[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
LPG en temperatuur koelwater : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 06:43

LPG en temperatuur koelwater

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

LPG en temperatuur koelwater

Berichtdoor mattijs1970 » 12 dec 2005, 02:59

hallo,
vraagje: LPG paar maanden geleden in laten bouwen en nu merk ik dat met het koude weer het koelwater niet voldoende op temperatuur komt, blijft ruim onder de 80 graden hangen. iemand ervaring mee? op benzine had ik dit euvel niet. als de verdamper zoveel warmte aan het koelwater onttrekt vraag ik me af wat er gebeurt bij 10 graden vorst???
met warmer weer ook in file gestaan, toen liep de temperatuur op naar ruim 90 graden, dat leek prima te gaan.

groeten,
Mattijs
mattijs1970
 


Re:LPG en temperatuur koelwater

Berichtdoor MarceldB » 12 dec 2005, 04:18

Ook bij jou lijkt de thermostaat niet goed meer te zijn. Het onttrekken van warmte door de verdamper mag geen reden zijn voor een lagere koelwatertemperatuur. Sterker nog: op LPG zou de temperatuur hoger moeten zijn (bij warm weer).

Ik heb bij mijn 280TE geen verschil in temp bij benzine of LPG. Gewoon altijd keurig net boven de 80 graden.

Je thermostaat kan je testen op het fornuis in een pannetje water met een thermometer. De thermostaat mag pas bij 87 graden open gaan. Als die eerder open gaat moet je hem vervangen.
MarceldB
 


Re:LPG en temperatuur koelwater

Berichtdoor Ron » 12 dec 2005, 07:04

Beste Matrthijs,

Wellicht ten overvloed, maar je thermostaat lijkt inderdaad ter ziele te zijn. Gelukkig een makkelijke reparatie. (als je een hoogteregeling hebt (en de pomp hiervan in de weg zit bij het demonteren van het deksel van het thermostaathuis): deze kun je middels een paar schroeven heel makkelijk verwijderen! Zoek in de manual even op welke het precies zijn)

Ron
Ron
 


Re:LPG en temperatuur koelwater

Berichtdoor mattijs1970 » 26 dec 2005, 19:38

hi,
lekkere kerst-actie vanochtend: met koude klauwen nieuwe thermostaat erin gezet, en het resultaat was er meteen, perfect net boven de 80 graden.

tanx voor t advies.
mattijs1970
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten