[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Dieseltank reinigen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 09:21

Dieseltank reinigen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Dieseltank reinigen

Berichtdoor Reinout » 28 nov 2005, 00:55

Van mijn 240D kan ik de dieseltank maar voor 2/3 leegrijden. Ik heb het idee dat dat komt door het verstopt zijn van het filter in mijn tank zelf. Ik heb geprobeerd dit filter eruit te halen (de grote zeskantige bout onderaan m'n tank) maar ik krijg het filter niet los.

Wie heeft dit wel voor elkaar gekregen en wat voor gereedschap is daarvoor handig?

Heb je dat gedaan met de tank nog in de auto (dus vanonder) of heb je eerst de tank uit de auto gehaald?

BVD Reinout
Reinout
 


Re:Dieseltank reinigen

Berichtdoor Mercedennys » 30 nov 2005, 17:23

Ik heb zelf ook een vuile dieseltank. Na vervangen van het diesel voorfilter (waar je de diesel doorheen ziet gaan) werd deze meteen weer zwart en ondoorzichtig toen ik ging ontluchten en brandstof pompte.

Ik heb een dieselpomp verstuiver reiniger in de tank gestopt bij 20 liter resterend. Dit zou moeten helpen.

Een alternatief voor het reinigen van je tank las ik op een ander Topic op het forum over rijden op slaolie. Dit is iets agressiever en maakt je tank ook schoon. Hmm, interessant.

Zie hier:
viewtopic.php?f=6&t=54
Mercedennys
 


Re:Dieseltank reinigen

Berichtdoor Brammix » 01 dec 2005, 02:05

Het bijna beste wat je kunt doen is de tank onder de auto vandaan halen en leeggieten, deze diesel door een koffiefilterlaten lopen (vergt enige handigheid) en weer in de tank gooien, weer dichten & schudden, en weer leeg. Net zo lang doorgaan tot er geen zwarte drab meer mee komt. (een keer of 6 bij mij) Dan kan je tank weer jaaaaaaaaaaaren mee. Ook kan je gelijk je tankfilter schoonmaken en je niveaumeter.

vr gr br
Brammix
 


Re:Dieseltank reinigen

Berichtdoor Mercedennys » 01 dec 2005, 21:38

Reinout,

Wat je ook kunt doen is de tank laten schoonmaken met een speciale sproeierkop die in je tank wordt gehangen. Ik weet dat ze dit bij KlasseKlassiek voor je kunnen doen zodat je dieseltank weer gereinigd is.
Wellicht hebben ze daar ook zo'n grote sleutel om je br.st. filter uit je tank te verwijderen.

succes,
MerceDennis
Mercedennys
 


Re:Dieseltank reinigen

Berichtdoor Mercedennys » 09 dec 2005, 17:15

Een nieuwe update:

Ik had laatst bij de shelltankstation een dieselverstuiver reiniger gekocht. (wynns of vergelijkbaar) Dit moet je in je tank gooien. bij 20 liter diesel, en reinigt je systeem. Ook je tank? vroeg ik nog expliciet. Ja, maar het staat niet op de verpakking.

Gisteren een nieuw brandstof voorfilter gemonteerd en ja hoor. Toen ik daarna ontluchtte, de motor startte en brandstof werd aangezogen, bleef het doorzichtige filter schoon. Het werkt dus!

En dat bij een diesel met 514.000km!!

(Al vaker gelezen dat die reinigersvloeistoffen niet zo'n lekker goedje zijn voor je verstuiver en pomp dus ga dit zeker niet herhalen. schoon is schoon.)

groets,
MerceDennis
Mercedennys
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten