[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Gas inbouw : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 04:19

Gas inbouw

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Gas inbouw

Berichtdoor mettelic_bleu » 09 dec 2005, 18:25

Hoi,

Wou ff wat vragen over gas inbouw in een 280CE W123 uit 78. Heb namelijk een complete gasinstallatie bij visser in leeuwarden gekocht, nu heb ik een probleem met de afstelling daarvan hij is al 2 keer afgestelt op CO² maar als ik dan stationair rijdt en gebruik maakt van de rem plus stuurbekrachtiging dan slaat ie af, heb hem zelf nu weer afgestelt zodat ik probleemloos kan rijden maar rij nu 1 op 6,2
:( .
Nu is mijn vermoedden dat ik een universele spruitstuk met dubbelen inlaat heb meegekregen van Visser met een werkende gatmaat van 40mm, het probleem is volgens mij en een maat dat ie te weinig gas aanzuigt omdat het gat te groot is. Kan iemand mij misschien iets vertellen over het gatmaat?? heb naar horen zeggen dat het werkendegatmaat 28mm moet zijn.
Nu wil ik wel proberen om een bout van m10 x 50mm midden boven het gat te hangen met een stripje zodat het beter aanzuigt. Dit is dan de goedkopere versie van oplossing. Heb de installatie 2 maanden geleden gekocht dus als het gatmaat werkelijk 28 mm moet zijn vindt ik het verschil te groot en dan moet visser maar een andere ring leveren voor het spruitstuk waardoor het gat 28mm is(zijn geperste ringen die je er kunt uithalen en vervangen) heb samen met die maat de installatie er ingebouwt dus weinig garantie dus vandaar dat ik het ff hier in de groep gooi.

Mvg mettelic_bleu


Ps: foto's volgen nog
mettelic_bleu
 


Re:Gas inbouw

Berichtdoor MarceldB » 09 dec 2005, 19:30

welk gatmaat bedoel je precies? Kan je een foto ervan plaatsen?

Staatie stationair niet te laag afgesteld?
MarceldB
 


Re:Gas inbouw

Berichtdoor mettelic_bleu » 10 dec 2005, 05:38

Hoi,

Foto's volgen nog (uiterlijk maandag)
En dat gatmaat is van het inlaatspruitstuk wat in je luchtfilter zit. Heb er 2 slangen naar toe lopen.
De auto is door visser afgestelt op 3300 toeren,paar kilometers gereden en sloeg af op natuurlijk een drukke rotonde dus te snel gestart (start altijd op benzine)en vervolg een kleine backfire, Klepje van het luchtflter natuutlijk zo krom als een hoepel gelukkig ook nog een slang eraf gesprongen anders had het misschien nog wel erger kunnen zijn. Nieuw klepje erin en daarna heb hem zelf wat afgestelt zonder CO² maar op gehoor en rijgedrag nu heeft ie ook niet de goede verbranding (waardoor er lekker weinig mensen dicht achter me rijden naturlijk :P )maar wil liever wat zuiniger rijden en zonder gonzende aandrijfas vanwege de onstabieliteit van de motor.


Greetz mettelic_bleu
mettelic_bleu
 


Re:Gas inbouw

Berichtdoor Arjan 280E » 11 dec 2005, 05:41

Hallo gas-rijder
Er zijn volgens mij 3 soorten mengstukken in de handel
De beste is uitgevoerd met een plunjer.
Mischien zijn er nog W123 die er meer van af weten.
Oja wat voor merk verdamper heb je er in zitten?
Arjan 280E
Arjan 280E
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast