[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vrieskou : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 maart 2024, 18:36

Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vrieskou

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vrieskou

Berichtdoor Gertjan » 05 jan 2006, 23:40

Hallow mensen,

Kben nieuw bij de club, en heb me vandaag voorgesteld. Ik heb een 230C Uit 1980.
Nu hebk ik vanaf het begin dat ik deze wagen met een probleem gekampt dat onoplosbaar lijkt, kheb alles al geprobeerd.
Het is Nl zo: Mijn auto doet het altijd prima, loopt als een zonnetje, start goed, en verbruikt geen olie. Alleen er doet zich een vreemd probleem voor: Als het onder nul is dan start de auto goed, en hij loopt prima, en stationair blijft ie lopen. Alleen als ik afrem voor een stoplicht dan slaat de motor opeens af. En als ik hem dan weer aanzet en ik geef geen gas dan blijfty ie weer lopen als een trein. En het gekke is, als het weer 2 graden boven nul is dan doet hij dit niet. En ook de eerste 5 km bij onder nul doet hij dit meestal niet.
Ik d8 dat dit misschien iets met de aanzuiging van lucht te maken heeft. Maar ik kom er niet uit.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast Bedankt Gertjan Zijlstra
Gertjan
 


Re:Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vrieskou

Berichtdoor Rob » 06 jan 2006, 02:13

Hoi Gert Jan,
Ik ben absoluut geen autotechnicus dus misschien heb je niks aan mijn reply maar je weet maar nooit.

Ik heb ooit een nieuw model Honda Prelude en een peugeot 405 gehad beiden op gas. Wat jij beschrijft had ik ook met de Peugeot met als enige verschil dat deze ook niet meer wilde starten (tijd wachten en dan wel weer )
Met de Honda had ik ook veel last van uitvallen bij bv stoplichten. met name wanneer ik weer op wilde trekken, vaak sloeg de motor spontaan uit een heeeeell enkele keer met het gevreesde backfire.
Bij alle tweede auto's was e.e.a. terug te herleiden naar het onjuist gesteld zijn van de kleppen

Wie weet bij jou ook, kan nooit kwaat om er naar te kijken
in iedergeval succes

Rob
Rob
 


Re:Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vries

Berichtdoor Ton » 06 jan 2006, 06:59

Controleer of de papieren slang die naar het luchtfilter loopt overal goed aansluit. Ik herinner mij dat mijn buurman dit had met zijn 230C, sloeg ook af op dat soort momenten. Nadat hij de slang had vastgezet was het probleem verholpen. Hij zoog te koude (valse) lucht aan.
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Uitvallen tijdens stop voor stoplicht bij vrieskou

Berichtdoor Gertjan » 06 jan 2006, 09:34

Ja, ik had ook al zitten denken aan kleppen stellen. Maar het vreemde is dat de auto het wel doet als het -1 is en niet als het net boven nul is.

Gr gertjan
Gertjan
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten