 wie heeft er tips voor mij?!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 dec 2005, 06:47

tegen roest op remschijven gaf mijn garageman me eens te tip om een keer flink te remmen en dan ECHT remmen vol in de ankers, noodstop maken, waar dat veilig is. Kun je de vastzittende rem niet loskloppen? Zuigers enzo vervangen kan altijd nog kun je de kosten tijdelijk uitsparen...

groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten