[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Sinds kort lid : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 apr 2024, 00:26

Sinds kort lid

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Sinds kort lid

Berichtdoor repko » 01 jul 2011, 14:17

Hallo allemaal,

Sinds twee weken ben ik eigenaar van een W123 300D uit 1981, toevallig ook mijn eigen geboortejaar. Een paar jaar geleden heb ik al overwogen dit type te kopen, maar had er los van mijn interesse in oldtimers geen toepassing voor. Momenteel is mijn zoontje 1,5 jaar oud en wordt het toch steeds lastiger om ver te kunnen reizen. Met de fiets kom je ook niet echt heel ver en de trein is vaak gewoon te lastig. Had ik mij eerder voorgenomen nooit meer een oldtimer te kopen, ben ik nu toch weer bezweken voor de charme. Voorheen reed ik een VW Transporter T2a uit 1971, een 2CV6 uit 1986, Mini Cooper en nog wat andere roestbakken, maar nu ik een Mercedes 300D rijd kan ik oprecht zeggen dat dit de meest comfortabele auto is die ik tot op heden heb gehad.

Mijn 300D is eind 2009 geïmporteerd uit Portugal of Spanje. Ik kocht hem 2 weken geleden van de 2e eigenaar (In NL) voor de prijs van een dure fiets. Hij heeft 267.000km gelopen (of meer) en het meeste lijkt naar behoren te werken. Helaas is het zonnedag dichtgemaakt, maar daar kan ik mee leren leven. Voor de rest geen opties, behalve een niet originele ampere meter voor de accu. Hij vertoont redelijk weinig roest, behalve wat op de bekende plekken.

Mijn plan met deze wagen is om hem in ieder geval voor de komende drie jaar op de weg te houden. Ik ga er ook 's winters mee rijden, en wil hem dusdanig onderhouden dat hij dat vol gaat houden. Er zit nu nog bijna een jaar APK op. Als ik de 300.000km haal zonder al te veel kosten te maken ben ik een gelukkig man.

Tot op heden alleen de autoradio vervangen en een voorgloei bougie. Volgende stap is roestplekken bijwerken en een stabilisator stang achter vervangen (rammelt op klinkerwegen). Voor de winter overweeg ik een Dinitrol behandeling, maar moet eerst meer ervaring op doen om te kijken of dit nog de moeite waard is.

Ik heb afgelopen week al wat hulp van andere leden gekregen, waarvoor dank. Het probleem van mijn voorgloeilampje is helaas nog niet opgelost, maar gelukkig hoef ik er niet van wakker te liggen.

Met vriendelijke groet,
Repko
Bijlagen
RVH_5006.JPG
RVH_5049.JPG
repko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 22 jun 2011, 16:18
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast