[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Voorbereiding voor de reis! : Reizen!

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 05:43

Voorbereiding voor de reis!

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Voorbereiding voor de reis!

Berichtdoor Phuubje » 12 jul 2011, 18:31

Aangezien wij met onze 300D naar het oosten van Europa willen trekken en er waarschijnlijk in 2 weken tijd zo'n 4000 km mee zullen rijden vragen we ons af wat we voor voorbereidingen aan de auto moeten treffen voor zo'n reis op bv technisch gebied. Hebben jullie als (ervaren) W123 reizigers dar tips voor?
Avatar gebruiker
Phuubje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 24 jun 2011, 11:17
Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Voorbereiding voor de reis!

Berichtdoor Raytheman » 12 jul 2011, 18:40

ik weet niet wat de algehele technische staat is van de auto maar zelf heb ik in enkele weken dat ik mijn 200D al het nodige vervangen:
remmen (vloeistof, slangen, schijven, blokken), koelsysteem doorgespoeld en verse vloeistof erin,thermostaat, stuurbekrachtigingsfilter en olie, motorolie en filter, brandstoffilters, luchtfilter, dynamo, ballonslang, V-snaren.
Wat ik nog ga doen binnenkort is de handdieselpomp en het vacuummembraam.
Dit alles ter voorbereiding om naar Italiƫ te gaan..

Als ik naar Oost-Europa zou gaan zou ik vooral ook denken aan schokbrekers en vering..

Succes!
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Avatar gebruiker
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 386
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Voorbereiding voor de reis!

Berichtdoor Toontje » 12 jul 2011, 19:20

gewoon zorgen dat je wagen in orde is en heel belangrijk is de staat van de uitlaat die dingen breken dus meestal in de vakantie lekker volgeladen en flink trekken motor hangt dus heel de tijd max in de motorsteunen en dan krijg je oom max wringing op de uitlaat mocht die dan al niet te best zijn word je meestal voorzien van een extra deuk in het achter stuk onder de bumper :S
en bij zoveel km kleppen stellen voor je weg gaat
en al sje het zelf niet kunt je wagen laten nazien
groetjes toontje

pfffffffff noezieket pas
je was van tekalankka.
kom je toch gewoon ff langs krijg je wel wat tips
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Voorbereiding voor de reis!

Berichtdoor Phuubje » 13 jul 2011, 16:01

Kom ik binnenkort eens langs bij je, ik zit nu thuis met een gebroken rug, maar in zo'n Benz rijden lukt al snel! Moet ik een afspraak maken of niet?
Avatar gebruiker
Phuubje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 24 jun 2011, 11:17
Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Reizen!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten