[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Problemen electriek LPG/Benzine installatie : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 09:16

Problemen electriek LPG/Benzine installatie

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Problemen electriek LPG/Benzine installatie

Berichtdoor Kevinboer » 07 sep 2011, 23:18

Beste,

zoals ik in het voorstel topic al aangaf ben ik bezig met de restauratie van een Mercedes 250 uit 1977, waar ik op dit moment tegen wat problemen aanloop. Het ene probleem is dat de brandstofpomp bij de benzine tank het niet meer doet, dit heeft twee oorzaken. De pomp zelf is overleden, wanneer we er rechtstreeks 12v op zetten gebeurt er vrij weinig, we vermoeden dat de pomp vastzit. Dit probleem is makkelijk op te lossen: een andere pomp zoeken. De andere oorzaak waarvoor ik jullie hulp wel nodig heb, is het feit dat de benzinepomp maar 9 volt krijgt (dit is gemeten met de benzinepomp losgekoppeld zodat deze geen stroom kon trekken). De auto start alleen soepel op benzine, maar dat gaat momenteel dus niet. Heeft iemand ervaring met het euvel dat de pomp achter te weinig stroom krijgt?? Ik zat zelf te denken aan een kapot relais, maar wellicht kunnen jullie me zo vertellen wat hier gaande is.

Ps: iemand een brandstofpomp liggen voor de 250 uit 1977??? Laat maar weten
Kevinboer
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 sep 2011, 19:22
Woonplaats: Zevenbergschen Hoek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Problemen electriek LPG/Benzine installatie

Berichtdoor WJ15129 » 09 sep 2011, 10:33

Een 250 heeft geen electrische benzinepomp. Als er op deze auto wel een zit is dat dus een zelf geknutseld ding. Misschien is dit ingebouwd met de LPG installatie om de mechanische pomp te sparen als je op gas rijdt. Dus een pomp voor de 250 zal moeilijk te vinden zijn. Misschien zit de originele pomp nog wel in de motor, alhoewel deze dan ook wel niet meer zal werken als hij altijd droog heeft gestaan. Hij zit onder de stroomverdeler.

Groeten,
Willem
Groeten van Willem uit Lelystad
Avatar gebruiker
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 03 maart 2010, 18:02
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten